Inlägg från: Keennas |Visa alla inlägg
  • Keennas

Första barnet september 2015

Hejsan! 
    Hoppas gärna in här. Fick reda på den 31/12-14 att vi väntade vårt första gemensamma, och mitt första biologiska barn. =)
    Är beräknad till den 7/11 så jag håller såklart alla tummar att allt går som det ska. 
    Jag är ganska nervös för att berätta för folk (den närmsta familjen/Vännerna) för tänk om det skiter sig. Funderar på att försöka få till ett vul för min egen skull.

Jag är 25 år i sommar, och sambon är 37 år.
    Är i vecka 5, (4+6) 

Mina symtom är magsmärta/molvärk/mensvärk nästintill hela tiden. mina bröst har växt och är stundvis stenhårda. Och mitt humör ska vi väl inte prata om :-P :-O Sedan har jag ett ständigt illamående, utan att spy.

Och Grattis till alla som plussat! :D

• Keennas
    Eveelina89 skrev 2015-01-04 11:50:46 följande:
    Hej! Jag är också i 5v 4+5, har din man barn sen innan?

Grattis till plusset!

Är också beräknad 7/9 ! :)
    Hej och grattis själv till plusset! :D

Ja han har en 11 årig tjej och en 8 årig son som bor hos oss varannan vecka :)
    Oh vad roligt att vi är beräknande samma dag :)
  • Keennas
    Dalhia skrev 2015-01-05 11:11:48 följande:

Har insett att jag framför allt blir illamående av socker. PANIK!! Jag bakar jämt och älskar choklad och att fika. Nu får sånt mig att må illa. Detta är ju katastrof. ;) Är det någon mer som har klåda? Igår när jag skulle lägga mig kliade jag mig på ryggen så jag till slut var helt röd med vita ränder. Brukar inte ha sådan klåda, kan det vara pga graviditeten?

Jag byter gärna med dig vilken dag i veckan när det gäller illamående av sötsaker! ;) Haha. Det hade varit lyckan för mig! :P
    Nej någon klåda vill jag inte påstå att jag har (bara för det börjar det såklart klia överallt) :-P 
  • Keennas

Hej på er! 
    Ringde sjukhuset idag för att se om jag kunde få ett tidigt VUL/UL, men nej det går inte för sig om man inte ska göra abort eller om något har hänt, som en blödning. 
    Jag menade såklart på att jag gärna ville fastställa graviditeten och att där fanns en osäkerhet i min kropp, jag känner mig nämligen inte gravid, även om bröst, molvärk och illamåendet säger annat, men där är något som ja, jag kan inte riktigt förklara det. Men region Skåne kan åtminstone inte hjälpa till i denna situationen. Det retade mig faktiskt lite. Så nästa steg är att ta kontakt med en privat klinik för att se om de kan hjälpa mig. Men jag tänkte ha lite is i magen tills vi har varit på inskrivningssamtal med BM nu i slutet av Januari. =)

Hur går det för er där ute? :)

• Keennas

Jag köpte "gravid" direkt jag fått reda på att jag var gravid. Käkat det i några dagar nu. Innan jag köpte den så körde jag på folsyra i ca 4 månader. Dock var jag ganska glömsk och ev lite irriterad på att aldrig bli gravid så jag glömde ta dem med flera dagars mellanrum ibland.

förhoppningsvis har det hjälpt ändå ?

Kroppen gör sig av med det överskott av vitaminer och mineraler man inte behöver. Det ska till enorma mängder för att det ska kunna vara skadligt. Med enorma menar jag såklart att det är svårt att få i sig för mkt genom en varierad kost + kosttillskott. :)

Jag slutade röka direkt vi fick reda på att jag var gravid. Eller ja, jag tittade på sambon och sa, nu ska jag gå ut och röka min sista cigg och fan vad jag ska njuta av den, men det gjorde jag inte... rökte halva och sedan fimpade jag. Varit rökfri sedan nyårsafton kl 10 :)

• Keennas
    apelsin skrev 2015-01-06 22:18:47 följande:

Hej! hoppar gärna in här :) plussade på Nyårsafton och enligt min gravid app så är jag i v. 5+0 idag :) slutade med cerazette i september eller oktober?! B-) minns inte helt säkert. Jag och min sambo är 25 och blir 26 i oktober :) någon mer som plussat på nyår? Kram

Välkommen och Grattis! ? Ja jag och min sambo Plussade på nyårsafton dock hade jag gått 2 dagar över tiden så jag är i v6 (5+2) ?
  • Keennas

Justed! Mina emojis på mobilen blir frågetecken här. Mina frågetecken här ovan är smilys :)

Svar på tråden Första barnet september 2015