Första barnet september 2015
Jag är med :) Plussade i morse efter 13 månaders försök!!!
Är i v4. NU 2 September :D
Jag är med :) Plussade i morse efter 13 månaders försök!!!
Är i v4. NU 2 September :D
Jag tog en digitalt test imorse men det blev negativt. Fick ett svagt streck på vanligt test igår. Är fortfarande på BIM-2 så vet inte riktigt vad jag ska tro nu. Får återkomma om ett par dag med slutgiltigt besked.
Ja jag hoppas på det. Får prova om några dar igen om inte mensen kommit.
Hur gamla är ni? :)
Jag har BF 2 September. Dagen då höstterminen börjar för mig.
Fyller 21 och läser till ämneslärare.
Är orolig för missfall. Har så konstiga känningar oxh det är ju svårt att veta vad som är normalt när det är första barnet. När får man göra VUL i vanliga fall?
Jag gjorde först ett UL i v 4+1 men då var det ju för tidigt.. Kunde bara se att där fanns något och att det fanns på rätt plats. Sedan blev det nytt UL i v 7+1 och då slog hjärtat precis som det skulle..
Första UL var för att bestämma hur långt graviditeten gått eftersom jag inte haft någon menstruation efter att jag slutade med mina p-piller..
Tyvärr fick jag ju missfall den gången.. Men nu hoppas jag att det ska gå vägen..
Ingen aning om det är vanligt med UL i v 8 eller inte.. Men så såg det ut för min del vid första försöket iaf..
RUL görs nån gång mellan vecka 13-20. Gör man KUB-test så får man ju se fostret lite tidigare, vecka 11-14. Har man haft missfall eller har blödningar eller så så borde man få ett tidigare för att slippa oroa sig!
Ska vi göra en BF-lista då?
Olika åldersgränser i olika landsting. Vi får inte göra i vårt landsting nu för de hinner bara de som är över 35 år (jag är 24) men vi åker till grannlänet och vårt landsting betalar.
Det kommer en ny patientlag i januari som säger att man har rätt att söka öppenvård i andra landsting på det landstingets villkor och ens egna landsting betalar, det borde gälla Kub också men jag vet inte riktigt. Om det är så så åker man alltså till ett landsting som gör Kub på alla oavsett ålder om ens egna landsting har åldersgräns
Ring barnmorskan och fråga vad som gäller i ditt landsting (fast min barnmorska kände inte ens till den nya lagen).
Hej!
Jag hoppar in här i tråden. Jag o sambon väntar barn 3/9-15 om allt går vägen. Har upprepade missfall bakom oss så jag vågar inte ta ut ngn lycka än i förskott.
Tack för omtanken, eller vad säger man?
Jag förutsätter dock att det är en vessla vi väntar och inte ett missfall. :)
Håller tummarna att alla de här julklappsgraviditeterna går hela vägen!
Jag har börjat vakna tidigt och kan inte somna om. Störigt när man ska upp och jobba. Tog ett till test idag (har ju jättemånga kvar) och det var ännu lite starkare men inte som kontrollsträcket.. Så fort det blir lika starkt ska jag sluta testa. Kanske