• Knäck

Första barnet september 2015

De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)

• Svar på tråden Första barnet september 2015
  • Grynet1986
    Neiti75 skrev 2015-01-01 11:16:29 följande:

Åh så kul med en till suomalainen!! ;) Jag måste genast fråga vad barnet kommer få för medborgarskap? (Jag antar att pappan är svensk?) Kommer barnet få dubbla modersmål?

Min kropp kom också igång ganska fort efter Cerazette, men då hade jag ätit det i 13 år. Jag hade inte alls blödningar under tiden jag åt Cerazette. Däremot tog det flera månader innan ägglossningen kom igång.

Spännande att vara gravid! Jag har tid för hälsosamtal 7/1 och tänker även be dom göra ett vul. Roligt att se ett hjärta slå! Jag kommer då att bara i v7 (6+0). Datum för inskrivning bokad där. Så jag längtar!!!!

Både jag & min sambo är födda o uppvuxna i österbotten i Finland,och vi pratar bara svenska :)

Är du också från finland?

• Neiti75

Åh, jag hade hoppats på att åtminstone du pratade finska. :(

Norra Österbotten, men min man är svensk. Vesslan kommer få dubbelt medborgarskap. Jag kommer endast att prata finska till barnet.

Grynet1986 skrev 2015-01-01 17:47:33 följande:

Både jag & min sambo är födda o uppvuxna i österbotten i Finland,och vi pratar bara svenska :)

Är du också från finland?

• Grynet1986
    Neiti75 skrev 2015-01-01 18:37:34 följande:

Åh, jag hade hoppats på att åtminstone du pratade finska. :(

Norra Österbotten, men min man är svensk. Vesslan kommer få dubbelt medborgarskap. Jag kommer endast att prata finska till barnet.

Okej, på de viset.

Kul iaf att det finns fler än jag här i gruppen som är från österbotten :)

• Knäck
    Partners ålder inom parentes. Fyll gärna på/rätta eventuella fel genom att kopiera listan till ditt eget inlägg!
    September 2015
    1
    Neiti75: 26 (27) år, gift. Norrbotten, gruvarbetare. Försökt ca 6 månader. Väntar en Vessla.
    Flickiwheel: 22 (22) år, gift. Norrbotten, student. Försökt ca 1 månad.
    2
    Skepparbarn: 21 (27) år, förlovad. Hälsingland, gymnasielärarstudent. Försökt 14 månader, utredning visade manlig faktor. Väntar en Knoddis.
    3
    Knäck: 24 (32) år, förlovad. Värmland, sjukvårdspersonal. Försökt i 16 månader, startat utredning. Väntar en Människovalp.
    bubbleempa:
    Oktoberbarn: 25 (24) år, sambo. Medelpad, student. Försökt ca 1 månad.
    hilja14: 23 (25) år, sambo. Södra sverige. MA för 4 månader sedan.
    4
    Lindaa88: 26 (24) år, sambo, Vårdpersonal. Försökt ca 6 månader.
    Hellohello84: 30 år, sambo. Stockholm. Försökt +2 år, oregelbunden menscykel, 5 Pergotimekurer, cellförändringar, startat IVF-förberedelser.
    5
    PaLo: Sambo. Göteborg. Ett MA.
    Dahlia: 23 (37) år, sambo. Malmö. Försökt 3 månader, ett MF.
    frökenrosa 25 (29) år, sambo. Göteborg. Försökt +12 månader.
    8
    Texas1989: 25 (28) år, sambo. Helsingborg. Försökt +2 år, startat utredning.
    9
    Lillajag87: Gift. Uppsala. PCO, första IVF gav plus.
    13
    VBG84 30 (30) år. Halland. Försökt +1 år, startat utredning.
    ???
    Grynet1986, 28, sambo, Österbotten, försökt ca 1 månad.
  • Dalhia
    Knäck skrev 2015-01-01 21:44:20 följande:
    Partners ålder inom parentes. Fyll gärna på/rätta eventuella fel genom att kopiera listan till ditt eget inlägg!
    September 2015
    1
    Neiti75: 26 (27) år, gift. Norrbotten, gruvarbetare. Försökt ca 6 månader. Väntar en Vessla.
    2
    Skepparbarn: 21 (27) år, förlovad. Hälsingland, gymnasielärarstudent. Försökt 14 månader, utredning visade manlig faktor. Väntar en Knoddis.
    3
    Knäck: 24 (32) år, förlovad. Värmland, sjukvårdspersonal. Försökt i 16 månader, startat utredning. Väntar en Människovalp.
    bubbleempa:
    4
    Hellohello84: 30 år, sambo. Stockholm. Försökt +2 år, oregelbunden menscykel, 5 Pergotimekurer, cellförändringar, startat IVF-förberedelser.
    5
    Dahlia: 23 (37) år, sambo. Malmö. Försökt 3 månader, ett MF.
    8
    9
    13
    ???
    Vill inte vara petig och nog för att jag ibland önskar att man var 23 igen men jag är 32 ;)
  • Lindaa88

Har ni ringt barnmorskan? Om inte, när tänker ni göra det? :) tror jag tänker ringa på måndag, fast jag vill ändå vänta liiiite till så det inte är så himla tidigt i graviditeten. :)

• flickiwheel

Fick en liten blödning igår 5+1 så tänkte försöka få till ett VUL i vecka ~8 och hoppas på att få se ett tickande litet hjärta, så tänkte ta kontakt med Mvc kring den tiden. Känns fortfarande lite tidigt för inskrivning, inte så mycket dom följer upp så tidigt i graviditeten vad jag förstått.

• Knäck
    Dalhia skrev 2015-01-02 00:17:04 följande:
    Vill inte vara petig och nog för att jag ibland önskar att man var 23 igen men jag är 32 ;)
    Hoppade siffrorna! Hoppsan :)
  • Knäck
    September 2015
    1
    2
    3
    bubbleempa:
    4
    5
    Dahlia: 32 (37) år, sambo. Malmö. Försökt 3 månader, ett MF.
    8
    9
    13
    ???
  • Oktoberbarn
    Lindaa88 skrev 2015-01-02 15:11:23 följande:

Har ni ringt barnmorskan? Om inte, när tänker ni göra det? :) tror jag tänker ringa på måndag, fast jag vill ändå vänta liiiite till så det inte är så himla tidigt i graviditeten. :)

Jag ringde i måndags, ca 5 dagar efter jag plussat. Ska dit på onsdag 7/1 o är lite nervös. Tror dock det bara är ett hälsosamtal som man verkar ha innan inskrivning eftersom det är såpass tidigt.

Hur mår alla? Jag har typ molvärk till och från hela dagen, fast värst på morgonen. Och har blivit jättekänslig och börjar gråta för minsta lilla. :p
Svar på tråden Första barnet september 2015