Inlägg från: Knäck |Visa alla inlägg
  • Knäck

Första barnet september 2015

26number1 skrev 2015-06-18 08:45:49 följande:

Är det bara jag som har väldiga problem med sendrag på nätterna? Någon som har något bra knep? Inatt har jag varit mer vaken än sovandes och det är ju så jäkla obehagligt!!

Samma här fast inte alla nätter. Hjälper att göra lite bengymnastik innan man somnar. Ex sitta med främre delen av foten i golvet och lyfta hälarna upp och ner.
  • Knäck

Vaknade utan mensvärk idag så känner mig lugn. Dessutom fått graviditetspenningen beviljad nu, skönt! Hoppas jag klarar att jobba sista tiden, är lite orolig för fogarna men ska försöka bita ihop.

Om tre veckor släpper jag allt annat och går in i bebisbubblan!

• Knäck

Oj emolau vad bra att du gick till vårdcentralen till slut och att de fattade vad det var! Skönt att lillpojken mår bra!

• Knäck

En annan sak jag ogillar med den här nya kroppen är att vara hungrig och sprängfylld samtidigt. Det skulle vara gott med kvällsmat samtidigt som jag känner mig proppmätt som om jag ätit en hel gris. Det är liksom fullt i magen nu. Äter man sent får man dessutom halsbränna halva natten.

Men jag är inte bitter eller vad man brukar säga när man är sjukt bitter.....

• Knäck

Välkommen yasee!

Mooomin, jag började kolla täcken men läste då att bebisar inte ska ha täcke. Har annars tänkt i samma banor som du. Vanliga enkelbäddslakan kan man också dela i två bara

Rocagihl jag håller med! Känns helt overkligt att vi gått från nygravida och trötta och illamående och rädda för missfall... Till att börja bli tunga och ha ont och beställa barnvagnar... Jag blir helt snurrig!

Min bebis håller också igång, mest hela tiden. Sover ändå okej när sammandragningarna släppt. Vaknar av vadkramper och foglossning men somnar om fort :-P Får du svårt att sova när bebisen rör sig?

• Knäck
    Mooomin skrev 2015-06-22 23:00:51 följande:

Täcket är ju till spjälsäng så det kan de ha senare. Det är jättevanligt att man ger bort ett personligt täckensom doppresent!

Det visste jag inte Har aldrig varit på dop ens :-P
  • Knäck
    nadiana skrev 2015-06-23 07:07:13 följande:

Igår läckte mina bröst för första gången. Kunde klarar mig utan det ett tag till...

Har även fått ont "mellan benen", alltså inte alls nära livmodern utan snarare på "utsidan", det kommer som ilningar av smärta. Någon som har liknande?

Jobbigt med läckage Amningsinlägg?

Det andra låter som foglossning...
  • Knäck
    Mooomin skrev 2015-06-24 11:43:10 följande:

Åh, tyget till babynestet jag ska sy kom äntligen! :)

Alldeles bedårande! ????
  • Knäck
    blomblad skrev 2015-06-25 20:20:55 följande:

Vilka fina nest ni gör!! Jag har sytt en babywrap idag! Kan tyvärr inte lägga upp bild?? Men blev nöjd :) det är tredje jag syr men det är ju en lite konstig känsla att den här ska jag behålla till MIN bebis, inte ge bort... får se om jag försöker mig på något mer till liten!

Hur är det med er annars? Själv kan jag hålla illamåendet i schack. Börjar få ordentligt ont i ryggen dock.

Får man fråga hur ni har det med sexlivet? Jag har svårt med det här hur jag ser ut.. har ju växt mest runt höfter, rumpa o lår. Förutom magen då. Känner mig inte sexig för fem öre. Sambon tycker det är lite jobbigt att magen börjar bli stor, det är så påtagligt att det ÄR en bebis där. Han vet att han inte skadar bebisen av sex men tycker ändå det är lite konstigt. Han är så gullig som säger varje dag att jag är fin och vacker men tänder ju liksom inte på bebis magen direkt. Kan knappt ta på brösten för dom läcker så. Måste ta de försiktigare och bara vissa ställningar som funkar. Ja, inte är det som vanligt inte. Inte så ofta heller längre :/

Vad är en babywrap? Jag har symaskin och brukade sy men har inte gjort nånting alls till bebisen...

Förutom att mina bröst inte läcker så känner jag verkligen igen mig! Kroppen känns främmande och får jag inte ont av foglossning så är det vadkramp eller att sambon trycker på magen. Inte så många ställningar som funkar.

Däremot har jag mycket mer lust och blir tänd mycket snabbare och det är ju kul. Synd att resten blivit så besvärligt :-P
  • Knäck
    Lynnig skrev 2015-06-25 20:40:06 följande:

Hej på er. Idag stiger vi in i v. 30.

Känns sjukt. Var hos barnmorskan idag. Hon använde begreppet som "höggravid"

Måste kolla med er. Har ni lämnat in ansökan om föräldraledighet? Jag har gjort steg ett. Och ordnat med intyg ifrån arbetsgivaren men när är der dags att ansöka om antal dagar och från och med när?

Är vi höggravida redan?! Oh hjälp... SÅ gravid tycker jag egentligen inte att jag är. Visst är det påtagligt men höggravid då tänker jag nån med jättestor mage och som typ inte kan gå :-P Vad fort det går nu!

Jag har sett på hemsidan att jag kan börja planera men har inte gjort.

Nån som vet hur detta funkar när man är ogift? När ska man gå och fastställa faderskapet? Har pappan rätt till de tio dagarna om det inte är fastställt att han är pappa?

Jag hatar sån här byråkrati...
Svar på tråden Första barnet september 2015