Inlägg från: Neiti75 |Visa alla inlägg
  • Neiti75

Första barnet september 2015

Hoppar in här. Jag är 26, maken 27. Vi väntar vårat första. "Vesslan" är beräknad till 1 september. Är alltså i V5. (4+1) idag. :) Plussade 22/12 (bim -2).

• Neiti75
    skepparbarn skrev 2014-12-25 22:15:33 följande:

Hoppas allting går vägen! 

Och vad kul att vi har så nära BF allihopa :) 

Tack för omtanken, eller vad säger man?

Jag förutsätter dock att det är en vessla vi väntar och inte ett missfall. :)
  • Neiti75
    skepparbarn skrev 2014-12-26 10:00:12 följande:

Ja det gör jag också! :)

"Hoppas det går vägen" lät väl lite väl konstigt.

Jag gör motsatsen. Det är en pessimist i mig som vägrar tro att något gott kan ske i mitt liv utan tragedi. Så jag tänker varken säga bu eller bä innan v 12. Tråkigt att inte riktigt kunna glädjas än, men jag vet hur ledsen jag blir vid mf.

Aha, jag är tvärtom. Jag har inte tid med grumpy-cats, haha.. ;) Lite optimism skadar sällan, däremot pessimism oftare..
  • Neiti75

Har ni outat eran graviditet för någon ännu? För Vem? Hur? Vad var reaktionerna??

Jag var tvungen att berätta till jobbet så fort jag visste - så jag har har hemma sedan måndag 22/12. (Får inte vara på jobbet utan måste omplaceras). Vi tänkte meddela närmast sörjande på nyårsafton. :) Vi tänkte skicka sms med gott nytt år från oss och vesslan. ;)

Tänkte ringa mvc imorgon och få tid för ett första samtal. (Ej inskrivning). Spännande!!

• Neiti75

Vi ska berätta för föräldrar, far/morföräldrar samt våra syskon. Sen har vi ett par riktigt nära vänner som vi också vill delge. Resten får vänta. :)

Hade jag inte haft det jobb som jag har - då hade vi mest troligt väntat tills ultraljudet. Fast å andra sidan så väntar vi ett barn - inte ett missfall.

Ska bli skönt att få snacka ditt och datt och framför allt dela glädjen. Just nu är jag som en liten smilfink som gömmer mig hemma.. ;)

• Neiti75

Kul! Jag kan börja med en liten presentation.

Jag 26 år och maken 27 år, gifte oss i augusti i år. Vi väntar nu vårat första barn efter att ha försökt i 6 månader. BF 1/9 men det vore häftigt om födelsedagen skulle inträffa på våran bröllopsdag. :) Vi är bosatta i Norrbotten. Jag arbetar som bergarbetare (gruvarbetare) under jord. Min graviditet kräver omplacering så jag vet inte ännu vad mitt "nya" jobb blir.

Vi kallar miraklet för Vesslan.

Knäck skrev 2014-12-30 07:36:32 följande:

Vi blir fler än jag trodde, haha! I den här tillökningstakten kommer vi ju sluta på 40 pers!

Vad tycker ni, ska vi stoppa vid 15/9 eller köra på och hitta nåt sätt att få överblick i tråden (vill ju gärna kunna lära känna alla) med typ en presentation på bf-listan? Typ ålder, län, hur länge man försökt, tidigare Mf/MA, jobb osv? Fler förslag?

• Neiti75
    Lillajag87 skrev 2014-12-30 12:19:05 följande:
    Kan lägga till att vi fick plus BIM -4 och har sagt till närmaste men jag kommer inte basunera ut på FB eller så, har nog med rädsla om mf och jag har känslan i kroppen just nu att jag vill "vara själv" med min man, kanske hormoner :)
    Ingen geografisk hint om vart du finns? Typ fågel, fjäril eller fisk?? ;)
  • Neiti75

Vad kul med presentationerna. Vi är verkligen olika och ganska spridda runt om i landet. =)

• Neiti75

Åh så kul med en till suomalainen!! ;) Jag måste genast fråga vad barnet kommer få för medborgarskap? (Jag antar att pappan är svensk?) Kommer barnet få dubbla modersmål?

Min kropp kom också igång ganska fort efter Cerazette, men då hade jag ätit det i 13 år. Jag hade inte alls blödningar under tiden jag åt Cerazette. Däremot tog det flera månader innan ägglossningen kom igång.

Spännande att vara gravid! Jag har tid för hälsosamtal 7/1 och tänker även be dom göra ett vul. Roligt att se ett hjärta slå! Jag kommer då att bara i v7 (6+0). Datum för inskrivning bokad där. Så jag längtar!!!!

Grynet1986 skrev 2014-12-31 14:06:37 följande:

Hej!

Hoppar in här jag åxå

Här kommer en kort presentation av mig:

Är från Finland ,28 år...bor i Österbotten. Har tagit cerazette (minipiller) sedan 2011,och slutade med cerazette i oktober 2014, och nu är jag gravid  trodde inte att det skulle gå så fort som på 2 månader,eftersom min mens uteblev nästan helt och hållet under den tid jag tog cerazette,men min kropp tycktes komma i balans snabbt trots allt.

Jag började känna små små antydningar till att må illa för ca 2 veckor sen,tänkte inte mera på det,men sen när det kom var o varannan dag började man fundera,och eftersom graviditeten var planerad så hade jag exakt koll på vilken dag mensen skulle ha kommit, och när den inte heller kom,o jag kände mej uppblåst,o lite mera trött än vanligt,så tog jag ett test senaste söndag,då var det ett svagt streck som inte varit där förr, då började våga tro liite mer att jag var gravid, idag har mensen ännu inte kommit, och jag testade idag igen...idag var strecket mycket starkare,o nästan lika starkt som kontrollstrecket,så jag antar att jag vågar tro att jag är gravid ?! Detta är ju då min första graviditet.

Har ännu inte ringt för att åka på kontroll,känns lite tidigt ännu?

Annars är det jättekul o intressant att läsa allas historier o funderingar

Svar på tråden Första barnet september 2015