Inlägg från: Neiti75 |Visa alla inlägg
  • Neiti75

Första barnet september 2015

Igår beställde vi vagnen. =) Det var kampanj så vi slog till! Dock får vi vagnen först v.27 (sista leveransveckan innan 4v sommaruppehåll). Väntar vi med att beställa vagn tills efter semestern, då är risken stor att vi inte hinner få den innan Vesslan kommer plus att tyget som vi ville ha eventuellt inte finns kvar i kollektionen... Lite besvärligt med "tidiga" höstbarn.

Kan ju lägga till att det ingår ju en "ifall att..." så om någonting händer så är det inget köptvång på vagnen.

Har ni andra gjort några större inköp?

• Neiti75
    blomblad skrev 2015-04-09 07:10:46 följande:
    Vad blev det för någon? Vad tänkte ni på när ni valde vagn? Tycker det är en hel djungel det där... finns ju så jäkla många att välja bland!
    Vi tog en Emmaljunga Edge. Det är en kombi med separat ligg- och sittdel.
    Här är den ihopbyggd. http://www.emmaljunga.se/min-vagn/#/6

Liggdelen är väldigt rymlig och har gott om plats för en voksipåse. (vilket är ett "måste" i vårat klimat).. (Ska köpa voxipåsen som växer).

Svänghjul är inget för oss. Jag har erfarenheter från att framhjulen börjar vobbla om man går väldigt fort. Och jag brukar älga på rätt rejält...

Dessutom ska de klara riktig skog, snö och slask!

Var tidigare helt såld på kronans duovagn men deras sittdel och liggdel var mindre än Edgens så jag tänkte komfortmässigt att den håller längre. Det blir inte trångt med filtar, voksipåse, fårskinnspläd osv..

Eftersom det finns endast en butik här som säljer barnvagnar så är inte utbudet det bästa.. Brio gick bort pga. utseendet. Den ser så plastig och ful ut.
  • Neiti75

Äh - jag trodde länken skulle funka..

Det är iaf en Edge, färg venice. Chassit är Classic cryptonite.
    Sportskötväska som tillbehör (den andra väskan gick inte att få i vårat tyg)
    en bättre fotsäck (den som ingår är så himla tunn!)

Sen beställde vi även ett bättre myggnät som täcker hela vagnen för 50:-. Den som följer med i suffletten är ingen höjdare.

Ang. färgen så tänkte vi att vi vill ha en klassisk och neutral färg som är tidlös men passar båda könen. De flesta av tygerna har en vit läderbit just vid suffletten så vi tänkte att det vita lädret lär ju inte vara vitt speciellt länge.. Så vi tittade på de tyger som inte hade vitt läder just där. Så vi tyckte att just venice var lite mer än bara svart. Den har ju lite extra krusiduller - men det såg faktiskt både tjejjigt och maskulint ut. Haha!

Vi frågade också om svart gör att vagnen känns varmare på sommaren - men det ska inte vara någon skillnad iom att vagnen är vit inuti.  

• Neiti75
    Wooden skrev 2015-04-09 11:16:45 följande:

Förresten, nån som har tips på bra mellanmål/snacks? Måste verkligen ha något på jobbet mellan frukost och lunch samt efter lunchen. Frukt funkar väl okej, men yoghurt och kvarg blir jag så jäkla illamående av just nu så det kan jag inte äta.

Jag gillar riskakor! Både naturella och med smak.
    Annars är det fiffigt att ha med ett fincrisp paket och en tub skinkost.
  • Neiti75

Ska till bm imorgon. Känns "onödigt" eftersom man hade ju velat se. Men man kan ju inte ha ultraljud varje gång.. ;) Även om jag tycker att 1 gång är sjukt snålt!

Hoppas på att få höra hjärtljuden iaf.

• Neiti75

Verkar vara väldigt många som väntar pojkar. Någon som har någon "statistik" på hur många vi är i gruppen och antal flickor / pojkar / okända??

• Neiti75

Besöket hos bm idag bjöd inte på några krusiduller. =)
    Lyssnade på hjärtat som slog 146 slag/minut i vaket tillstånd. Blodtrycket var 135/75, järnet hade gått ner lite (har alltid haft högt, så jag fick några tabletter, och jag har faktiskt känt mig galet trött!!) å sockret var superbt. Ett moderskapsintyg fick jag också.

Bara vänta in nästa besök, om drygt en månad som är några dagar innan jag åker utomlands. =)

• Neiti75
    Marian03 skrev 2015-04-22 11:06:11 följande:

Äntligen dags för ultraljud idag :)

Hoppas allt ser bra ut! Lite nervöst är det allt.

Förresten, är det nån här som sett några snygga gravid-shorts? Tänktes typ snygga jeansshorts till sommaren. Jag hittade bara några som såg lite för mammiga ut, lite stora i sig typ. Det finns ju gravid jeans som är "skinny" så det borde ju finnas liknande shorts kan man tycka, fast jag har inte hittat några än då tyvärr ;)

Vart har du hittat shorts öht??? Jag söker med ljus och lykta eftersom jag reser utomlands om en månad och som läget ser ut nu så får jag gå omkring naken i Turkiet..
  • Neiti75
    Marian03 skrev 2015-04-22 20:17:01 följande:

Jag tror det var på mom2mom's sida eller kanske mamalicious sida. Inget i affären iaf.

I värsta fall kommer jag nog klippa av ett par gravidjeans ;)

Jag har spanat på bägge sidorna men hittar inte direkt nåt passande. Mamalicious hade 3 shorts, ett par vita, ett par marinblå och ett par jeans. Jeansshortsen fanns dessutom bara i en storlek..

Jag ske leta vidare!
  • Neiti75

Är det bara jag som drömt om förlossningen flera nätter i rad..?
    Ingen skräckupplevelse som tur är - bara att jag drömt att jag haft en sådär snygg och moderiktig sjukhusrock och en liten Vessla i famnen. Vesslan doftade dessutom helt underbart - som ett doftljus som doftar äppelpaj. (?????) Haha!

Svar på tråden Första barnet september 2015