Inlägg från: Knäck |Visa alla inlägg
  • Knäck

Första barnet september 2015

De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)

• Svar på tråden Första barnet september 2015
  • Knäck

Jag plussade i lördags på äl+11 och är idag i vecka 3+4 så det är supertidigt men jag hoppas att grodden vill stanna kvar och växa..

• Knäck
    TreTriss skrev 2014-12-22 17:38:19 följande:

Hej!

Hoppar också in här!

Fått plus direkt efter ett missfall så vet inte riktigt hur långt gången jag är, men slutet av augusti eller i början av september :)

Vad kul att du hakar på! Trist med missfallet vilken vecka var det?

kan clearblue digital avgöra?

Du borde få ett tidigt vul i alla fall. Som trygghet om inte annat.
  • Knäck
    TreTriss skrev 2014-12-22 20:14:26 följande:

I vecka 6-7 fick jag förra missfallet..

Jo det sa 1-2, ringde och bokade tid för inskrivning och hon sa att jag preliminärt ska räkna från när allt kom ut så då gör jag det :) vi kommer boka tid för tidigt VUL vid inskrivningen 19/1!

Har du bokat inskrivning?

Vad bra!

Jag ska träffa barnmorskan imorgon! Det är inte riktig inskrivning utan bara ett informationssamtal typ. Jag ringde för att fråga om glöggen och då sa hon att jag skulle komma in istället.

Vad har du för symtom?
  • Knäck

Haha, det lät ju som att jag hade så stora problem med glögg att hon blev så orolig att hon ville att jag skulle komma till mottagningen! Jag undrade bara om 2.2% var ok om man kokade den och tydligen får alla nyplussade komma in direkt

• Knäck
    TreTriss skrev 2014-12-22 20:47:16 följande:

Hahaa! Där fick jag mig ett gott skratt :)

Skönt att du får komma tidigt för ett litet samtal!

Var bor du?

Har inte så himla starka symptom, molvärk och värk i ländryggen, lite ömma bröst! Du då?

Ja det känns bra, ska fråga om omega3 också för jag äter inte fisk.

Jag har tre (!!) behåar på mig för brösten gör så ont :'( har fått finnar också men är lik glad för det.

Hur länge har ni försökt få barn? Vi lyckades på 16:e försöket, hemsk väntan har det varit och jag är fortfarande ganska chockad över att vi faktiskt är med barn nu. Shit liksom. Har ni barn sen innan?
  • Knäck

Välkommen Blåblomman!

Vad jobbigt ni haft det

Hoppas det är allas vår tur nu och att groddarna stannar i våra magar!

Var hos bm idag och fick lite info om att inte supa och inte röka och att linfröolja går bra som omega3-källa ang fosterdiagnostik så har vårt landsting tydligen överbelastning så vi måste åka utomläns för att göra det. Riktig inskrivning på mvc blir 28 januari.

Vi är 24 och 32 år. Jag blev gravid så fort vi varit hos läkaren och lämnat prover till utredning...

• Knäck

Jag tog ett nytt gravtest idag och det är fortfarande inte lika starkt som kontrollsträcket (äl+15, bim+2) men mycket starkare än för några dagar sen. Så underbart att se, vilken julklapp!

• Knäck

RUL görs nån gång mellan vecka 13-20. Gör man KUB-test så får man ju se fostret lite tidigare, vecka 11-14. Har man haft missfall eller har blödningar eller så så borde man få ett tidigare för att slippa oroa sig!

Ska vi göra en BF-lista då?

Svar på tråden Första barnet september 2015