Inlägg från: Lillajag87 |Visa alla inlägg
  • Lillajag87

Första barnet september 2015

Hej! Skriver här i tråden och hoppas på att få vara med!

Plussade idag med ett RFSU-test och sedan ett Clearblue för att stilla makens sinne ????

Vi har kommit till plus med hjälp av IVF och lyckades på första försöket!

Ska bli en spännande resa!

• Lillajag87
    skepparbarn skrev 2014-12-27 19:33:46 följande:
    Gratio till er som kommer in!

Jag började förstå idag att jag ska ha barn, om omständig heter håller sig ur vägen. Har lite pirr I magen och fruktansvärt ömma bröst. Fick köpa en sportbh idag för att hålla dom på plats. De har redan växt en storlek.

Haha men jag klagar inte!
    Samma här! Helt otroligt! Kan bara ha sport-bh! Eftersom jag gjort IVF så kan man bli överstimulerad av alla hormoner så man får lätt mage på en gång, kan knappt ha några byxor och måste redan nu köpa gravidjeans!
  • Lillajag87

De två första togs igår kväll och den andra nu på morgonen, kändes som ett puh! När jag tog testet imorse.

Jag har ont i bröstet, blir paniktrött så fort jag äter och måste vila sen "krampar" livmodern men det behöver inte vara något neg enligt min gravida syster som pratade om det med sin barnmorska, det är livmodern som "tränar".

Hur mår ni andra??

• Lillajag87
    Knäck skrev 2014-12-28 20:51:45 följande:

TreTriss ?

Neiti75 1/9

Skepparbarn 2/9

Knäck 3/9

bubbleempa 3/9

Lindaa88 4/9

PaLo 5/9

Dahlia 5/9

Lillajag87 ?

Jag har BF 9 sept! ???? om inget ändras!
  • Lillajag87

Jag och min man har varit ihop i 8 år, gifta i 5 år. Vi har redan från början i princip velat ha barn men tyvärr gick det inte så bra, efter PCO-diagnos och upprepade behandlingar så startade vi IVF nu i okt och blev lyckligtvis gravid på första försöket!

Min BF kan komma att ändras då det är lite svårt i och med IVF att räkna ut från sista mens osv.

Vecka 8 har vi återbesök på kliniken för ultraljud och tänkte om någon vecka ringa BM. Är enligt mina egna beräkningar i vecka 5 men ingen aning om + vad, tror 5+1.

Det var lite om mig!

• Lillajag87
    Lillajag87 skrev 2014-12-30 12:16:25 följande:

Jag och min man har varit ihop i 8 år, gifta i 5 år. Vi har redan från början i princip velat ha barn men tyvärr gick det inte så bra, efter PCO-diagnos och upprepade behandlingar så startade vi IVF nu i okt och blev lyckligtvis gravid på första försöket!

Min BF kan komma att ändras då det är lite svårt i och med IVF att räkna ut från sista mens osv.

Vecka 8 har vi återbesök på kliniken för ultraljud och tänkte om någon vecka ringa BM. Är enligt mina egna beräkningar i vecka 5 men ingen aning om + vad, tror 5+1.

Det var lite om mig!

Kan lägga till att vi fick plus BIM -4 och har sagt till närmaste men jag kommer inte basunera ut på FB eller så, har nog med rädsla om mf och jag har känslan i kroppen just nu att jag vill "vara själv" med min man, kanske hormoner :)
  • Lillajag87
    Neiti75 skrev 2014-12-30 12:44:07 följande:
    Ingen geografisk hint om vart du finns? Typ fågel, fjäril eller fisk?? ;)
    Glömde! Är från Uppsala!
  • Lillajag87

Hej tjejer!

Hur mår ni? Jag vaknar med en känsla av att jag är jättekissnödig, sådär så det molvärker i magen. Sen har jag lite dov "mensvärk" i magen som kan komma och gå under dagen. Har läst att det är normalt men man blir orolig! Sen gör brösten jätteont. Har börjat få kvällsillamående så jag har ett glas saft och en clementin vid sängen.

Kram!

• Lillajag87
    skepparbarn skrev 2014-12-31 12:23:03 följande:

Mina bröst gör så obt att jag inte kan sova. Hungern har börjat lagt sig men jag är fortfarande sugen på salthurka oxh apelsin.

Ringe BM igår oxh fick tid i v 8 för hälsosamtal, och inskrivning i v 12. Tycker det är lite sent? Jag menar, jag har ingen aning vad jag får äta och inte eller om det är nå nya regleringar. Känns meningslöst att vänta tills dess.

Ska nog boka ett privat VUL

Jag har också undrat över det, när ska man ringa BM, är det för tidigt i vecka 5? Ska man vänta några veckor först?
Svar på tråden Första barnet september 2015