Inlägg från: Knäck |Visa alla inlägg
  • Knäck

Första barnet september 2015

Det händer grejer med magen! Kommer säkert skratta åt denna lilla fis-mage om några månader men just nu är jag ju stolt haha

• Knäck
    PaLo skrev 2015-03-07 20:38:38 följande:

Hoppar in med lite positiva nyheter!

Fick ju MF/MA nr 2 i slutet av januari. Idag plussade jag igen! Så blir förhoppningsvis en novemberbebis för vår del.

Ville bara berätta de glada nyheterna för er eftersom ni var så stort stöd för mig under missfallet. Meddela gärna i FB-gruppen också.

Underbara nyheter!! Lycka till!
  • Knäck
    Boonyi skrev 2015-03-08 13:49:58 följande:

Hemma hos oss har det blivit en kofta och ett par små färgglada babytofflor.

Men gud så fint!
  • Knäck

Jag är mindre trött och mer hungrig. Måste lägga fram frukt bredvid sängen på kvällen för när jag vaknar är jag så hungrig att jag skulle kunna äta på min sambo... Och då är jag ändå vegetarian! xD

Imorgon ska jag äntligen berätta för min mamma!

• Knäck
    Chester skrev 2015-03-09 11:11:47 följande:

Gud va kul att få berätta för mamsen äntligen! :D då jag berätta för min mamma kommer jag komma ihåg resten av livet! Hon skrek "JAAAAAAAAA!!" Som i en fotbollsmatch xD

Hahaha vad underbart! Hoppas på en lika härlig reaktion imorgon
    Jessica80 skrev 2015-03-09 14:58:39 följande:

Gjort KUB idag, gick jättebra! Så kul att få se den lille/lila :) BF flyttades från 18/9 till 11/9.

Visst är det en fantastisk känsla att du blev flyttad en hel vecka! Det är ju toppen, lite närmare målet jag blev flyttad fyra dagar och tyckte det var skönt. Hade gärna blivit flyttad ett par månader haha
  • Knäck
    beetroots skrev 2015-03-11 10:12:32 följande:
    Du är verkligen inte ensam! Jag känner mig helt vilsen och har ingen aning om vad jag ska börja med och när, är nu i vecka 13.

Känner mig faktiskt lite dålig, jag vet inte vad man behövet veta (jag vrt vad jag inte ska äta och sånt) fick inga böcker vid inskrivningen som jag trodde.

Jag och min mamma pratade om barnvagnar igår och jag frågade vad en hårdlift var och hon sa "men vet du inte de ska du inte ha barn!!" självklart skämtade hon... Men jag tyckte de var mindre kul

Det var verkligen inte snällt sagt även om det var ett skämt. Man är väl tillräckligt osäker som det är! Varför ska man veta allt när man inte har barn? Det är väl när man får barn som man lär sig.

Vi har inte börjat med nåt och är vecka 15+4. Barnvagn bad vi faktiskt min mamma välja för hon kan ju sånt och vi tycker bara det verkar jobbigt och komplicerat.
  • Knäck

Ang. resor så glöm inte kolla försäkring och om Sverige har avtal med landet i fråga. Man får vård på semesterlandets villkor inom avtalsländer och i andra länder slutar försäkringen gälla kring vecka 28.

Jag flög 10 timmar igår med dubbla stödstrumpor, det gick bra förutom att jag hade noll tålamod med flygplansmaten så jag åt inte den alls utan bara frukt jag hade med mig själv.

• Knäck
    Oktoberbarn skrev 2015-03-13 16:06:03 följande:
    Välkommen vecka 16! Helt sjukt att man mår bättre o bättre för varje dag :p

Hur var det att berätta för mamma knäck? :)

(Du kanske skrivit det tidigare????)

Har ni andra berättat för familj o vänner? Och på nåt speciellt sätt eller bara rätt ut i luften :)

Har de vetat om att ni planerat barn eller är det verkligen bara surprise surprise? :)

Det gick jättebra och var så skönt att äntligen "komma ut" vi har berättat på olika sätt, med ledtrådar som folk först blir lite förvirrade av och sen går det upp ett ljus. Mammas granne kom in med ett brev och sa att det kommit fel, i brevet låg ett vykort med ultraljudsbild och text "hej mormor, har det bra på semestern, 37 grader varmt osv osv". Hon fattade ingenting först och vågade inte tro det. Sen skrek hon rakt ut och var jätteglad

Vi hade inte tänkt skaffa barn när vi träffades men tänkte senare att adoption kändes rätt för oss och det hade vi ju sagt till alla. Så de flesta är väldigt förvånade
  • Knäck
    Misscaswell skrev 2015-03-14 08:07:06 följande:
    In i v 14 idag, och tycker att magen börjar synas lite. Den är liksom inte ens platt före frukost på morgonen längre, och jag tycker att jag kan känna livmodern ovanför blygdbenet när jag står upp.

Någon annan som upplever att det kliar på nedre delen av magen?

Japp, och på brösten! Säkert att det växer Jag smörjer bara med olja. Sambon såg mig göra det en dag och sa "det där är ju en sån grej som jag kan hjälpa till med! För att stötta dig i graviditeten!" xD
  • Knäck

Oj!! Vecka 16+0 idag och min syster kunde känna sparkarna utanpå magen! Fick den där svindlande känslan av att det faktiskt är på riktigt... Men det blir väl snart ofattbart igen :-P

Svar på tråden Första barnet september 2015