Första barnet september 2015
Visst blir man helt ställd när man hör sånt här?! Jag är med i facket men vi har inget kollektivavtal på jobbet så vet inte riktigt vad för regler som gäller men man får ju inte säga upp någon oavsett pga graviditet..
Han är så himla svår och jag har verkligen bävat inför att berätta och så får jag detta som svar liksom. Men vet ni vad som är lite kul? Jag visste att den känslokalla roboten jag har till chef skulle säga något dumt så jag har faktiskt hela vårt "möte" inspelat på mobilen och man hör han klart och tydligen sitta ena stunden och säga att jag är han och hans fru storfavorit på jobbet och han gillar verkligen hur jag jobbar och ser gärna att jag stannar (det är många som sagt upp sig det sista..) och sen sitter han och pratar illa om nuvarande anställda och dom som sagt upp sig och då säger jag att det var väldigt kul att höra att han är nöjd med hur jag jobbar och berättar att jag i september kommer bli mammaledig. Och säger även att jag hoppas att detta inte ändrar hans uppfattning om mig. Och så säger han typ "okej...vad trevligt! (är tyst några sekunder) nämen det är ju jättekul att du ska bli mamma! Nu får vi se bara hur det blir framöver, måste kolla hur detta påverkar mig och vad det kommer kosta så får vi se. Jag ger besked på måndag, men fram tills dess kan du vara lugn!"
FRAM TILLS DESS KAN DU VARA LUGN?! Sån idiot. Och så byter han ämne och pratar i tio minuter om vad hans planer är med butiken. Hade det inte varit för att jag så gärna vill hålla detta konto anonymt, så hade ni fått namnet på honom, så hade ni sett vilken skurk han är. Han är nämligen rätt känd i media och det är inga roliga grejer som kommer fram när man googlar honom..
Förlåt för ett långt inlägg, kan ju inte ringa facket föränns på måndag ;) vart mer kan man vända sig?