Första barnet september 2015
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
Åh så kul med en till suomalainen!! ;) Jag måste genast fråga vad barnet kommer få för medborgarskap? (Jag antar att pappan är svensk?) Kommer barnet få dubbla modersmål?
Min kropp kom också igång ganska fort efter Cerazette, men då hade jag ätit det i 13 år. Jag hade inte alls blödningar under tiden jag åt Cerazette. Däremot tog det flera månader innan ägglossningen kom igång.
Spännande att vara gravid! Jag har tid för hälsosamtal 7/1 och tänker även be dom göra ett vul. Roligt att se ett hjärta slå! Jag kommer då att bara i v7 (6+0). Datum för inskrivning bokad där. Så jag längtar!!!!
Både jag & min sambo är födda o uppvuxna i österbotten i Finland,och vi pratar bara svenska :)
Är du också från finland?
Åh, jag hade hoppats på att åtminstone du pratade finska. :(
Norra Österbotten, men min man är svensk. Vesslan kommer få dubbelt medborgarskap. Jag kommer endast att prata finska till barnet.
Både jag & min sambo är födda o uppvuxna i österbotten i Finland,och vi pratar bara svenska :)
Är du också från finland?
Åh, jag hade hoppats på att åtminstone du pratade finska. :(
Norra Österbotten, men min man är svensk. Vesslan kommer få dubbelt medborgarskap. Jag kommer endast att prata finska till barnet.
Okej, på de viset.
Kul iaf att det finns fler än jag här i gruppen som är från österbotten :)
Har ni ringt barnmorskan? Om inte, när tänker ni göra det? :) tror jag tänker ringa på måndag, fast jag vill ändå vänta liiiite till så det inte är så himla tidigt i graviditeten. :)
Fick en liten blödning igår 5+1 så tänkte försöka få till ett VUL i vecka ~8 och hoppas på att få se ett tickande litet hjärta, så tänkte ta kontakt med Mvc kring den tiden. Känns fortfarande lite tidigt för inskrivning, inte så mycket dom följer upp så tidigt i graviditeten vad jag förstått.
Har ni ringt barnmorskan? Om inte, när tänker ni göra det? :) tror jag tänker ringa på måndag, fast jag vill ändå vänta liiiite till så det inte är så himla tidigt i graviditeten. :)