• Knäck

Första barnet september 2015

De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)

• Svar på tråden Första barnet september 2015
  • Lillajag87
    skepparbarn skrev 2014-12-27 19:33:46 följande:
    Gratio till er som kommer in!

Jag började förstå idag att jag ska ha barn, om omständig heter håller sig ur vägen. Har lite pirr I magen och fruktansvärt ömma bröst. Fick köpa en sportbh idag för att hålla dom på plats. De har redan växt en storlek.

Haha men jag klagar inte!
    Samma här! Helt otroligt! Kan bara ha sport-bh! Eftersom jag gjort IVF så kan man bli överstimulerad av alla hormoner så man får lätt mage på en gång, kan knappt ha några byxor och måste redan nu köpa gravidjeans!
  • Dalhia

Hej

Tänkte se om jag fick hoppa in här. Enligt olika gravidkalendrar ska jag ha bf 5/9.   
    Några i en annan tråd konstaterade att jag är gravid när de såg ett streck på mitt test igår, har bim imorn. Har känt mig illamående från och till sedan julafton.

• Knäck

TreTriss

Neiti75 1/9

Skepparbarn 2/9

Knäck 3/9

bubbleempa 3/9

Lindaa88 4/9

PaLo 5/9

Lillajag87

• Lindaa88
    skepparbarn skrev 2014-12-27 19:33:46 följande:
    Gratio till er som kommer in!

Jag började förstå idag att jag ska ha barn, om omständig heter håller sig ur vägen. Har lite pirr I magen och fruktansvärt ömma bröst. Fick köpa en sportbh idag för att hålla dom på plats. De har redan växt en storlek.

Haha men jag klagar inte!
    Jag har också väldigt ont i brösten! Fast det är skönt på nå vis ändå, för det är enda tecknet jag har på att jag faktiskt är gravid. :) förutom att jag är så sjukt trött då, iofs. :)
  • Knäck

Jag tänkte på missfall hela dagen igår (kunde inte stoppa oron när mensvärken kom) och som tröst idag så är mitt teststräck idag på bim+6 och äl+19 och vecka 4+3 äntligen lika starkt som kontrollsträcket! Nu ska jag sluta oroa mig. Visst, vad som helst kan hända men det händer antagligen inte, och jag vill ju njuta av att äntligen vara gravid för första gången!

Hoppas ni kan njuta också Hur mår era partners?

• Lillajag87

De två första togs igår kväll och den andra nu på morgonen, kändes som ett puh! När jag tog testet imorse.

Jag har ont i bröstet, blir paniktrött så fort jag äter och måste vila sen "krampar" livmodern men det behöver inte vara något neg enligt min gravida syster som pratade om det med sin barnmorska, det är livmodern som "tränar".

Hur mår ni andra??

• PaLo
    Dalhia skrev 2014-12-27 20:12:08 följande:

Hej

Tänkte se om jag fick hoppa in här. Enligt olika gravidkalendrar ska jag ha bf 5/9.   
    Några i en annan tråd konstaterade att jag är gravid när de såg ett streck på mitt test igår, har bim imorn. Har känt mig illamående från och till sedan julafton.

Grattis och välkommen!

Jag har också beräknat BF till 5/9.

BIM idag och inga tecken på mensvärk, men däremot halsbränna från helvetet sedan ett par dagar tillbaka och igår började jag bli kissnödig oftare.

Samma symptom som jag hade senast jag var gravid vilket var nu i augusti, fick mf i v 14 då,

• skepparbarn
    Knäck skrev 2014-12-28 06:47:43 följande:

Jag tänkte på missfall hela dagen igår (kunde inte stoppa oron när mensvärken kom) och som tröst idag så är mitt teststräck idag på bim+6 och äl+19 och vecka 4+3 äntligen lika starkt som kontrollsträcket! Nu ska jag sluta oroa mig. Visst, vad som helst kan hända men det händer antagligen inte, och jag vill ju njuta av att äntligen vara gravid för första gången!

Hoppas ni kan njuta också Hur mår era partners?

Jag är 4+3 idah och går och funderar hela tiden.

Karln min frågar hela tiden hur jag mår, och med en gäsp och med en skorpa i käften svarar jag att jag mår fint haha. Äter skorpor hela tiden. Somnar i soffan 18 varje dag, vaknar 22 och somnar om 01. Vaknar 09-10.

Är faktiskt mer aktiv nu än innan. Försöker väl övervinna den inre stressen.

Karln funderar mycket, och jag kan en hel del efter ett års familjelivande så jag förklarar bäst jag kan :))
  • Dalhia
    PaLo skrev 2014-12-28 11:24:11 följande:

Grattis och välkommen!

Jag har också beräknat BF till 5/9.

BIM idag och inga tecken på mensvärk, men däremot halsbränna från helvetet sedan ett par dagar tillbaka och igår började jag bli kissnödig oftare.

Samma symptom som jag hade senast jag var gravid vilket var nu i augusti, fick mf i v 14 då,

Tack detsamma och tack! =)

Samma här, bim idag och ingen mens i sikte. Har mått illa från och till sedan julafton och tröttheten har slagit till på seneftermiddagen eller tidig kväll. Haft typ mensvärk men känns inte som någon mens är på g. Vad tråkigt att höra om ditt mf, hade också ett i somras dock mycket tidigare än dig, i v 7. Men det är ju inget som säger att vi hamnar där igen, vi ska nog klara oss både du och jag denna gång. =)
Svar på tråden Första barnet september 2015