Första barnet september 2015
Shit, redan v13 och gravidmassage idag. Vart tar tiden vägen??? Rusar tiden såhär för någon annan? Jag hinner knappt med!
Shit, redan v13 och gravidmassage idag. Vart tar tiden vägen??? Rusar tiden såhär för någon annan? Jag hinner knappt med!
Crap! Är helt säker på att jag åkt på uvi. Känns så "onödigt" även om jag vet att det är väldigt vanligt när man är gravid.
Nu till något roligare, fick för ett par dagar sedan ett avi att jag hade paket att hämta ut. Varken jag eller maken hade beställt något och avsändaren verkade skum, sca hygiene products eller något i den stilen.
När vi öppnar paketet visar det sig att jag är en av 100 som vunnit någon slogantävling för Libero. Vann väldigt bra produkter för ett värde av 1200 samt checkar på valfria Liberoblöjor till ett värde av 1000kr. Verkligen en glad överraskning eftersom jag inte ens kommer ihåg vad jag skrev för slogan.. ;)
Tack! Jo det var verkligen en passande vinst! Allt kommer förhoppningsvis till nytta. :)Tänkte portionera ut lite av hygienartiklarna (badolja, schampoo, tvättcreme, hudcreme, skötunderlägg, blöjpåsar osv till stugan). Har ju redan fått en hel del bra att ha grejer i alla dessa gravidboxar som man får. Men detta paket var verkligen bra! =)
Vilka söta magar! <3
Grattis neiti75 till vinsten, snacka om passande vinst!
Kronans apotek har en gratis gravidbox. Även apoteksgruppen. (Där hämtar man själv, apoteksgruppen har en kod som man får via nätet, men dom frågade aldrig mig om kod fast att jag hade). Har även fått två via nätet som jag inte minns vem avsändaren var. (Fick hämta ut paketen på närmaste postutlämning). Googla gravid eller babybox så kommer det upp massor.
På Facebook finns även en sida på mam nappar. Om man delar (man behöver inte gör delningen synlig om man vill vara lite hemlig) så får man en gratis napp. Jag har fått folk att dela så jag tror vi är uppe i 8 nappar nu, hehe...
Det är väldigt varierande innehåll i boxarna. Allt från tvättlappar, nappar, nappflaskor, blöjor, dregglis, mössa, tidningar, pysventil (prutt), tandkräm, tidningar, kondomer, krämer, salvor, medicin-snurra (alvedon) till gratis checkar på exemplevis en valfri body på Kappahl.
Gratis är gott! ;)
Vad är det för gravidboxar? Låter spännande :D
Här är länken som jag har använt för att alla boxar.
www.barnnet.se/produkter/gravid-mamma/gravidboxar-goodiebags-for-foraldrar/
Här är länken till gratis nappen. (Andra länkar också). Man skulle tydligen gilla, men jag gjorde iaf så att inlägget bara kunde ses av mig.
gratisprinsessan.se/gratis-saker-till-gravida-och-nyblivna-foraldrar/
Så lite så. Synd bara att man inte kan ta del av alla. (Inte jag iaf) för vissa butiker är det så förbenat långt till.. Men men. Man kan inte få allt.
Jag har inte heller apoteksgruppen i min stad, så jag väntade tills jag var i en stad där de fanns. Som tur var hade de två boxar kvar just då. Har hört att i princip alla ställen som delar ut på plats får väldigt få boxar åt gången. Så ibland gäller det att man är in i rätt tid. På Kronans droghandel fick jag min på 3:e försöket, de var hela tiden slut.
Tror det är babyproffsen eller nåt sånt som närmaste stället är Sundsvall och det känns lite overkill..
Men jag har ju min super duper vinst som plåster på såren. :)
ja, just det från apoteksgruppen var lite svårt för mig att få tag på, men jag skickade svägerskan, så fräck var jag ;) tack för tipsen! Tror det blev 4 st boxar sammanlagt som är på väg till mej, tack vare dej! woho!
Förresten, i Finland där får man en helt grym Box av staten! Massvis av kläder, åkpåse och rejäla ytterkläder. Nästan så att man funderar på att skriva sig där för nån vecka. ;)
Jag vet inte hur det är med dig, men jag väntar iaf ett barn - INTE ett missfall.
Är de dumt att beställa gravidboxar innan vecka 13? Hur har ni andra Gjort?