Inlägg från: Neiti75 |Visa alla inlägg
  • Neiti75

Första barnet september 2015

Varit till bm idag. Känns lite "surt" att ha nästnästa tid bokad i V.41 - även om jag räknar med att gå över. Jag vill ju liksom inte att fler ska förvänta sig det, hahaha... Ser ju det som en bonus om Vesslan kommer före såklart!

Någon annan som fått "order" om att vila? Jag ska tydligen vila 2h på fm å 2h på em. Vi får väl se hur det blir med det.. Idag innan bm var jag och simmade.

Kanske har något som är på g å lurar, hade lite högt blodtryck, 1 g protein i urinen fanns det tydligen, hade lite illamående på morgonen och för två dagar sedan hade jag sådan huvudvärk att det krävdes alvedon. Det händer inte många gånger per år!!

• Neiti75

Snacka snopet! Min bekanta som hade bf efter mig har fått sin bebis i tisdags.. Känns ungefär som när nån smiter före en i kön - och man är ungefär 5 år och det är den största orättvisa man varit med om..

• Neiti75

Hoff, så drygt att ha passerat bf. Även om jag hade räknat med det.. Jag hade liksom glömt bort att ha med i kalkylen att precis varenda kotte får sina barn före.. Oavsett om de var beräknade före eller efter mig.

Nå jag ska inte klaga. Är fortfarande krämpfri å håller mig sysselsatt om dagarna.

Tror att det som verkligen håller modet uppe är att vi angett falskt bf till alla - så det är såååå skönt att slippa att ha telefonen ringandes stup i kvarten.

Riktigt avkopplande att njuta av dagarna. ;) Tänker mest på Vesslans ankomst när jag går och lägger mig för natten.. Av någon konstig anledning så har jag börjat nojja över att någon ska hinna sno våra namn.. Hahah...

Annars, grattis till alla er som fått sina små.

• Neiti75

Grattis till er som fått era små! <3

Idag 17.42 kikade Vesslan ut. 3230 gram å antingen 46 eller 49 lång. Maken trodde det var 46.. Hahaha.

Allt har gått superbra och över förväntan!! Nu ska vi mysa på med lilleman.

• Neiti75
    Sara 7 skrev 2015-09-05 07:51:26 följande:

Jag fick på bf-datumet!

Ni andra som fått, hur går det för er att sitta och gå? Jag har inte haft så ont mellan benen förrän nu, men då har jag varit sängliggande också. Det är 8 dagar sedan jag födde. Känns som att stygnen håller på att gå upp, fy fan vill dö emellanåt. Har inte heller haft problem med att kissa men inatt fick jag ställa mig i duschen för att kunna kissa... Har laddat upp med isbindor i frysen men det lindrar bara en stund.

Jag sprack inte alls mycket, 3-4 stygn, men det gör ändå jävligt ont. Förstår inte varför det ska göra så jävla ont nu, har något stygn släppt?!

Jag födde för snart 2 dygn sedan och jag har inga större bekymmer med att gå. Sitta är inte heller nå problem. Men jag försöker verkligen att ta det lugnt och försöker hejda mig själv när jag tror att jag gör för hastiga rörelser. (Jag har ex topsat mig mellan tårna idag, jag visste inte ens om att jag var så vig tidigare...) Jag sprack å andra sidan inget och har därför inte blivit sydd. Fick en pytte bristning men den känner jag inte ens av när jag kissar. Jag har lättare att kissa sittande än ståendes - tror det är vanan. Mental blockering som säger att det är ajjabajja att pinka i duschen. ;)

Kan du inte ringa till din bm å rådfråga??

Eller finns det nån gynmottagning du kan åka förbi?

Det måste vara hemskt! Har du frågat någon när å kär hur det var för dem? Finns det någon som känner igen sig - för du å jag verkar tyvärr vara som dag å natt. :(

Krya på dig och hinka i dig vätska så du späder ut urinen!
  • Neiti75

Vesslan vägde 3230 gram å var 49 cm lång - han drunknar i storlek 56! Vi har 2 plagg i storlek 50...

Nå, det går ju att vika/kavla upp ärmarna. Byxorna vikar jag mudden på, men de är ändå uppe i armhålorna. ;) Som tur är så rör han inte sig så mycket så han verkar inte besväras av det.

26number1 skrev 2015-09-09 12:48:06 följande:

Kommer bebisen verkligen vara såhär liten? Vilken storlek har ni köpt på första kläderna? Dessa är i stl 50 allihop, bor i hyreshus med gemensam tvättstuga så antar att jag kommer behöva en drös att börja med :) Gud så verkligt detta börjar bli, snart snart är Fisen här!!

• Neiti75

Alltså lyllo er som hittar kläder i storlek 50! I måndags var jag och maken in på H&M, Lindex samt Kappahl (större utbud än så finns inte i våran stad..) och vi hittade 1 (ETT) plagg i storlek 50... Nå det är nog inte hela världen, vi hade mest tänkt köpa nått enstaka plagg men vi får väl nöja oss med våra 56:or tillsvidare.

• Neiti75

Alltså jag blir galen! Mitt vänstra bröst har gått i strejk. Producerar typ 5 mjölkdroppar medan det högra är mer produktivt än Norrmejerier..

Har investerat i en elektriskt pump och låter pojken suga ofta på vänster bröst. Har provat värme, massage, äter som en häst och dricker som en kamel. När ska det bli bättre?

Haha, måste jag låta maken "suga igång" bröstet igen? För Vesslan blir sur direkt efter att det som finns har kommit ut från vänster bröst eftersom det bara forsar från höger..

Några idéer??

• Neiti75

Så mysigt med namncermoni. Det lät verkligen som att ni satt eran egen prägelnpå den. (Vet inget annat än traditionella dop, så jag fantiserar att ni hade egen prägel)...

Här planeras det dop för fullt. Eller allt är i princip klart.. Haha. :)

Vi ska också ha dop i januari, i början. Gästlistan består av 77 namn.. Till nästa behöver man kanske inte ha lika lång lista..? Fler som redan tänker i syskonbanor?? ;)

• Neiti75

Ojdå.. Nu har jag inte riktigt koll på när du fött. Själv så satt jag och cyklade typ 10 dagar efter och drygt 6 veckor efter min förlossning så är sexlivet bättre än någonsin. Hade jag vetat detta hade vi skaffat barn innan.. Hahaha.. :) Nån annan som fått positiv "biverkning" på sexlivet?

Tack vare den problemfria och enkla graviditeten och förlossningen så är jag verkligen taggad på en till. Vi har också namn färdigt (ifall det blir en tjej, då tar vi bara det vi hade planerat till denna gång..). Dock tror jag iaf att vi väntar ca 2 år.

Den som lever får se helt enkelt. :)

Mooomin skrev 2015-10-13 19:19:13 följande:

Jisses, syskon!?!? Kan ju fortfarande inte sitta helt smärtfritt! Hahaha..

Tankarna går väl mer som; syskon = adoption! ;)

Svar på tråden Första barnet september 2015