Inlägg från: Knäck |Visa alla inlägg
  • Knäck

Första barnet september 2015

Dags för BF-lista nu eller hur?

Skriv nick och datum, ålder och län/ort valfritt.

BF-lista

29/8 Knäck, 24 år, Värmland

• Knäck
    Neiti75 skrev 2015-03-16 11:03:14 följande:
    Det finns ju en bf lista i början av tråden. Kan man inte bra kopiera och klistra den å göra de ändringar som krävs istället för att göra en helt ny...?

Nej, är inte säkert att den stämmer längre av olika skäl och vill inte att folk ska behöva stå i BF-listan om det inte är aktuellt. Alla som är kvar och vill vara med på listan kan skriva in sig helt enkelt. Lägger in den i TS sen.

Tror alla är i/över vecka 12 nu?
  • Knäck

BF-lista

29/8 Knäck, 24 år, Värmland

31/8 Skepparbarn, 20 år, Gävleborg

3/9 Oktoberbarn, 25 år, Sundsvall

9/9 Lynnig

9/9 Wooden, 26 år, Södermanland

10/9 Chester, 24 år, Uddevalla

12/9 Mliinn, 26 år, Blekinge

13/9 89an, 25 år, Skåne

17/9 Beetroots, 24 år, Halland

17/9 Misscaswell, 30 år, Stockholm

22/9 Noomi75, 40 år, Dalarna

1/10 korvstroganoff, 27 år, Stockholm

? Mammasep2015, 22 år, Umeå

? Liafiaa

• Knäck

17 dagar kvar till RUL. Vi ska nog inte ta reda på kön och vi har redan sett och känt att det är en bebis där så längtan är inte så grym som inför kub.

Hur känner ni andra angående anknytning? Jag tycker det var svårt att ställa om från oron första tiden till glädje. Är inte orolig längre men inte heller så euforisk som jag trodde att jag skulle vara. Tycker det är jobbigt med barnkläder och saker som ska ordnas, vill liksom skjuta på det.. Nån som känner igen sig?

• Knäck
    emolau skrev 2015-03-17 09:08:40 följande:
    Vecka 16+2 och två veckor kvar till rul! Tycker veckorna har gått rätt så fort nu senaste tiden :) magen börjar synas lite smått. Men vet man inte om att jag är gravid så anar man nog inte. Mår för övrigt som vanligt nu. Matlusten är tillbaka och inget illamående även om jag hinner bli hungrig mellan målen. Inbillar mig att jag redan har kunnat känt av bebisen i magen, men får väl bevis om några veckor om det var den riktiga känslan eller bara tarmarna.

Vilket datum har du rul? Mitt blev satt efter barnmorskans beräkning och den var 4 dagar efter enligt UL. Tänkte eftersom vi är exakt lika långt gångna och bor i samma landsting
  • Knäck
    Misscaswell skrev 2015-03-17 06:57:52 följande:
    Jag tycker fortfarande att det känns så overkligt att jag inte riktigt kan vara glad. Jag kan helt enkelt inte fatta. I början när jag blödde var det samma sak - det var så overkligt att jag inte riktigt kunde vara så orolig som jag "borde" vara. Och då känns det konstigt att köpa saker till den, som om den bara är en fantasi. Någon som känner igen sig i det?

Fast ibland, väldigt sällan, får jag som en sekunds insikt att JÄKLAR det är på riktigt en liten person i min mage som jag ska vara mamma åt resten av mitt liv! Och så börjar jag nästan gråta för att det är så stort. Men oftast fattar jag det bara inte.

Exakt så! Känns nästan otacksamt :S Men det är ofattbart. Jag tycker det är lite jobbigt med alla som frågar "har ni tänkt på det här och det här" för nej, vi har inte planerat så mycket... Och jag har svårt att fatta vad jag ska med barnkläder till, jag har ju inget barn? Nån sorts förnekelse nästan, känner mig lite knäpp!
  • Knäck
    skepparbarn skrev 2015-03-17 10:46:15 följande:
    OM du känner att du har problem med att knyta an, relatera till och förstå att det är en bebis så rekommenderar jag att ni tar reda på kön. Inte av den anledningen att ni vill veta, utan för att det ska vara lättare att känna för barnet om man har NÅGON aning om vad som finns där inne ;) Man vet ju fortfarande inte vem det är. Så har jag sagt till mig själv. 

Jag var ganska starkt emot att ta reda på kön då jag tyckte att jag skulle förstöra "hela överraskningen", men BM rådde mig till att ta reda på det då jag fortfarande (v 17) inte förstår att jag är gravid. Så nu ska vi göra det. :) 

Det kanske är en idé!

Vi ville inte veta kön eftersom det blir svårt att dölja för andra (man kanske börjar säga han eller hon om bebisen) och folk är så sjukt jävla jobbiga med kön, ursäkta språket. För min egen del kunde det ju vara en kul grej bland allt annat typ att veta om den har min eller sambons näsa. Men på grund av att människor i min närhet är så pinsamt besatta av könsorganen så blir jag anti istället och vill tona ner den biten.

Men bara för att människor omkring mig är jobbiga så ska ju inte det hindra mig från att knyta an till bebisen. Så kanske ska kolla ändå. Ska prata med sambon om det. Tack för tipset!
  • Knäck
    emolau skrev 2015-03-17 12:56:52 följande:
    Knäck: jag har rul 31/3. Kommer säkert bli flyttad då för min mens var oregelbunden innan jag blev gravid. Vart bor du? :) jag bor i Forshaga.

Aha Det är ju snart!! Jag har inte förrän 2/4. Bor i Karlstad
  • Knäck

Vi kallar våran för hen. Det är ju hur smidigt som helst när man inte vet könet och sen om man inte vill avslöja det. Låter liksom trevligare än Den :-P

Min väninna fick barn för inte så länge sen och klär honom i precis vad hon vill, ibland rosa. Folk kan titta i vagnen och säga "vilken söt flicka!" och hon brukar inte rätta dem för det spelar väl liksom ingen roll vad nån främling tror att bebisen har i blöjan. Men sen när hon säger "han" och det framgår för främlingen att hen har misstagit sig om könet så vrålas det "nämen gud förlååååt". Som om det vore en grov förolämpning att vara flicka?

Jag har familj i USA som är helt extrema på detta och har skickat sexiga bebis-bikinis till andra i familjen som fått barn.. Kommer inte in i mitt hem kan jag säga...

• Knäck
    Oktoberbarn skrev 2015-03-18 11:06:07 följande:
    Vi fick igår reda på att vi ska få en liten flicka och allt känns mycket mer verkligt nu!

Vi har inte berättat för föräldrar eller några ännu då vi väntat på resultat från mkp som vi gjorde för att jag är bärare på en sjukdom o det var 50/50 risk att föra vidare.

Men läkaren ringde igår o HON är inte ens bärare av anlaget :)

Vi har väl tänkt att inte berätta kön för familj o vänner (förutom min bästis) men som jag läste här tidigare finns de ju en risk att man kallar "den" för hon när man pratar om det..

Fast då kan man ju skylla på att "jag har den känslan bara" om man inte vill berätta! :)

Grattis!! Underbart! Vad skönt och vilken glädje

Bra tips att säga att man har en känsla, sånt gillar ju folk att höra haha.
Svar på tråden Första barnet september 2015