Inlägg från: skepparbarn |Visa alla inlägg
  • skepparbarn

Första barnet september 2015

Neiti75 skrev 2014-12-26 10:24:02 följande:

Aha, jag är tvärtom. Jag har inte tid med grumpy-cats, haha.. ;) Lite optimism skadar sällan, däremot pessimism oftare..

Jo så är det ju

Önskar att jag kunde glädjas, men är så less på besvikelse. Fast jag kikar på bebisprylar, det gör mig lite mer optimistisk ;) Det är ju i ett så pass tidigt skede att det är lite svårt att förstå än.

Vi har ju försökt ett tag och fick manlig infertilitet som svar på spermatest. Så det är ju lite overkligt att vi lyckades ändå på egen hand B-)
  • skepparbarn
    Blåblomman skrev 2014-12-26 10:19:40 följande:

Nu har jag testat igen och nej tyvärr ingen tillstymmelse till ett streck den här gången. Lycka till ni andra!

:( Har du fått mens då? Du kan ju vara låghormonare! Det är ju vanligast att plussa efter BIM, därför man avråder att testa innan
  • skepparbarn
    Lindaa88 skrev 2014-12-27 19:18:45 följande:

Hej!

Hoppar in här. Jag är 26, sambon 24. Plussade 25/12 på bim-1 och kan knappt fatta att det är sant! :D bf 4/9. vi har försökt sen maj. :) hur mår ni tjejer? :)

Gratio till er som kommer in!

Jag började förstå idag att jag ska ha barn, om omständig heter håller sig ur vägen. Har lite pirr I magen och fruktansvärt ömma bröst. Fick köpa en sportbh idag för att hålla dom på plats. De har redan växt en storlek.

Haha men jag klagar inte!
  • skepparbarn
    Knäck skrev 2014-12-28 06:47:43 följande:

Jag tänkte på missfall hela dagen igår (kunde inte stoppa oron när mensvärken kom) och som tröst idag så är mitt teststräck idag på bim+6 och äl+19 och vecka 4+3 äntligen lika starkt som kontrollsträcket! Nu ska jag sluta oroa mig. Visst, vad som helst kan hända men det händer antagligen inte, och jag vill ju njuta av att äntligen vara gravid för första gången!

Hoppas ni kan njuta också Hur mår era partners?

Jag är 4+3 idah och går och funderar hela tiden.

Karln min frågar hela tiden hur jag mår, och med en gäsp och med en skorpa i käften svarar jag att jag mår fint haha. Äter skorpor hela tiden. Somnar i soffan 18 varje dag, vaknar 22 och somnar om 01. Vaknar 09-10.

Är faktiskt mer aktiv nu än innan. Försöker väl övervinna den inre stressen.

Karln funderar mycket, och jag kan en hel del efter ett års familjelivande så jag förklarar bäst jag kan :))
  • skepparbarn

Vi har inte berättat för någon förutom min karls bror och min närmsta vän som just fick sitt andra barn. Hon vet hur vi har försökt och jag lovade henne att berätta så det gjorde jag.

Brodern är för att vi har inflyttningsfest nu på nyår oxh han märker allt. Skyllde på mensvärk och att jag tagit Alvedon när jag blev nykter på jul, men han kläckte ur sig fort att jag var gravid. Min svägerska är i v 18 oxh de märke det när hon var i v 15 så det känns lite väl att komma ut med det på en gång. Men för att han inte ska skrika rakt ut av mina alkoholfria öl på nyår (som ingen annan kommer märka) så valde vi att berätta :)

• skepparbarn

En presentation låter som en bra idé :) Jag får det enklare så i alla fall.

• skepparbarn
    Neiti75 skrev 2014-12-30 08:38:11 följande:

Kul! Jag kan börja med en liten presentation.

Jag 26 år och maken 27 år, gifte oss i augusti i år. Vi väntar nu vårat första barn efter att ha försökt i 6 månader. BF 1/9 men det vore häftigt om födelsedagen skulle inträffa på våran bröllopsdag. :) Vi är bosatta i Norrbotten. Jag arbetar som bergarbetare (gruvarbetare) under jord. Min graviditet kräver omplacering så jag vet inte ännu vad mitt "nya" jobb blir.

Vi kallar miraklet för Vesslan.

Fortsätter väl jag då!

Jag är 20 och min fästman 26 (21 och 27 nu i början av året). Vi har velat skaffa barn länge, men förväntade oss att det skulle gå snavbt. Vi har försökt i 13 månader. Det tog sig på 14e försöket. Problemet var manlig infertilitet. BF 2/9 men hoppas på innan snarare än efter. Jag utbildar mig till ämneslärare i gymnasiet för andra året i rad nu, har ca 4 kvar innan jag är legitimerad till det jag vill. Karln min är rörmokare och snart egen företagare då han ska ta över efter sin far.

Vi kallar den för knoddis. Det är väl ganska standard egentligen haha, men jag har väldigt svårt för smeknamn. Helst skulle jag vilja veta nu på en gång så jag kan ge hen ett riktigt namn. Men man får la vänta.

Bor i Hälsingland förresten. :)
  • skepparbarn

Mina bröst gör så obt att jag inte kan sova. Hungern har börjat lagt sig men jag är fortfarande sugen på salthurka oxh apelsin.

Ringe BM igår oxh fick tid i v 8 för hälsosamtal, och inskrivning i v 12. Tycker det är lite sent? Jag menar, jag har ingen aning vad jag får äta och inte eller om det är nå nya regleringar. Känns meningslöst att vänta tills dess.

Ska nog boka ett privat VUL

• skepparbarn

Är i vecka 6 nu och idag när jag skulle smaka en sipp kaffe så höll jag på att spy.

Jag kan inte sova på nätterna och jag är orolig i kroppen. Ska åka hem roll föräldrarna en vecka medan jag går en utbildning så får se hur det går. De kommer ju klura ut själva om jag börjar spy, och jag väntar helst roll v 10 innan de får reda på något.

Någon som spyr/mår illa? Vilken vecka är du i? Jag är i 6 (5+3)

:)

• skepparbarn
    hellohello84 skrev 2015-01-04 12:02:08 följande:
    Hej! Vad jobbigt. Jag är i vecka 6 (5+1) och känner inget annat än lite molvärk och stick/hugg i magen. Man har ju hört att de flesta mår så illa, så jag är lite orolig för att jag inte gör det :(
    Gud, vad glad för det istället! Det brukar sätta rejäl fart i v 8-12 om det kommer. 
    När jag var gravid sist (abort i v 12) så kräktes jag som en idiot mellan de veckorna. Och det är ingenting att föredra. Illamående är det faktiskt inte alla som får, så var glad om du är en av dem! 
    Har du några andra symtom? Jag har molvärk/stick/hugg lite ibland. Sedan försöker brösten ta ihjäl mig. Får sova i sport-bh för att inte dö :p 
    Det gör så himla ont. 
Svar på tråden Första barnet september 2015