BF september 2015!
Hej tjejer, hoppas det är okej att jag hoppar in här.
Blivande 23 åring med en tös på 2.5 år som plussade igår och enl sista mens är beräknad till 15/9 :)
Hej tjejer, hoppas det är okej att jag hoppar in här.
Blivande 23 åring med en tös på 2.5 år som plussade igår och enl sista mens är beräknad till 15/9 :)
Tack :)
Så spännande, så himla roligt med ett litet tillskott till familjen :)
Fundrar också på när man ringer mvc?
Jag känner ingen större oro, är mest så glad :)
Eller ja, minga funderingar är mest NÄR Och HURman ska berätta på jobbet :)
Tänker att det finns inget man kan göra så här tidigt ändå :)
Jag känner ingen större oro, är mest så glad :)
Eller ja, minga funderingar är mest NÄR Och HURman ska berätta på jobbet :)
Tänker att det finns inget man kan göra så här tidigt ändå :)
Oj, vad tidigt!
Jag har tänkt att man "vanligtvis" väntar till efter den "magiska" vecka 12?
Sist bekräftade jag bara min chefs misstankar i vecka 18 på vår julfest på dåvarande jobbet.
Hade valt att inte berätta tidigare så jag skulle hinna skriva på min fastanställning
(annars var risken stor att man inte fick vara kvar...)
Nu vet jag inte, har ingen egentlig anledning att inte berätta.
Är på nytt jobb, med fast anställning osv osv.
Jobbar i livsmedelsbutik och sitter mestaldels i kassan.
Men får kanske berätta efter KUB annars :)
Har ni några symptom? Jag har ömma svullna bröst, ökade flygningar, lite mensvärk som kommer och går och sover gärna hela tiden, vilket är svårt med en 7 månaders. Juste jag grinar hela tiden också, precis dom förra grav
Jag har haft metallsmak i munnen till och från, mår ganska illa stundvis men det värsta är tröttheten. Det är som ett slag i bakhuvudet. Hua!
Men med dottern var det värre kräkte från v4-23 och hade foglossning som hette duga från vecka 22. Kunde knappt gå eller röra mig alls på slutet.
Så denna gången så har jag bestämt att jag ska må bra ;)
Jag har ringt nu i vecka 5.
men valde att inte komma på hälsosamtalet nu i vecka 7 utan slå ihop med inskrivningen i vecka 10 istället !
Jag ville mest ha det avklarat, kunde lika gärna ringt i vecka 10, men här verkar vara dåligt med tider så :)
Hoppar också gärna in.Plussade 5 dagar för BIM och enl graviditetsuträknaren här på FL så borde bebbe om allt går bra komma 15 sep. Är 33 år,har två barn på 3 och 5 och det här är helt chockerande och oplanerat.Min man ville verkligen inte ha fler barn,men han har (som tur är) ändrat sin åsikt nu,själv har jag hoppats på en tredje,tror på ödet Är som alla andra orolig nu i början,vet att får jag missfall nu så kommer inte min man vilja ha fler,känns lite som sista chansen. Jag har ju inte direkt åldern på min sida heller,vilket gör det lite extra nervöst,men försöker att inte tänka negativt,blir det missfall,så var det inte ett friskt foster och ingen jag gör kan påverka.Har dock börjat äta extra järntabletter och folsyra. Har inte så mkt gravsymtom,mår illa hela dagarna,men inget utöver det,inga ömma bröst,kanske lite spända,men har inlägg så det är rätt svårt att veta.Har inte läst igenom tråden,var rätt mkt inlägg.Nån annan som väntar tredje och bor i Sthlm?
Någon här inne som är gbs bärare som vill berätta för mig vad det innebär nu vid ny graviditet?
Är inte så sugen på att googla då jag är lite av en hypokondriker! ;)
Det finns nu en grupp!
Sök på sommargummor så hittar ni den :)
Namnet är tillfälligt då vi är jätte hemliga :)
Ska försöka länka när jag startar datorn :)