Första barnet september 2015
Just nu sitter jag i soffan och undrar om det är jag eller min man som är gravid. Mår hur bra som helst och inte trött. Men min man däremot han sover som en stock i soffan. Ironi :D
Just nu sitter jag i soffan och undrar om det är jag eller min man som är gravid. Mår hur bra som helst och inte trött. Men min man däremot han sover som en stock i soffan. Ironi :D
Tjoho! En vecka närmare v 12! Går in i vecka 7 idag, "bara" 5 veckor kvar tills man kan andas ut lite :)
Är jätte orolig :( någon som har varit med om samma? Igår fick jag ont i magen och ont på nedre höger sida, så ont att de kändes om jag bara nuddade. Idag känns de inget, har inte kännt någon molvärk på tre dagar, men har inte blödit. Har precis gått in i vecka 6 (5+0)
Ska på VUL på fredag för att se hjärtar, längtar!!
Dock vart jag lite ledsen, fick en flytning idag med brunt inslag. Direkt vart jag nojig och orolig för MF. Kan någon lugna mig!?!?! :(
Alla mina symtom är som bortblåsta... Brösten gör inte ens ont längre, är i vecka 7 (6+4). Jag är jätte orolig då jag hade väldigt ont i magen förra veckan med blödde inär, är de omöjligt att få göra ul eller vul hos mvc så tidigt? Tänker på eftersom de flesta verkar gå till en privat klinik :(
Varit på tillväxt-ul idag. Bebisen växer och rör på sig som den ska och fostervattensmängden är helt ok, men tydligen har bebisen ett lätt "dilaterat njurbäcken". Alltså, troligen pga förträngning i urinröret är den ena njuren en aning svullen. Tydligen vanligt och behandlas med förebyggande antibiotika efter förlossningen mot urinvägsinfektion. Skönt att allt annat är som det ska (och den verkar ha lagt sig till rätta med huvudet nedåt) men lite oroligt med lilla njuren.
Ögonbindel, öronproppar och näsutvidgare verkar vara det enda som gör att jag får sova, "bara" vaknat tre gånger inatt! Förstår inte hur jag ska klara av att vara såhär trött i nio veckor till..
Är det någon annan som känner bebisen i rumpan? Hur i hela friden ska jag förklara haha..
Bebis ligger med huvudet neråt och när den hickar eller typ slår med händerna så känns det inte så mycket i magen utan i min stjärt så när den hickar känns det som att jag sitter och småfiser haha! Den slår/hickar verkligen rätt ner mot stjärthålet känns det som! Väldigt lustig känsla :D