Inlägg från: Knäck |Visa alla inlägg
  • Knäck

Första barnet september 2015

beetroots skrev 2015-02-26 12:28:26 följande:

Igår började jag få huggande smärta i tjejmagen, det gör inte jätte ont men det är otroligt obehagligt... Har precis gått in i vecka 12 Så är extra orolig och vill bara att veckan ska gå fort.

Någon som kännt samma? :/

Haft och har massor av olika smärtor i magen. Det kan stickas, hugga, värka, dra, ila, ibland litegrann och ibland gjort riktigt ont... Oroa dig inte! Tänk på att det är en stor byggarbetsplats därinne och massor av vävnad ska växa jättemycket.

Jag har mindre och mindre "mensvärk", nu är det mer att det hugger och känns som magen ska ramla ut när jag hostar/nyser. :-/
  • Knäck
    hellohello84 skrev 2015-02-26 19:00:44 följande:

@knäck! Idag har vi fått se lilla pyret. Helt magiskt! Har du fått svar på kub-testet ännu? Vi fick 1/1200, vilket var helt normalt :) skönt! Men hade såklart önskat att det var en ännu högre siffra.

Å vad roligt! Magiskt är ordet! Hur kan den finnas gömd i ens mage? Det är fantastiskt.. Vad tyckte den blivande pappan? Fick du nån bra bild? Hade ni berättat för omgivningen redan eller ska ni göra det nu?

Vi började berätta efter att vi fått siffrorna (1/11000 på DS och 1/200000 eller nåt på övriga). Ska dock vänta med att berätta för min mamma eftersom hon bor långt bort och jag hade planerat en resa dit sen innan så jag tar det när jag träffar henne. Vill ju se reaktionen live

Är det nån som har eller ska berätta på nåt roligt sätt?
  • Knäck
    hellohello84 skrev 2015-02-27 10:24:33 följande:

Helt fantastiskt! Var stor skillnad från VUL i vecka 9, nu var det ju en liten sprattlande minimänniska därinne <3 Pappan var stolt och lycklig! Vi fick 3 fina bilder, en där pyret låg på mage med benen i kors, och en i ryggläge :)

Kan nästan inte sluta titta. Har inte fotat av de, skulle inte kunna få något gjort på jobbet då :) vi har inte berättat för någon ännu, då jag söker jobb på liten ort och vill inte riskera att inte ens få komma på intervju, Kruxet är att våra familjer bor långt bort och vi har bestämt att berätta när vi ses nästa gång, vilket är till påsk, då vi om allt går vägen är i vecka 18 :) får se om det håller, tycker magen börjat växa ordentligt nu!

Vad roligt att kunna jämföra de olika veckorna. Längtar till rul

Jag kollar på bilderna morgon och kväll haha. Det är det finaste jag sett ju!

I helgen ska vi berätta för blivande farmor och farfar. Farmor ska få ett garnnystan och en beskrivning på hur man stickar en babymössa
  • Knäck

Vi kommer undvika att få veta kön och om vi råkar se det på UL så kommer vi inte tala om det för nån. Första frågan när folk får veta är inte hur jag mår eller hur det känns eller om fostret verkar må bra utan vad det har mellan benen...

• Knäck

Jisses, nu börjar magen verkligen komma från en dag till en annan! Jag kan inte ha tajt tröja utan att det syns tydligt Känns spännande

Går in i vecka 15 idag... Helt otroligt...

Hoppas alla som mått dåligt börjar må bättre nu de här veckorna!

• Knäck
    hellohello84 skrev 2015-03-01 10:14:02 följande:

Och jag går in i vecka 14 idag :) grattis till andra trimestern, ni som går in i vecka 15 :) Otroligt vad fort det går! Just nu snurrar tankarna kring de medelbra siffrorna på Kub. Någon annan som fått kring 1/1200?

Räknas inte allt över 200-300 som bra? Mindre än en promilles risk har ni ju
  • Knäck
    Kesella skrev 2015-03-02 10:33:24 följande:

Pratade med BM imorse och blev så lugn att inget UL behövs :) Kontaktblödningar kallade hon det för, helt ofarligt och vanligt.

Skönt!
  • Knäck
    Kesella skrev 2015-03-03 11:21:12 följande:

Idag konstaterades det; uteblivet missfall.

Vi gråter och jag har precis tagit tabletterna. Så nu väntar vi på blod och klumpar..

Ånej! Så hemskt... Beklagar och skickar kramar och styrka...
  • Knäck

Jag tycker det mest känns jobbigt med inköp av barnvagn... Tror vi ska be min mamma köpa en så är problemet ur världen :-P

Jag har börjat bli hungrig! Känns som jag inte varit det sen före jul! Fortfarande lite äckligt med mat dock. Banan och vitt bröd utan nånting på är godast just nu. xD

Svar på tråden Första barnet september 2015