Första barnet september 2015
Dags för BF-lista nu eller hur?
Skriv nick och datum, ålder och län/ort valfritt.
BF-lista
29/8 Knäck, 24 år, Värmland
Dags för BF-lista nu eller hur?
Skriv nick och datum, ålder och län/ort valfritt.
BF-lista
BF-lista
31/8 Skepparbarn, 20 år, Gävleborg
3/9 Oktoberbarn, 25 år, Sundsvall
9/9 Lynnig
9/9 Wooden, 26 år, Södermanland
10/9 Chester, 24 år, Uddevalla
12/9 Mliinn, 26 år, Blekinge
13/9 89an, 25 år, Skåne
17/9 Beetroots, 24 år, Halland
17/9 Misscaswell, 30 år, Stockholm
22/9 Noomi75, 40 år, Dalarna
1/10 korvstroganoff, 27 år, Stockholm
? Mammasep2015, 22 år, Umeå
? Liafiaa
17 dagar kvar till RUL. Vi ska nog inte ta reda på kön och vi har redan sett och känt att det är en bebis där så längtan är inte så grym som inför kub.
Hur känner ni andra angående anknytning? Jag tycker det var svårt att ställa om från oron första tiden till glädje. Är inte orolig längre men inte heller så euforisk som jag trodde att jag skulle vara. Tycker det är jobbigt med barnkläder och saker som ska ordnas, vill liksom skjuta på det.. Nån som känner igen sig?
Vi kallar våran för hen. Det är ju hur smidigt som helst när man inte vet könet och sen om man inte vill avslöja det. Låter liksom trevligare än Den :-P
Min väninna fick barn för inte så länge sen och klär honom i precis vad hon vill, ibland rosa. Folk kan titta i vagnen och säga "vilken söt flicka!" och hon brukar inte rätta dem för det spelar väl liksom ingen roll vad nån främling tror att bebisen har i blöjan. Men sen när hon säger "han" och det framgår för främlingen att hen har misstagit sig om könet så vrålas det "nämen gud förlååååt". Som om det vore en grov förolämpning att vara flicka?
Jag har familj i USA som är helt extrema på detta och har skickat sexiga bebis-bikinis till andra i familjen som fått barn.. Kommer inte in i mitt hem kan jag säga...