Inlägg från: Neiti75 |Visa alla inlägg
  • Neiti75

Första barnet september 2015

Misscaswell skrev 2015-05-05 22:32:11 följande:
    Inte förlossningen, men drömmer allt som oftast att vi har fått ett barn och att jag antingen typ glömmer att mata den eller är tvungen att gå med den genom en djungel eller nåt. Tror jag.kanske är nervös inför föräldrarollen :)
     Nu drömde jag igen - denna gång födde jag två ökenråttor (??!!??)... Jag vet att Vesslan är ensam där i magen.. Det var en flicka och en pojke. Men båda hette Nibbles och bet mig i bröstvårtorna när jag ammade dom? Helt sjukt!
  • Neiti75
    blomblad skrev 2015-05-06 09:38:09 följande:
    Wow! Kan inte låta bli, vilken spännande dröm!

Att drömma om djur allmänt står för de biologiska drifterna. Försöker man dominera eller utrota djuret i drömmen kan det leda illa spänningar, depression och sjukdomar. Du däremot försöker föda 'dina' djur. Även om dom biter dig och det gör ont så ger du dom näring för att växa. Det är lite var man är i mognadsprocessen som människa som avgör hur man möter sina djur. Du bearbetar förmodligen allt vad mamma-rollen innebär. Inte för att du nödvändigtvis är rädd eller orolig men ändock en stor förändring i livet du förbereder dig mentalt inför. Att drömma om just råttor står för det du själv uppfattar som sjukt eller negativt hos dig själv. Har du mått dåligt av graviditeten? Känner du dig begränsad? Iom drömmen verkar det som du har accepterat även de negativa runt en graviditet. När du gör det kan du lägga det lite åt sidan och få mer fokus på det positiva! Hela din dröm verkar tyda på att du kommer må bättre både fysiskt och psykiskt och du känner dig mer säker på dig själv som blivande förälder. Grattis :)
    Oj, verkligen intressant. Däremot tror jag att jag råttan beror på att det är mitt smeknamn och mitt absoluta favoritdjur! Jag mår verkligen prima ballerina och lider inte av några krämpor. Mådde lite illa i cirkus 2 veckor - men jag kan verkligen inte klaga. Det gick fort över. :)
    Jag måste säga att allt med graviditeten och runt omkring känns så självklart och "lätt". Allt från att renovera, till att vi behövde investera i en ny bil, till att vänta med vissa saker då det känns "onödigt". Vita köksmöbler kommer tex. bli målade på med tusch osv..  Jag tänker verkligen inte på att jag är gravid varje dag - det är som så naturligt på nå sått och självklart - ??.

Själv har jag bara funderat över hur "lätt" det verkar gå och vilken positiv inställning jag verkar ha. Jag är övertygad om att allt kommer att gå väl och blir det komplikationer - ja då får jag väl ta det då isf. Jag kommer exempelvis inte att skriva något förlossningsbrev (känns bara dumt att "haka" upp sig på något som kanske inte kan bli verkligt. Tror att det kan skapa en falsk trygghet.  Istället tror jag att jag verkligen vet vad jag vill och känner när jag väl är där.

Ska visa din drömtydan för maken, den var verkligen super! Tack ännu en gång!
  • Neiti75
    blomblad skrev 2015-05-06 10:28:47 följande:

Vad skönt att du mår så bra! :)

Apropå det här med förlossningsbrev. Är det liksom nån form av blankett man fyller i och vart får man den isåfall? Varför / varför inte skriva ett sånt?

Vad jag hört så är det något som man helt själv knåpar ihop. Finns säkert någon mall som man kan kopiera på nätet - men det är inget formulär eller så som barnmorskan har. (Min bm har då inte sagt något iaf).

Har hört så många som inte ens fått sina brev lästa - så jag ids då verkligen inte engagera mig. Vissa skriver "flumm" enligt mig och milslånga historier med kravlistor - allt från att det ska vara mörkt, det ska vara vissa mediciner/smärtlindring och annat hokus pokus.

Visst kan det vara bra att skriva vad man önskar för smärtlindring men det kan ju bli tokigt om man önskar sig en sak, men sedan ångrar sig och då har man kanske redan fått tens, sterila kvaddlar, ryggmärgsbedövning eller vad det nu är för något.. Jag resonerar iaf att det är bättre att säga där och då vad man vill - hellre det än att det missas om man skrivit att man vill ha lavemang... Tydlig och rak kommunikation är min melodi. Först där och då kan jag veta till 100% vad jag vill och känner.

