Sara 7 skrev 2015-09-05 07:51:26 följande:
Jag fick på bf-datumet!
Ni andra som fått, hur går det för er att sitta och gå? Jag har inte haft så ont mellan benen förrän nu, men då har jag varit sängliggande också. Det är 8 dagar sedan jag födde. Känns som att stygnen håller på att gå upp, fy fan vill dö emellanåt. Har inte heller haft problem med att kissa men inatt fick jag ställa mig i duschen för att kunna kissa... Har laddat upp med isbindor i frysen men det lindrar bara en stund.
Jag sprack inte alls mycket, 3-4 stygn, men det gör ändå jävligt ont. Förstår inte varför det ska göra så jävla ont nu, har något stygn släppt?!
Jag födde för snart 2 dygn sedan och jag har inga större bekymmer med att gå. Sitta är inte heller nå problem. Men jag försöker verkligen att ta det lugnt och försöker hejda mig själv när jag tror att jag gör för hastiga rörelser. (Jag har ex topsat mig mellan tårna idag, jag visste inte ens om att jag var så vig tidigare...) Jag sprack å andra sidan inget och har därför inte blivit sydd. Fick en pytte bristning men den känner jag inte ens av när jag kissar. Jag har lättare att kissa sittande än ståendes - tror det är vanan. Mental blockering som säger att det är ajjabajja att pinka i duschen. ;)
Kan du inte ringa till din bm å rådfråga??
Eller finns det nån gynmottagning du kan åka förbi?
Det måste vara hemskt! Har du frågat någon när å kär hur det var för dem? Finns det någon som känner igen sig - för du å jag verkar tyvärr vara som dag å natt. :(
Krya på dig och hinka i dig vätska så du späder ut urinen!