Inlägg från: Dalhia |Visa alla inlägg
  • Dalhia

Första barnet september 2015

Hej

Tänkte se om jag fick hoppa in här. Enligt olika gravidkalendrar ska jag ha bf 5/9.   
    Några i en annan tråd konstaterade att jag är gravid när de såg ett streck på mitt test igår, har bim imorn. Har känt mig illamående från och till sedan julafton.

• Dalhia
    PaLo skrev 2014-12-28 11:24:11 följande:

Grattis och välkommen!

Jag har också beräknat BF till 5/9.

BIM idag och inga tecken på mensvärk, men däremot halsbränna från helvetet sedan ett par dagar tillbaka och igår började jag bli kissnödig oftare.

Samma symptom som jag hade senast jag var gravid vilket var nu i augusti, fick mf i v 14 då,

Tack detsamma och tack! =)

Samma här, bim idag och ingen mens i sikte. Har mått illa från och till sedan julafton och tröttheten har slagit till på seneftermiddagen eller tidig kväll. Haft typ mensvärk men känns inte som någon mens är på g. Vad tråkigt att höra om ditt mf, hade också ett i somras dock mycket tidigare än dig, i v 7. Men det är ju inget som säger att vi hamnar där igen, vi ska nog klara oss både du och jag denna gång. =)
  • Dalhia

Har bara berättat för er, har inte ens berättat för min sambo än. Vill vara helt 100 % säker innan jag gör det. Sist blev det ett tidigt mf så vill vänta och få det helt bekräftat först. Kanske låter knasigt. Är lite pirrig för att berätta för honom också. Var tvungen att sluta med p-piller förra året vilket han var väl medveten om, sen sa han att vi kan ju försöka. Sen har vi knappt pratat om det men kört utan skydd så nu är jag lite pirrig och hoppas att han blir glad.

• Dalhia

Jag är 32 och min sambo är 37. Vi har varit tillsammans i drygt 4 år och bor i Malmö. Det är väl 3:e försöket tror jag... Fick ett mf på försommaren. Bf 5/9... Hmmm.... var det något mer? 

Btw så har illamående släppt lite vilket gör mig orolig.

• Dalhia
    Knäck skrev 2015-01-01 21:44:20 följande:
    Partners ålder inom parentes. Fyll gärna på/rätta eventuella fel genom att kopiera listan till ditt eget inlägg!
    September 2015
    1
    Neiti75: 26 (27) år, gift. Norrbotten, gruvarbetare. Försökt ca 6 månader. Väntar en Vessla.
    Flickiwheel: 22 (22) år, gift. Norrbotten, student. Försökt ca 1 månad.
    2
    Skepparbarn: 21 (27) år, förlovad. Hälsingland, gymnasielärarstudent. Försökt 14 månader, utredning visade manlig faktor. Väntar en Knoddis.
    3
    Knäck: 24 (32) år, förlovad. Värmland, sjukvårdspersonal. Försökt i 16 månader, startat utredning. Väntar en Människovalp.
    bubbleempa:
    Oktoberbarn: 25 (24) år, sambo. Medelpad, student. Försökt ca 1 månad.
    hilja14: 23 (25) år, sambo. Södra sverige. MA för 4 månader sedan.
    4
    Lindaa88: 26 (24) år, sambo, Vårdpersonal. Försökt ca 6 månader.
    Hellohello84: 30 år, sambo. Stockholm. Försökt +2 år, oregelbunden menscykel, 5 Pergotimekurer, cellförändringar, startat IVF-förberedelser.
    5
    PaLo: Sambo. Göteborg. Ett MA.
    Dahlia: 23 (37) år, sambo. Malmö. Försökt 3 månader, ett MF.
    frökenrosa 25 (29) år, sambo. Göteborg. Försökt +12 månader.
    8
    Texas1989: 25 (28) år, sambo. Helsingborg. Försökt +2 år, startat utredning.
    9
    Lillajag87: Gift. Uppsala. PCO, första IVF gav plus.
    13
    VBG84 30 (30) år. Halland. Försökt +1 år, startat utredning.
    ???
    Grynet1986, 28, sambo, Österbotten, försökt ca 1 månad.
    Vill inte vara petig och nog för att jag ibland önskar att man var 23 igen men jag är 32 ;)
  • Dalhia

Har inte heller ringt än. Tänkte vänta ett par veckor, har en tid på vtc i mitten av månaden så tänkte ta det då. Hur mår ni? Själv är jag galet trött hela tiden, skulle gärna hitta nåt piggar upp. 

• Dalhia

Har insett att jag framför allt blir illamående av socker. PANIK!! Jag bakar jämt och älskar choklad och att fika. Nu får sånt mig att må illa. Detta är ju katastrof. ;) Är det någon mer som har klåda? Igår när jag skulle lägga mig kliade jag mig på ryggen så jag till slut var helt röd med vita ränder. Brukar inte ha sådan klåda, kan det vara pga graviditeten?

• Dalhia
    Keennas skrev 2015-01-05 16:38:35 följande:
    Jag byter gärna med dig vilken dag i veckan när det gäller illamående av sötsaker! ;) Haha. Det hade varit lyckan för mig! :P
    Nej någon klåda vill jag inte påstå att jag har (bara för det börjar det såklart klia överallt) :-P 
    Haha, jag blev besviken. Såg fram emot fikande. ;) 
    Bara för det kommer du börja klia överallt ikväll. :P

Jag är så sjukt trött!! Är det nån mer som har blivit trött?? Har ni något tips om vad man kan göra åt saken. Jag har inte tid att vara trött än, har massor att göra med jobbet de kommande veckorna och framför allt den här veckan. Jag sitter bara och somnar i soffan. Blir galen. 
  • Dalhia

Jag är lyckligt lottad att jag vare sig snusar, röker, dricker kaffe, energidrycker eller läsk för den delen. Bakverk är min last och den mår jag illa av... snyft. Men tröttheten är hemsk, måste väl finnas nåt som gör en piggare? Ska man inhalera druvsocker för att orka vara vaken och få saker gjorda? Sambon reser i jobbet så sköter det mesta hemma ändå. Men just nu orkar jag tvätta två maskiner sen är jag trött.

• Dalhia

Jag tar den där vitamintabletten som heter Gravid på apoteket. Började med den direkt.

Svar på tråden Första barnet september 2015