Haha, jag kanske låter negativ - men det är ju bara barnafödande och inte nå rocket sience! Människan klarar av att föda utan smärtlindring och har fött barn sedan urminnes utan rökelser, fluffiga kuddar och panflöjtsmusik..
  • Neiti75
    IMHO skrev 2015-05-06 17:07:31 följande:
    Med tanke på hur mycket du drömmer om gnagare, så lär Vesslans första tand komma rätt fort. ...eller så kommer hen bara vara på bettet. Kanske en framtida tandläkare?

Själv tror jag att tösen vi väntar redan satsar på en fotbollskarriär. Inte så att jag drömt det, för jag hinner aldrig börja drömma innan hon sparkar mig klarvaken. Fattar inte när hon sover. Det kickar jämt. Dygnet runt. Bävar för när sparkarna blir kraftigare. (Och längtar, för det är ju verkligen närkontakt).
    Spännande att se om du har rätt. Tandläkare hoppas jag då verkligen inte att Vesslan blir. Jag har ingen tandläkarskräck - sover nästan alltid där. Hoppas bara det blir ett mer "meningsfullt" yrke. ;) Vi är praktiker ut i fingerspetsarna bägge två - även om tandläkare är praktiskt lagd till viss del så har vi mer grovmotorik och skitigare yrken i generna. =)

Redan innan jag blev gravid så drömde jag ofta att jag bet ihop tänderna så hårt att tänderna sprack.. Jag bet ihop så hårt att munnen inte gick att öppna och käken hade låst sig. De drömmarna berodde säkert på att jag gnisslar tänder i sömnen å är inte direkt bästa kompis med min bettskena...

Vesslan brukar böka på ordentligt när man lagt sig till rätta. Eller satt sig riktigt bekvämt i soffan eller slängt upp benen på kontorsbordet.. Men jag tycker bara det är mysigt att somna till. Ungefär som att börja andas i samma takt som någon som snarkar lite lätt, det dröjer inte många minuter innan man somnar... =)
  • Neiti75
    emolau skrev 2015-05-06 22:18:38 följande:

Lite kvällspyssel till lillen :)

Verkligen tjusig! Nästan så att man blir sugen på en själv också. ;)
  • Neiti75

Är det bara jag som rapar och fiser konstant?? Jag önskar mig t.o.m en alldeles egen pysventil.. Snart anser jag mig knappt rumsren längre.. ;)

• Neiti75
    Chester skrev 2015-05-10 15:29:20 följande:
    Jag har alltid varit rapig, äter mycket vitt bröd och pasta (ajjabajaa) men har liksom kunnat dölja mina fisar. Dom har alltid vart lukt och ljudfria så min sambo har väl hört mig fisa kanske 2 ggr på snart sju år. MEN NU! Holy shit säger jag bara, mina små fisar har blivit brakskitar och ibland luktar det verkligen rutten blomkål. Hahaha!
    Jag har tidigare sällan varit rapig - det må ha varit om man verkligen hällt i sig kolsyrat isf.. Vitt bröd gillar jag inte så jag är ingen storkonsument. Pasta har jag aldrig märkt något av.

Mina är varken ljudliga eller stinkiga - det är bara mängden som stör mig. Och att det är svårt att få ut luften. Den fastnar liksom "mitt i". Sen tar man i för president å fosterland å ut kommer bara en liten rap eller en liten liten fjärt. Känner många gånger att jag verkligen skulle behöva rapa så att fönsterna skallrar eller släppa mig så skinkorna vibrerar.
  • Neiti75
    Chester skrev 2015-05-11 11:16:00 följande:
    Hahaha!! Jag tycker du är så härlig! Skrattande
    Hahaha, jag tycker själv att jag bara är ärlig. ;)
  • Neiti75

Jag måste ju fråga om det är någon som har fått en hormonrand??

Även om det bara är spekulationer så tycker jag det är så roligt att klura på vad det är som kan tänkas bo där inne..

Själv har jag ingen, och hittills har alla mina vänner som fått en rand fått ett och samma kön. Slumpen? Säkert - men ändå spännande!

• Neiti75
    Dalhia skrev 2015-05-12 09:56:36 följande:
    jag har en under naveln sedan några veckor tillbaka. =) 
    Jag har inte en tillstymmelse till någon rand.

Vet du vad det blir?
Svar på tråden Första barnet september 2015