Släpper ni iväg era tonåringar på nyårsfest?
När jag var 16 så kom jag hem vid 6-7 tiden på nyårsnatten. Jag kommer ihåg tiden ganska så exakt eftersom det var Millennium året 99/00..
Promenerade hem från den sista festen(vi var runt på ett par stycken under kvällen och natten) jag besökta med mina 3 bästa vänner, vi hade en fantastiskt rolig natt tillsammans som vi fortfarande faktiskt tar upp ibland när vi ses. Visste det blev lite alkohol och lite hångel men inte mer än så, hungrig som sjutton var jag när jag kom kommer jag ihåg, ställde mig och lagade till en engelsk frukost. Sedan somnade jag som en stock.
Så... jag antar att min fråga är... litar du inte på ditt eget barn lilla mamma? :)
Hon är 16, inte 6.
Nu har min morsa alltid haft en ganska så fri uppfostran dock, lite upplevelsebaserat lärande typ, men så var det för alla kids i mitt bostadsområde(centrala GBG). Jag och mina bästa vänner var inte unika.
Men gör det du känner är rätt för din dotter. Jag hade aldrig stoppat min(nu är hon dock bara 4 månader haha), då jag hade litat på att hon inte misskötte sig för mycket.
Det är heller kanske inte så lätt att säga stopp för saker när man är 16 år. Grupptrycket kan vara stort och det är lätt att man faller, trots att man är en förövrigt "präktig" ungdom.
Det handlar inte bara om att hon inte skulle lita på sin dotter, utan att hon kanske inte litar på hennes umgänge