Inlägg från: Lillajag87 |Visa alla inlägg
  • Lillajag87

Första barnet september 2015

Just nu sitter jag i soffan och undrar om det är jag eller min man som är gravid. Mår hur bra som helst och inte trött. Men min man däremot han sover som en stock i soffan. Ironi :D

• Lillajag87

Tjoho! En vecka närmare v 12! Går in i vecka 7 idag, "bara" 5 veckor kvar tills man kan andas ut lite :)

• Lillajag87
    Lovven skrev 2015-01-13 10:39:15 följande:
    Jag har haft problem med ångest tidigare och jag antar att hormonerna drar sitt strå till stacken. Ena sekunder är jag väldigt glad över graviditeten andra så tvivlar jag på allt. Har pratat med mvc som har skickat remiss till deras psykolog. Det har dock blivit något bättre än de första veckorna av graviditeten.
    Hej!

Har du haft några funderingar kring vad ångesten kommer ifrån? Jag fick superångest och insåg efter ett tag att det var pga mitt jobb. Sen blev jag sjukskriven pga en annan grej vilket även hjälpte mig med min jobbångest.

Kan det vara jobbrelaterat? Familjerelaterat? Eller annat? Man kan ju få panik i kroppen av att det sker en förändring i ens kropp och man inser att man ska ha barn.

Hoppas du finner ro! kram
  • Lillajag87
    beetroots skrev 2015-01-16 12:29:50 följande:

Är jätte orolig :( någon som har varit med om samma? Igår fick jag ont i magen och ont på nedre höger sida, så ont att de kändes om jag bara nuddade. Idag känns de inget, har inte kännt någon molvärk på tre dagar, men har inte blödit. Har precis gått in i vecka 6 (5+0)

Hej! Det kan säkert vara något ofarligt och normalt. Jag har gjort IVF och fick ont på vä sida som visade sig vara en cysta på 10 cm vilket orsakade smärtan.

Är du minsta orolig boka tid hos gyn alt om det blir outhärdligt, åk till gynakuten.

Jag vet att man känner sig löjlig och dum att söka akut om det inte är något men de sa till mig på akuten att är man gravid, tveka inte att söka om du är orolig! Lycka till! :)
  • Lillajag87

Ska på VUL på fredag för att se hjärtar, längtar!!

Dock vart jag lite ledsen, fick en flytning idag med brunt inslag. Direkt vart jag nojig och orolig för MF. Kan någon lugna mig!?!?! :(

• Lillajag87
    beetroots skrev 2015-01-27 15:53:13 följande:

Alla mina symtom är som bortblåsta... Brösten gör inte ens ont längre, är i vecka 7 (6+4). Jag är jätte orolig då jag hade väldigt ont i magen förra veckan med blödde inär, är de omöjligt att få göra ul eller vul hos mvc så tidigt? Tänker på eftersom de flesta verkar gå till en privat klinik :(

Jag hade lika för 2 veckor sedan, ta det bara lugnt. Det kommer tillbaka :)
  • Lillajag87
    Misscaswell skrev 2015-07-20 19:37:58 följande:

Varit på tillväxt-ul idag. Bebisen växer och rör på sig som den ska och fostervattensmängden är helt ok, men tydligen har bebisen ett lätt "dilaterat njurbäcken". Alltså, troligen pga förträngning i urinröret är den ena njuren en aning svullen. Tydligen vanligt och behandlas med förebyggande antibiotika efter förlossningen mot urinvägsinfektion. Skönt att allt annat är som det ska (och den verkar ha lagt sig till rätta med huvudet nedåt) men lite oroligt med lilla njuren.

Hej! Det är precis som du skriver. Dilaterat njurbäcken eller hydronefros som det heter får man antibiotika för. Detta tillstånd växer bort på många barn. Jag vet detta då jag jobbar på en barnklinik och pratat just om detta med en av våra urologer om detta då jag själv varit på TUL och blev orolig för vad som kunde "vara fel" pga mitt 2-kärl.
    Så det är ingen fara enligt min läkare :)
  • Lillajag87
    26number1 skrev 2015-07-21 07:41:14 följande:

Ögonbindel, öronproppar och näsutvidgare verkar vara det enda som gör att jag får sova, "bara" vaknat tre gånger inatt! Förstår inte hur jag ska klara av att vara såhär trött i nio veckor till..

Usch, förstår dig precis, jag har jättejobbigt just nu jag med. Har 6 veckor kvar till vecka 40 och får inte sova på nätterna. Det ömmar i magen, får bulla upp med kudde och vrider och vänder på mig under hela nätterna. Ligga på rygg är knappt möjligt, känns som om ligamenten i magen och ljumskarna "dras ut" då och det känns obehagligt. För att toppa allt så har jag dessutom en liten kille i magen som sparkar sin mamma HELA nätterna. I natt vaknade jag punktligt kl 2 för att gå upp och kissa, höll inte på att komma ur sängen! Och inte ville jag väcka min man som har ny chefsposition på jobbet och extern personal som ska komma in idag och arbeta och behövde sova ut för en gångs skull. Men lyckades till slut pallra mig upp, usch vad magen värkte! :(

Sen hade jag en sån konstig dröm, drömde att jag fick barn, det var tvillingar men de satt ihop så jag hade ena barnets huvud på ena armen och den andras huvud på den andra, de satt ihop i benen. Men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig för det var normalt vid tvillingar och att de skulle "lossna" från varandra efter ett tag vilket de också gjorde. Konstig dröm!
  • Lillajag87
    emolau skrev 2015-07-21 09:03:52 följande:
    Vi har vår i vardagsrummet och där lär den få stå tills vi ska använda den. Blir så glad varje gång jag ser den! Fungerar bra som klädhängare också har jag märkt nu efter nån vecka :P
    samma här! vi har vår i babyrummet, ibland innan vi går och lägger oss kan jag sitta och titta på den och ibland köra runt lite med den och gråta en skvätt :P hormoner! :)
  • Lillajag87
    Chester skrev 2015-07-21 10:36:08 följande:

Är det någon annan som känner bebisen i rumpan? Hur i hela friden ska jag förklara haha..
    Bebis ligger med huvudet neråt och när den hickar eller typ slår med händerna så känns det inte så mycket i magen utan i min stjärt så när den hickar känns det som att jag sitter och småfiser haha! Den slår/hickar verkligen rätt ner mot stjärthålet känns det som! Väldigt lustig känsla :D 

jag kan känna att det "hugger" till ibland, har kopplat ihop detta med att bebisen slår omkring med händerna i bäckenet. påminner lite om ägglossningssmärtan som jag fick förr.
Svar på tråden Första barnet september 2015