• Gert

Norges statsminister ger SD rätt. Hjälp i närområden.

Norges statsminister, Erna Solberg, säger att det är dyrt att hämta flyktingar till Norge och påpekar att hjälpa 20 flyktingar i grannområden på samma sätt som det kostar att hjälpa en flykting i Norge. (Jag använde google translate)

Alltså har SD rätt, men det visste jag redan. Flört

www.vg.no/nyheter/innenriks/asyl-debatten/solberg-vil-hjelpe-flyktninger-i-naeromraadene/a/23360314/

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Norges statsminister ger SD rätt. Hjälp i närområden.
  • glutten

Gud vad skönt! Eftersom en person i ett annat land sagt sak samma sak som SD så måste det vara sant! Fan va gött.

• Gert
    glutten skrev 2014-12-24 23:02:43 följande:

Gud vad skönt! Eftersom en person i ett annat land sagt sak samma sak som SD så måste det vara sant! Fan va gött.

Menar du att Norges statsminister ljuger?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • glutten
    Gert skrev 2014-12-24 23:04:27 följande:
    Menar du att Norges statsminister ljuger?
    Jag menar att du verkar tämligen enfaldig.
  • Gert
    glutten skrev 2014-12-24 23:05:20 följande:
    Jaha. 
  • Litet My
    glutten skrev 2014-12-24 23:05:20 följande:
    Kan bara instämma.
  • Gert
    Litet My skrev 2014-12-24 23:12:30 följande:
    Kan bara instämma.
    Kan bara instämma i att när SD får rätt av andra så diskuteras nästan aldrig sakfrågan. Då är det mest "okej, vem bryr sig?" " SD är ändå nazister" 
  • glutten
    Gert skrev 2014-12-24 23:15:18 följande:
    Kan bara instämma i att när SD får rätt av andra så diskuteras nästan aldrig sakfrågan. Då är det mest "okej, vem bryr sig?" " SD är ändå nazister" 
    Ja precis. SD är bara motarbetade, av nån anledning som är ganska oklar.

(PS: Jag har inte kunnat läsa artikeln. Men om poängen är att de pengar det kostar att etablera en flykting i ett nytt land skulle kunna hjälpa fler än just den personen med mat, vatten och kanske en filt + mediciner i krigets närområde så är det kanske inte en helt revolutionerande insikt. Förhoppningsvis tror du inte att någon tycker det. Jag har dock två frågor.

1. Varför skulle det ena utesluta det andra?

2. Vart ska människorna i närområdet ta vägen - dvs var ska de finna en permanent fristad utanför flyktinglägret - efter att de fått mat, vatten etc om inga länder vill ta emot dem?)
  • sjuttiofemman

Unicef ger i så fall både Sd och Norges statsminister fel. Vem tror ni har mest kunskap, ett FN-organ som arbetar med flyktingfrågor eller politiker med en rasistisk agenda?

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-25 12:41:29 följande:

Unicef ger i så fall både Sd och Norges statsminister fel. Vem tror ni har mest kunskap, ett FN-organ som arbetar med flyktingfrågor eller politiker med en rasistisk agenda?

UNHCF kan inte ens hjälpa flyktingarna längre eftersom pengar saknas. Med SD:s politik hade Sverige gett mer pengar till UNHCR och då hade syriska flyktingar inte behövt svälta i flyktinglägren.
  • Nerfherder

SDs dubbelmoral är rätt skrämmandr. Hjälpa till på plats låter ju såååå fint, men hur många omsätter det i praktiken? Hur många SD:are åker ner och hjälper till vid vilken kris dom helst? Noll.

Svar på tråden Norges statsminister ger SD rätt. Hjälp i närområden.