Inlägg från: Lindaa88 |Visa alla inlägg
  • Lindaa88

Första barnet september 2015

Hej!

Hoppar in här. Jag är 26, sambon 24. Plussade 25/12 på bim-1 och kan knappt fatta att det är sant! :D bf 4/9. vi har försökt sen maj. :) hur mår ni tjejer? :)

• Lindaa88
    skepparbarn skrev 2014-12-27 19:33:46 följande:
    Gratio till er som kommer in!

Jag började förstå idag att jag ska ha barn, om omständig heter håller sig ur vägen. Har lite pirr I magen och fruktansvärt ömma bröst. Fick köpa en sportbh idag för att hålla dom på plats. De har redan växt en storlek.

Haha men jag klagar inte!
    Jag har också väldigt ont i brösten! Fast det är skönt på nå vis ändå, för det är enda tecknet jag har på att jag faktiskt är gravid. :) förutom att jag är så sjukt trött då, iofs. :)
  • Lindaa88
    Neiti75 skrev 2014-12-28 21:01:40 följande:

Har ni outat eran graviditet för någon ännu? För Vem? Hur? Vad var reaktionerna??

Jag var tvungen att berätta till jobbet så fort jag visste - så jag har har hemma sedan måndag 22/12. (Får inte vara på jobbet utan måste omplaceras). Vi tänkte meddela närmast sörjande på nyårsafton. :) Vi tänkte skicka sms med gott nytt år från oss och vesslan. ;)

Tänkte ringa mvc imorgon och få tid för ett första samtal. (Ej inskrivning). Spännande!!

Vi har berättat för närmsta familjen och våra två bästa vänner, bara för att vi är så glada och inte kan hålla oss! :) det blir på nå sätt mer verkligt, och mysigt när man berättar. Dessutom ska min bror och sambo ha barn snart, och våra två bästa vänner med respektive ska också ha barn om några månader. Så det är perfekt timing! :D
  • Lindaa88

Jag är 26 och min sambo 24. Vi jobbar båda inom vården, har en underbar valp på 6 månader och nu en liten bebis på väg! :) tog ut spiralen i maj så vi har försökt ett tag, äntligen gick det vägen. :) vi bor i Västmanland. :)

• Lindaa88

Har ni ringt barnmorskan? Om inte, när tänker ni göra det? :) tror jag tänker ringa på måndag, fast jag vill ändå vänta liiiite till så det inte är så himla tidigt i graviditeten. :)

• Lindaa88

Va mysigt för er som ska dit! :) jag ringer nog i mitten på nästa vecka. Kan inte hålla mig längre! :D

• Lindaa88

Jag känner av ökad aptit, måste äta något varannan timme annars kommer illamåendet, och så har jag väldigt lågt blodsocker. :( ska fråga bm om några tips för det är jobbigt att bli svimfärdig varannan timme. :p

• Lindaa88
    hellohello84 skrev 2015-01-10 13:28:30 följande:
    Jag med :) hur mår du? Några symtom?
    Jag mår bra för det mesta. :) just idag mår jag illa av nästan allt. :p annars känner jag bara av tröttheten och ont i tuttarna. :) hur mår du? :)
  • Lindaa88
    hellohello84 skrev 2015-01-10 16:18:55 följande:
    Idag känner jag ingenting, det blir man ju också orolig av :( Förra veckan hade jag molvärk/stick/hugg. Mått illa och nästan kräkts tidigare i veckan och lite orolig i magen. Har du haft dagar då du inte känt något?
    Ja vissa dagar har jag inte känt nå, men jag försöker att inte oroa mig. Har ändå en känsla av att allt kommer gå bra. :)
Svar på tråden Första barnet september 2015