• PaLo

Första barnet september 2015

Jag plussade i måndags! Tog digitalt test med veckoindikator i tisdags och det visade gravid 1-2 veckor, vilket stämmer precis med beräknad ÄL.

Skitnervös eftersom jag fick ett missfall sist.. Trodde jag kommit till v 14, men det visade sig att graviditeten avstannat redan i vecka 8 eller 9, bara det att kroppen inte reagerat förrän i v 14. Hemskt!

Kommer nog kräva ett extra UL eller två.. Vill inte råka ut för samma sak igen..

BF 5 september

• PaLo

Jag gjorde först ett UL i v 4+1 men då var det ju för tidigt.. Kunde bara se att där fanns något och att det fanns på rätt plats. Sedan blev det nytt UL i v 7+1 och då slog hjärtat precis som det skulle..

Första UL var för att bestämma hur långt graviditeten gått eftersom jag inte haft någon menstruation efter att jag slutade med mina p-piller..

Tyvärr fick jag ju missfall den gången.. Men nu hoppas jag att det ska gå vägen..

Ingen aning om det är vanligt med UL i v 8 eller inte.. Men så såg det ut för min del vid första försöket iaf..

• PaLo
    skepparbarn skrev 2014-12-25 16:48:19 följande:
    Okej. Jag vill göra KUB men är ung. Får man göra det ändå? Det är något som jag och mannen har bestämt oss för gemensamt.
    I halland är det åldersgräns för att få det gratis. Vill man göra KUB om man inte har åldern inne får man betala för det, men man får göra det iaf..
  • PaLo
    Blåblomman skrev 2014-12-26 14:24:21 följande:
    Ingen mens ännu. Men borde det inte åtminstone bli ett lika svagt streck tre dagar senare som i tisdags? Förra gången jag plussade i maj på BIM-2 fick jag jättestarkt utslag och positivt på digitalt. Min mens är alltid lika regelbunden, var det till och med efter missfallet. Ja ja bara tiden som kan utvisa.

Det kan ju ha varit fel på testet även om kontrollstrecket funkade..

Tycker du ska göra ett nytt och hoppas på det bästa.

Håller tummarna för dig.

• PaLo
    Dalhia skrev 2014-12-27 20:12:08 följande:

Hej

Tänkte se om jag fick hoppa in här. Enligt olika gravidkalendrar ska jag ha bf 5/9.   
    Några i en annan tråd konstaterade att jag är gravid när de såg ett streck på mitt test igår, har bim imorn. Har känt mig illamående från och till sedan julafton.

Grattis och välkommen!

Jag har också beräknat BF till 5/9.

BIM idag och inga tecken på mensvärk, men däremot halsbränna från helvetet sedan ett par dagar tillbaka och igår började jag bli kissnödig oftare.

Samma symptom som jag hade senast jag var gravid vilket var nu i augusti, fick mf i v 14 då,

• PaLo
    Dalhia skrev 2014-12-28 12:31:59 följande:
    Tack detsamma och tack! =)

Samma här, bim idag och ingen mens i sikte. Har mått illa från och till sedan julafton och tröttheten har slagit till på seneftermiddagen eller tidig kväll. Haft typ mensvärk men känns inte som någon mens är på g. Vad tråkigt att höra om ditt mf, hade också ett i somras dock mycket tidigare än dig, i v 7. Men det är ju inget som säger att vi hamnar där igen, vi ska nog klara oss både du och jag denna gång. =)

Mmm.. vi får hålla tummarna...

Kände en lätt värk i livmodern idag, men mer lik den jag hade i början av förra graviditeten än mensvärk.. Så får helt enkelt vänta och se..

• PaLo

Vi har berättat för föräldrarna och hans mormor. Blev ju en perfekt julklapp om man säger så. Och så har vår absolut bästa vän också fått veta. Egentligen är vi sådana som gärna hade berättat direkt, men på grund av vissa situationer runt oss just nu ("vänner" som beter sig lite illa) så väljer vi att vänta med att outa..

• PaLo

Ringde BM idag och blivit inbokad för inskrivning nu på måndag 5/1.

Jag påminde om mitt MA i oktober och har blivit lovad ett tidigt UL runt vecka 8-9. Antar att jag får prata lite med min underbara BM om detta och komma överrens med henne om när det är lämpligast att göra detta UL. Vill ju inte att det blir som förra gången då vi gjorde ett UL i vecka 7 och man tydligt såg hjärtslagen, för att sedan flera veckor senare få veta att man drabbats av MA bara någon vecka efter UL.

Har en svagt molande värk runt höger äggledare (känns det som), sedan inatt. Frågade BM om detta när jag ringde eftersom jag direkt börjar tänka på utomkvedshavandeskap, men hon lugnade mig och sa att det antagligen bara är ligamenten som sträcks ut, men att om värken ökade i styrka så fick jag åka in akut.

Gjorde även nytt grav.test idag (BIM +1) och strecket är något starkare än det första jag gjorde (BIM -6), men inte alls så starkt som jag önskat.. :-/

• PaLo

Är från Gbg och bor med min sambo. Väntar första barnet efter MA i höstas. Vill inte säga så mycket mer än då många vänner hänger här och det är så tidigt i graviditeten än så länge..

• PaLo
    skepparbarn skrev 2014-12-31 12:23:03 följande:

Mina bröst gör så obt att jag inte kan sova. Hungern har börjat lagt sig men jag är fortfarande sugen på salthurka oxh apelsin.

Ringe BM igår oxh fick tid i v 8 för hälsosamtal, och inskrivning i v 12. Tycker det är lite sent? Jag menar, jag har ingen aning vad jag får äta och inte eller om det är nå nya regleringar. Känns meningslöst att vänta tills dess.

Ska nog boka ett privat VUL

Här finns info!

www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/kostrad/gravida/

Svar på tråden Första barnet september 2015