Första barnet september 2015
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
Mina bröst gör så obt att jag inte kan sova. Hungern har börjat lagt sig men jag är fortfarande sugen på salthurka oxh apelsin.
Ringe BM igår oxh fick tid i v 8 för hälsosamtal, och inskrivning i v 12. Tycker det är lite sent? Jag menar, jag har ingen aning vad jag får äta och inte eller om det är nå nya regleringar. Känns meningslöst att vänta tills dess.
Ska nog boka ett privat VUL
Mina bröst gör så obt att jag inte kan sova. Hungern har börjat lagt sig men jag är fortfarande sugen på salthurka oxh apelsin.
Ringe BM igår oxh fick tid i v 8 för hälsosamtal, och inskrivning i v 12. Tycker det är lite sent? Jag menar, jag har ingen aning vad jag får äta och inte eller om det är nå nya regleringar. Känns meningslöst att vänta tills dess.
Här finns info!
Och här!
www.slv.se/upload/dokument/mat/kostrad/gravida_ammande/kostrad_gravida_broschyr.pdf
Det är ju Livsmedelsverkets rekommendationer som BM går efter. Så här finns massor av info att hämta.
Hej!
Hoppar in här jag åxå
Här kommer en kort presentation av mig:
Är från Finland ,28 år...bor i Österbotten. Har tagit cerazette (minipiller) sedan 2011,och slutade med cerazette i oktober 2014, och nu är jag gravid trodde inte att det skulle gå så fort som på 2 månader,eftersom min mens uteblev nästan helt och hållet under den tid jag tog cerazette,men min kropp tycktes komma i balans snabbt trots allt.
Jag började känna små små antydningar till att må illa för ca 2 veckor sen,tänkte inte mera på det,men sen när det kom var o varannan dag började man fundera,och eftersom graviditeten var planerad så hade jag exakt koll på vilken dag mensen skulle ha kommit, och när den inte heller kom,o jag kände mej uppblåst,o lite mera trött än vanligt,så tog jag ett test senaste söndag,då var det ett svagt streck som inte varit där förr, då började våga tro liite mer att jag var gravid, idag har mensen ännu inte kommit, och jag testade idag igen...idag var strecket mycket starkare,o nästan lika starkt som kontrollstrecket,så jag antar att jag vågar tro att jag är gravid ?! Detta är ju då min första graviditet.
Har ännu inte ringt för att åka på kontroll,känns lite tidigt ännu?
Annars är det jättekul o intressant att läsa allas historier o funderingar
Hej
jag är 25 och min sambo 28. Plussade för 4 dagar sen och vi är överlyckliga.
Gått på utredning pga att vi inte fått till plusset på över 2 år.. men efter ett samtal så kom det av sig själv.
BF 8 September ca...
Är i vecka 5 och vi bor i skåne, Helsingborg.
Hej! Jag hoppar in här då jag plussade i måndags! Var med om en MA v9 men kroppen satte igång i v 14.. ca fyra månader sedan, men tar dagen som den kommer nu med denna graviditet. Vi tänker hålla det hemligt (för alla som det går för) tills efter UL. Enligt SM på gravidapp är jag i v5 (4+5). Är 23 sambon 25, befinner oss i södra sverige. Jag hoppas verkligen det går vägen nu, beräknad 3 september. Jag känner mig inte gravid ännu mer än ingen mens. Men illamåendet kommer säkert senare med andra symptom.:)
Hej,
Jag hakar på. Plussade igår på nyårsafton, bf 13 september. Det första gången jag är gravid och allt känns väldigt overkligt.
Vi försökt i drygt ett år och hade påbörjat utredning, men så gick det utan hjälp tillslut.
Bor i Halland, båda är 30.
Gött att kunna bolla lite tankar och känslor här. :D
Trevligt! Ni är så välkomna bägge två! :)
Åh så kul med en till suomalainen!! ;) Jag måste genast fråga vad barnet kommer få för medborgarskap? (Jag antar att pappan är svensk?) Kommer barnet få dubbla modersmål?
Min kropp kom också igång ganska fort efter Cerazette, men då hade jag ätit det i 13 år. Jag hade inte alls blödningar under tiden jag åt Cerazette. Däremot tog det flera månader innan ägglossningen kom igång.
Spännande att vara gravid! Jag har tid för hälsosamtal 7/1 och tänker även be dom göra ett vul. Roligt att se ett hjärta slå! Jag kommer då att bara i v7 (6+0). Datum för inskrivning bokad där. Så jag längtar!!!!
Hej!
Hoppar in här jag åxå
Här kommer en kort presentation av mig:
Är från Finland ,28 år...bor i Österbotten. Har tagit cerazette (minipiller) sedan 2011,och slutade med cerazette i oktober 2014, och nu är jag gravid trodde inte att det skulle gå så fort som på 2 månader,eftersom min mens uteblev nästan helt och hållet under den tid jag tog cerazette,men min kropp tycktes komma i balans snabbt trots allt.
Jag började känna små små antydningar till att må illa för ca 2 veckor sen,tänkte inte mera på det,men sen när det kom var o varannan dag började man fundera,och eftersom graviditeten var planerad så hade jag exakt koll på vilken dag mensen skulle ha kommit, och när den inte heller kom,o jag kände mej uppblåst,o lite mera trött än vanligt,så tog jag ett test senaste söndag,då var det ett svagt streck som inte varit där förr, då började våga tro liite mer att jag var gravid, idag har mensen ännu inte kommit, och jag testade idag igen...idag var strecket mycket starkare,o nästan lika starkt som kontrollstrecket,så jag antar att jag vågar tro att jag är gravid ?! Detta är ju då min första graviditet.
Har ännu inte ringt för att åka på kontroll,känns lite tidigt ännu?
Annars är det jättekul o intressant att läsa allas historier o funderingar