Inlägg från: Knäck |Visa alla inlägg
  • Knäck

Första barnet september 2015

Noomi75 skrev 2015-06-01 22:45:51 följande:

Nu har vi kommit in i 6 månaden.... - det går fort nu! Tänkte höra hur ni ligger till viktuppgångsmässigt? Jag var ju bara sugen på frukt å sånt första tiden, men på sistone har socker/sötsuget exploderat :/ --- och magen har sagt Poff och växt jättemycket! Nu är det väl iofs en tillväxtfas oxå, men blir lite orolig att det ska bli en för stor bebis -- den ska ju ut oxå! :/ Har gått upp 9 kg nu..... - ska till BM i morrn så jag får väl kanske nån dom där, om det är för mycket.

Samma här, nån sorts drakhunger som bara ökar och ökar sen vecka 20 typ. Jag har löst det så att jag slutat väga mig :-P Sist var jag plus 9 kg och blev lite skraj.

Grejen är att jag inte tänker göra något åt det så då kvittar det ju vad vågen eller barnmorskan säger. Jag tänker inte gå hungrig. Jag försöker tänka på att äta regelbundet och äta riktig mat och inte choklad till middag. Mer än så kan jag inte göra.
  • Knäck

Nån mer vars bröst tror att de sitter på Dolly Parton? Mina är så stora att jag börjar bli generad Riktigt rädd för hur det ska bli när mjölken rinner till.

• Knäck

Haha, jag är både hungrig jämt och blir mätt fort! Plus illamående och jättemycket halsbränna och sura uppstötningar så det märks att magsäcken börjat få trångt.

Vilka andra gravidbesvär har ni? Pratas ju om att detta är bästa perioden. Känns för min del som att den bästa perioden varit och börjat gå över.

Börjar få mer ont av foglossning och den där inklämda nerven i ljumsken. Har haft svårt att somna sista veckan, har huvudvärk ofta. Sammandragningar många gånger per dag, gör oftast inte ont men känns lite ansträngande liksom. Tokmycket flytningar också. Och spänntuttar och kliande mage. Håhåjaja!

• Knäck

Se upp ni som använder trosskydd. Är man känslig därnere och har lätt att få klåda/svamp så kan trosskydd förvärra det. Bättre att byta trosor en gång extra

• Knäck
    IMHO skrev 2015-06-03 15:55:55 följande:

Cyklar ännu, men långsamt och oftast på ettans växel. Känner mig som en tant. . Att jag alls cyklar verkar förvåna en del bekanta, men det känns onödigt att sluta innan kroppen säger ifrån.

Som en tant! XD Exakt! Går här och suckar och flåsar och tycker sambon promenerar väldigt fort nuförtiden xD
  • Knäck

Är det nån mer som har hund, eller katt, och funderar på hur det ska bli med bebisen?

Jag har fått många kommentarer om att vår hund måste lära sig sin plats när bebisen kommer och att vi kommer tröttna på honom etc. Väldigt tråkigt att lyssna på...

• Knäck
    Misscaswell skrev 2015-06-04 11:33:14 följande:

Var hos bm nu. Bokade tid för rh-profylax (vi har båda negativa blodgrupper men har ändå lyckats producera en bebis med positiv blodgrupp) och för extra tillväxtkontroll pga att jag hade anorexi i tonåren. Men förutom de grejerna var allt som det skulle, så skönt att veta.

Om två veckor åker vi till USA och är borta i en månad. Det känns lite nervöst.

Kan tillväxten påverkas av att man haft anorexi förr? Skönt att bm har koll på allt. Jag har verkligen tänkt på det, vilken fantastisk mödravård vid har i det här landet. Jag har haft mycket urinvägsinfektioner innan jag blev gravid och nu håller min bm koll med odlingar hela tiden (varit helt bra hittills tack o lov), jag behöver inte göra nånting förutom att lyda :-P

Hoppas din bebis växer bra, kul med ett extra ultraljud
  • Knäck
    Mijjan skrev 2015-06-04 18:12:32 följande:

Vi har vagga och spjälsäng. Ska köpa vagn på lördag kläder har jag en hel del som jag samlat på mig genom åren och räknar med att få en del. Tänkte sy ett babynest och ett lapptäcke. Vill även köpa en bärsjal. På Ullared köpte jag lite sängkläder, skötväska, skötbädd med ombyten.. Ska beställa madrass, glasnappflaskor och ekologiska nappar nästa lön. Ska köpa en bröstpump begagnad och letar även en örontermometer... Sen är det nog ganska bra... Vi har köpt lite olika sorters tygblöjor för att prova oss fram så när bebis är här beställer vi den vi tycker bäst om men kommer köpa ett storpack engångsblöjor för första tiden ändå.

Så roligt med nån mer som tänker på glasnappflaskor och tygblöjor Vi funderar på att köpa en extra flaska i stål också, borde väga lite mindre?www.ekokul.se/babyartiklar/nappflaskor/nappflaska-rostfritt-stal-265-ml

Såg på Coop häromdagen att de tagit in ekologiska naturgumminappar för 50 kr/styck!

Kommer ni prova hela spektrat av tygblöjor eller vilken modell hade ni tänkt? Jag har vikisar, pockets och AIO hemma, ska skaffa AI2 också att prova. Tror ju INTE jag kommer orka hålla på med vikisar...
  • Knäck
    blomblad skrev 2015-06-05 08:58:42 följande:

Varför använder man glasnappflaskor? Lät ju spännande. Hade ingen aning om att det fanns! :)

Miljömässigt bättre och garanterat giftfritt. Och såklart nostalgi-trippen för mormor

Står om gifter i nappflaskor här (vet tyvärr inte hur man lägger in hyperlänk i mobilen): m.naturskyddsforeningen.se/nyheter/farliga-gifter-i-nappflaskor
  • Knäck

Mijjan, urgulligt tyg!

Napparna på Coop var tyvärr ganska fula ja. Helgjutna bruna liksom :/

Svar på tråden Första barnet september 2015