Första barnet september 2015
Ni som försöker lägga upp bilder, använder ni telefonen? Jag vet bara hur man gör det på Android-mobil. När man valt fil får man vänta en liten stund innan länken läggs in i inlägget.
Ni som försöker lägga upp bilder, använder ni telefonen? Jag vet bara hur man gör det på Android-mobil. När man valt fil får man vänta en liten stund innan länken läggs in i inlägget.
Igår var visst 50% av graviditeten överstökad, vecka 20+0 idag. Läskigt.
Ni som vet nåt om magmuskler och träning! Jag kan inte längre sätta mig upp från liggande till sittande direkt utan måste vända mig på sidan först.
Känner mig svag över magen, och öm. Är detta pga delade magmuskler?
Både igår och idag när jag gick långpromenad i skogen fick jag jätteont i höger ljumske Hemsk värk som strålade ner i låret och över höften, fick ont i ryggen samtidigt. Fick sätta mig flera gånger, blev yr och illamående av smärtan :-/
Blev riktigt rädd första gången för då var jag själv och långt hemifrån! Nu vet jag att det går över så farligt är det ju inte men undrar vad det kan vara? Nån som känt nåt liknande?
Det låter precis som de smärtanfallen jag haft de senaste två veckorna. Ibland efter att ha rört på mig, ibland efter att jag suttit länge. Håller i sig i drygt en timme och gör jävligt ont, från höger ljumske och ut mot låret.
Har försökt ringa för att kolla upp det men har hittills bara blivit runtkopplad och rådd att avvakta. Ska försöka få tag på min barnmorska i morgon. Riktigt jobbigt. :(
ALLA känslor är okej här <3 Om man är superglad och euforisk över graviditeten eller inte känner nånting alls eller är full av ångest och ångrar sig. Finns inget att skämmas för! Det är en jättestor förändring vi går igenom och vi styr väldigt lite vad som händer med oss. Tror inte nån är ensam om att känna på varesig det ena eller andra sättet.
Blomblad, jättekram! Det är inget fel på dig! Helt rätt att kontakta bm och säga ifrån. Ta hand om dig själv, det är det mest starka och ansvarsfulla du kan göra.
Varje dag får jag höra att jag inte har nån mage, och ändå ska vissa fram och tafsa på mig. Vad ÄR det ens för beteende? Varför tror man att man kan smeka folk på magen i mataffären?!!
Vi kommer nog satsa på en begagnad vagn, men köper den nog först i juli/augusti.
Helt obegripligt att folk blir arga eller ens ifrågasätter om man vill ha en ny eller gammal vagn. Det är väl helt upp till föräldrarna och ingen annan. Inget val är ju fel.
Har ni råkat ut för andra situationer där folk lägger sig i sånt de inte har med att göra? Kanske till och med med ursäkten att vi är nya på det här med föräldraskap?
Usch! Skulle aldrig komma på tanken att göra så... Själv kan jag fortfarande klä bort magen och vi har inte gått ut "offentligt" utan bara till familj och närmaste vänner (som inte förstår varför vi vill ha det "hemligt").. Jag tycker det är tillräckligt jobbigt när min man ska ta på fettdallret och har ingen lust att någon annan ska göra det :$ vad ska man göra för att slippa?
Hoppar in här. Har BF 17/9. Första barnet. En liten tjej enligt RUL i veckan.
Blir nog ensam med bebisen då (ex?)sambon inte verkar vilja alls just nu. Lång historia kort så har det varit strulig länge mycket pga hans mående (adhd, värk, sömnproblem osv). Bebis var inte planerad men då jag är 34 i sommar och redan har gjort en abort i början av vårat förhållande som jag ångrar så fanns bara ett alternativ för mig. Han var först med på det hela men nu har han totalt ballat ur.
Nån mer som märkt positiva ändringar i sexlivet nu när tröttheten gett med sig? Har mer lust och blir mer upphetsad, inte alls dumt
Känner mig även lite klängig och vill ha närhet och bekräftelse typ hela tiden..
Är ju dock ovant med magen! Jag klarar inget tryck mot den och sambon är lite avvaktande och tar helst inte där. Och så får jag nån sorts sammandragning efteråt så magen blir som en hård kula. Lyckligtvis inga sparkar under tiden vi håller på, det hade nog varit jobbigt, vill ju inte tänka på bebisen just då :-S