Inlägg från: Lindaa88 |Visa alla inlägg
  • Lindaa88

Första barnet september 2015

Är det bara jag som har fått en FRUKTANSVÄRD klåda? Värst på händer och fötter, men hela kroppen kliar. Och det pågår hela nätterna, kan inte ens sova. :(
    Har läst på 1177 och de symptomen stämmer in exakt på mig. Ska ringa bm imorgon och höra om jag kan få någon medicin, för jag står inte ut. :(

• Lindaa88
    Lillajag87 skrev 2015-07-30 12:03:09 följande:
    Be om att BM tar leverprover. Hade en kompis som hade problem med klåda över magen, visade sig att levervärdena inte var ok, inget farligt men fick kräm som var receptbelagd som hjälpte.
    Jag har pratat med bm, ska ta prover imorgon. Troligtvis är det levervärdena som spökar. Men klådan är hemsk! :(
  • Lindaa88

Min lilla buse ligger i säte, så jag ska iväg på vändningsförsök. Blir väl troligtvis nästa vecka. Lite läskigt, men samtidigt är det ju som det är. :/ hoppas han vänder sig iaf, annars blir det planerat snitt.
    Någon som har bekanta eller liknande som har gjort vändningsförsök? :)

• Lindaa88
    EijaIsland skrev 2015-08-13 17:45:43 följande:
    Vet om en hel del som gjort vändningsförsök. En kompis blev vänd i sista sekund efter igångsättning, barnet hade då vänt sig strax innan tydligen utan att någon fattat det. Två andra försökte men det gick inte, hos den ena var det för att barnet var så stort och den andra för att barnet hade fixerat rumpan så långt ner i bäckenet. 
    Enligt många gör det inte ont, utan är bara obehagligt :)
    Jag får hoppas att det går bra för oss då. Inte hela världen såklart, huvudsaken han är frisk och vill komma ut snaaart! :)
  • Lindaa88
    blomblad skrev 2015-08-13 22:42:13 följande:
    Åå dadlar som är så äckligt! xD jag läste igår om hallonbladste, det ska tydligen vara bra för läkningen efteråt och att man inte blöder fullt så mycket. Finns teorier om att det kan sätta igång oxå men det var delade meningar om just det. Funderar på att börja dricka en kopp eller 2 om dagen men har inte bestämt mig. Vore ju skönt om det minskade blödningen efteråt!
    Jag dricker hallonbladste, gjort i en vecka nu. :) hoppas på att blöda mindre och läka bra. Men har inte hittat några konkreta studier iofs. :)
  • Lindaa88
    Finemang skrev 2015-08-14 07:57:39 följande:

Var köper man det? Hälsokost?

Beställde mitt på svenskhalsokost.se. :) har läst att löste med 100% hallonblad är det bästa. :)
  • Lindaa88
    Sarah89 skrev 2015-08-14 08:19:42 följande:

Jag fick också veta igår att lilltjejen ligger kvar i säte och har verkligen borrat ner rumpan i bäckenet. Så ska in på vändningsförsök på tisdag :/

Skriv gärna hur det gick! :) jag ska in på onsdag kl 10. Håller tummarna för oss. :)
  • Lindaa88
    isaswe skrev 2015-08-17 16:27:09 följande:

Hejsan alla!

I dag 11.27 kom vår dotter :) En liten tös; 2970 gram och 46 cm- två dagar innan BF.

Kan rekommendera EDA :) hade nog inte överlevt utan det haha. Värsta var värkarna fram till man var öppen 3-4 cm. Krystvärkarna var nästan behagliga i jämförelse.

Grattis! :) åh vad avundsjuk jag blir, vill också att min lille ska komma nu! :D
  • Lindaa88
    Finemang skrev 2015-08-19 14:47:36 följande:

Som Moomin skriver är det bakom passagerarsätet bak som bebis ska sitta. Jag hade gärna haft den lille fram då det känns lättare att "ta hand om" då. Men en vän som är brandman sade bestämt att barnet ska sitta bak och sen var det bestämt :)

Vad var anledningen till att han sa så? :)
  • Lindaa88
    Sarah89 skrev 2015-08-14 08:19:42 följande:

Jag fick också veta igår att lilltjejen ligger kvar i säte och har verkligen borrat ner rumpan i bäckenet. Så ska in på vändningsförsök på tisdag :/

Hur gick det för dig på vändningsförsöket? :)
  • Lindaa88
    Knäck skrev 2015-08-25 06:08:30 följande:

Vaknat vid fyra senaste nätterna utan anledning och sen svårt att somna om. Säkert nervositet. För- och nackdelar med att veta exakt när bebisen kommer...

Ni som skulle på vändningsförsök, hur gick det?

Jag skulle på vändningsförsök förra veckan. Började ju med ul där hon konstaterade på en gång att han ligger med huvudet nedåt. Så det som skulle bli ett obehagligt vändningsförsök blev istället bara ett supermysigt tul. :)
  • Lindaa88

Idag gick slemproppen, och det måste ha varit hela. Det va liksom en rejäl slemklump. :D

• Lindaa88

Haft förvärkar var fjärde minut sen kl 03 inatt. Jag hade inte förväntat mig att det skulle komma såhär "intensivt" direkt. Värkarna gör ju faktiskt riktigt ont, så jag mår illa vid varje värk. Sååå trött nu. :(

• Lindaa88
    Knäck skrev 2015-08-28 12:15:01 följande:
    Vad säger förlossningen då? Låter ju som nåt är på gång? smile1.gif
    Vi åkte in vid 21 igår. Då hade jag haft förvärkar var 4-5 minut sen kl 03. Gjorde ctg-kurva och blev undersökt. Va öppen 1 cm, så det går saaakta. :p
    Fick citodon, bricanyl och sömntablett och så blev vi hemskickade. :/ nu är det likadant igen. :)
  • Lindaa88

Hej på er allihopa! Här kom jag, 31/8 21.20. Efter en låååång latensfas som började natten till den 28/8 så fick jag hjälp igår i form av värkstimulerande dropp och så tog dom hål på hinnorna. :)

Så det blev en augustibebis istället. :)

Herregud vilken känsla! <3

Svar på tråden Första barnet september 2015