Inlägg från: Blåblomman |Visa alla inlägg
  • Blåblomman

Första barnet september 2015

Hej. Hoppar in här. Tror jag har plussat idag (fick ett svagt streck på BIM-3). Ska köpa digitalt test och prova imorgon. Vi har försökt sen april 13, missfall i juli 14. Gick på utredning nu i höstas och precis fått vår remiss till ivf ivägskickad. Men nu verkar det som det tog av sig själv. Kanske berodde det på spolningen jag gjorde i november. Vågar dock inte hoppas för mycket då vi fick missed abortion i vecka 7 men upptäcktes först i v10. Men lite hopp finns ändå!

• Blåblomman

Jag tog en digitalt test imorse men det blev negativt. Fick ett svagt streck på vanligt test igår. Är fortfarande på BIM-2 så vet inte riktigt vad jag ska tro nu. Får återkomma om ett par dag med slutgiltigt besked.

• Blåblomman
    skepparbarn skrev 2014-12-24 09:55:36 följande:

Teststickorna ska ju visa tidigare eftersom de kan visa svagt, medans digitalt bara kan visa ja eller nej. Så jag tror inte du behöver oroa dig :)

Ja jag hoppas på det. Får prova om några dar igen om inte mensen kommit.
  • Blåblomman
    PaLo skrev 2014-12-25 13:55:49 följande:

Jag plussade i måndags! Tog digitalt test med veckoindikator i tisdags och det visade gravid 1-2 veckor, vilket stämmer precis med beräknad ÄL.

Skitnervös eftersom jag fick ett missfall sist.. Trodde jag kommit till v 14, men det visade sig att graviditeten avstannat redan i vecka 8 eller 9, bara det att kroppen inte reagerat förrän i v 14. Hemskt!

Kommer nog kräva ett extra UL eller två.. Vill inte råka ut för samma sak igen..

BF 5 september

Ungefär samma som oss då. Här avstannade det i v6-7 men upptäcktes först i v10. Fick sätta igång det. Kommer också vilja ha extra UL om det är något den här gången.
  • Blåblomman

Nu har jag testat igen och nej tyvärr ingen tillstymmelse till ett streck den här gången. Lycka till ni andra!

• Blåblomman
    skepparbarn skrev 2014-12-26 11:12:45 följande:

:( Har du fått mens då? Du kan ju vara låghormonare! Det är ju vanligast att plussa efter BIM, därför man avråder att testa innan

Ingen mens ännu. Men borde det inte åtminstone bli ett lika svagt streck tre dagar senare som i tisdags? Förra gången jag plussade i maj på BIM-2 fick jag jättestarkt utslag och positivt på digitalt. Min mens är alltid lika regelbunden, var det till och med efter missfallet. Ja ja bara tiden som kan utvisa.
  • Blåblomman

Ingen mens ännu men lite tecken på att den är på g. Ska köpa nytt test idag och testa imorgon igen om inte mensen kommit då.

Svar på tråden Första barnet september 2015