Första barnet september 2015
Är det bara jag som har väldiga problem med sendrag på nätterna? Någon som har något bra knep? Inatt har jag varit mer vaken än sovandes och det är ju så jäkla obehagligt!!
Är det bara jag som har väldiga problem med sendrag på nätterna? Någon som har något bra knep? Inatt har jag varit mer vaken än sovandes och det är ju så jäkla obehagligt!!
Vaknade utan mensvärk idag så känner mig lugn. Dessutom fått graviditetspenningen beviljad nu, skönt! Hoppas jag klarar att jobba sista tiden, är lite orolig för fogarna men ska försöka bita ihop.
Om tre veckor släpper jag allt annat och går in i bebisbubblan!
Oj emolau vad bra att du gick till vårdcentralen till slut och att de fattade vad det var! Skönt att lillpojken mår bra!
En annan sak jag ogillar med den här nya kroppen är att vara hungrig och sprängfylld samtidigt. Det skulle vara gott med kvällsmat samtidigt som jag känner mig proppmätt som om jag ätit en hel gris. Det är liksom fullt i magen nu. Äter man sent får man dessutom halsbränna halva natten.
Men jag är inte bitter eller vad man brukar säga när man är sjukt bitter.....
Välkommen yasee!
Mooomin, jag började kolla täcken men läste då att bebisar inte ska ha täcke. Har annars tänkt i samma banor som du. Vanliga enkelbäddslakan kan man också dela i två bara
Rocagihl jag håller med! Känns helt overkligt att vi gått från nygravida och trötta och illamående och rädda för missfall... Till att börja bli tunga och ha ont och beställa barnvagnar... Jag blir helt snurrig!
Min bebis håller också igång, mest hela tiden. Sover ändå okej när sammandragningarna släppt. Vaknar av vadkramper och foglossning men somnar om fort :-P Får du svårt att sova när bebisen rör sig?
Täcket är ju till spjälsäng så det kan de ha senare. Det är jättevanligt att man ger bort ett personligt täckensom doppresent!
Igår läckte mina bröst för första gången. Kunde klarar mig utan det ett tag till...
Har även fått ont "mellan benen", alltså inte alls nära livmodern utan snarare på "utsidan", det kommer som ilningar av smärta. Någon som har liknande?
Åh, tyget till babynestet jag ska sy kom äntligen! :)
Vilka fina nest ni gör!! Jag har sytt en babywrap idag! Kan tyvärr inte lägga upp bild?? Men blev nöjd :) det är tredje jag syr men det är ju en lite konstig känsla att den här ska jag behålla till MIN bebis, inte ge bort... får se om jag försöker mig på något mer till liten!
Hur är det med er annars? Själv kan jag hålla illamåendet i schack. Börjar få ordentligt ont i ryggen dock.
Får man fråga hur ni har det med sexlivet? Jag har svårt med det här hur jag ser ut.. har ju växt mest runt höfter, rumpa o lår. Förutom magen då. Känner mig inte sexig för fem öre. Sambon tycker det är lite jobbigt att magen börjar bli stor, det är så påtagligt att det ÄR en bebis där. Han vet att han inte skadar bebisen av sex men tycker ändå det är lite konstigt. Han är så gullig som säger varje dag att jag är fin och vacker men tänder ju liksom inte på bebis magen direkt. Kan knappt ta på brösten för dom läcker så. Måste ta de försiktigare och bara vissa ställningar som funkar. Ja, inte är det som vanligt inte. Inte så ofta heller längre :/
Hej på er. Idag stiger vi in i v. 30.
Känns sjukt. Var hos barnmorskan idag. Hon använde begreppet som "höggravid"
Måste kolla med er. Har ni lämnat in ansökan om föräldraledighet? Jag har gjort steg ett. Och ordnat med intyg ifrån arbetsgivaren men när är der dags att ansöka om antal dagar och från och med när?