Inlägg från: Knäck |Visa alla inlägg
  • Knäck

Första barnet september 2015

Här nånstans börjar väl spökveckorna. Jag är lite piggare på dagarna och brösten är inte alls lika spända. Blir lite orolig men får ju försöka tänka att det är vanligt att symtom kommer och går! Nån mer som blivit av med symtom?

• Knäck

Skönt att det är fler, man ska ju inte oroa sig

Uppenbarligen är det något som växer i magen i alla fall för jag är så kissnödig hela tiden och är rädd att jag ska kissa på mig när jag hostar Man har verkligen blivit gäst i sin egen kropp, den gör tydligen preciiiis som den vill numera :-P

• Knäck

Jag har ingen mage att visa upp än så ingen idé att lägga upp bild. Däremot kan jag känna en nytillkommen bula med handflatan när jag ligger ner på rygg, väldigt spännande fast det syns som sagt inte alls.

Läskigt att det verkligen händer och kroppen förändras och vet vad den ska göra... Bara att hänga med och förundras.

Bröstvårtorna kliar nog för att de växer och ändrar form. Jag smörjer med barnolja.

Ökad hårväxt ska också vara vanligt, jag känner mig också lite luden! tror ändå Beach 2015 är inställd

• Knäck
    Kesella skrev 2015-02-22 06:39:56 följande:

Igår var jag med om en chock. Var på spa med svägerskan. Vi hade supermysigt och jag tillät mig själv, för första gången, att prata bebis och framtid med någon annan än sambon. Sen går jag på toa -Blod!

Blod + vatten = utspätt och ger synvilla av att vara mer. Blev snabbt slut på den mysiga stämning. Väl hemma konstaterade jag att det inte kom mer blod, ringde ändå 1177 som lugnade oss. Igår blev så tydligt att både jag och sambon vill så gärna att denna lilla "Kaka" ska klara sig och växa upp med oss! <3

Jag är i 10+3 och vet att blödningar är normalt men som jag längtar förbi v 12 nu!

Läskigt hoppas du slipper sånt framöver och att tiden går fort!
  • Knäck

Jag väntar också barn, men jag är ändå full av tänk om och oro. Jag tror att det ska gå bra, men jag oroar mig samtidigt för att det skulle kunna gå dåligt. För mig har det varit viktigt att vänta med saker eftersom jag inte kan vara säker på att det blir ett barn och jag vill inte stå med alltför många förberedelser och så ingen graviditet (speciellt eftersom det tog lång tid för oss att bli med barn, jag vill inte titta på en gravidbox här hemma i ett eller två år tills jag blir gravid nästa gång).

Jag får min bekräftelse på graviditeten imorgon på ultraljudet och efter det hoppas jag att jag ska våga beställa boxar och förbereda lite. Men beetroots, som allt annat finns ju inget rätt eller fel utan gör precis som du känner och vill så blir det rätt

• Knäck

Ultraljud idag var alldeles fantastiskt. Roligt att jag startat en september-tråd när jag tydligen ska ha barn i augusti! Blev flyttad till 13+2 och bf 28/8... Men hänger gärna kvar här

En otrolig lättnad och glädje att se fostret på bild. Vilken upplevelse. Känner mig riktigt gravid

• Knäck
    hellohello84 skrev 2015-02-25 07:28:15 följande:

Grattis, vad kul! :)

Fick du en bra bild? Har hört att många fått sin bästa bild just i vecka 12-13 :)

Fick ni svaret från kub-testet även igår eller dröjer det? Vi ska imorgon, är så förväntansfull! :)

Jag tycker ju att bilden är bra men jag är ju förälskad i motivet så jag är nog partisk... :-P

Vi fick låg risk på ultraljudet men blodprovsvaret kommer imorgon. Jag är inte orolig, bara lycklig

Njut av morgondagen! Så himla häftigt
  • Knäck
    26number1 skrev 2015-02-25 08:46:46 följande:

Åh som jag längtar!! Vi gör ul i v 18 först, känns som att det är EVIGHETER dit!!

Har ni möjlighet att göra privat innan rul så kan jag bara rekommendera det... det gav jättemycket för mig i alla fall, men beror kanske på hur orolig man varit innan också.

Hoppas tiden går fort för alla som väntar!
  • Knäck
    26number1 skrev 2015-02-25 19:39:26 följande:

Det är väl just det, jag är inte det minsta orolig konstigt nog. Allt känns så naturligt och bara bra så vi tänker vänta till RUL som vi gör veckan efter påsk :) Hoppas du känner dig lugnare nu då?

Vad skönt att det känns så för er! Det är väl så det äntligen har blivit för mig med, att det känns roligt och tryggt Det kommer bli fantastiskt på RUL

Två kub imorgon alltså! Lycka till tjejer!
  • Knäck

Nu kan jag inte stänga gylfen på byxorna längre utan att ta i och det trycker obehagligt på magen! Jag gick i affärer idag och letade mammabyxor men allt var fult och slim fit (perfekt för svullna vader i sommar eller??) så jag köpte inget... Får gå i leggings hädanefter! Har ni köpt några mammakläder?

Svar på tråden Första barnet september 2015