• Kakan1976

IVF 2015 januari - februari

Malinka87 skrev 2015-02-10 11:47:38 följande:

Vårat första försök gick inte vägen. Det var en tung helg men samlar nu nya krafter och blickar framåt. Pratade med SU igår och det blir prel FET v.14 :)

Åh vad tråkigt. Stor kram
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-02-10 12:34:05 följande:

Bara MÅSTE dela med mig. Vilken natt. Vaknade vid 00.30 av att jag var jätte kallsvettig, reste mig och var yr och mådde illa. Har haft ganska ont av och till senaste veckan samt illaluktande flytningar. Evt bakteriell vaginos. Så vi bestämde oss för att åka till gynakuten. Lång väntetid såklart och somnade nog bara till en tio min. Fick träffa läkaren vid 6.30. Under ultraljudet tycker han att det är svårt att se något inne i graviditetssäcken. Han mäter lite och säger att det borde vara större vid detta laget. Han ser inget tickande hjärta. :( :( Han konstaterar också att jag har en polyp vid livmoderhalsen. Vill konferera med IVF läkarna, som kommer vid 8.00, om den ska tas bort eller inte ~så han ber mig vänta kvar. Vi blir såklart helt upprivna. Det var precis så här vi fick reda på MAt förra året. Inget tickande hjärta och för litet embryo.

Lyckas på nåt sätt ändå somna till lite. Vid 9.30 tiden cirka kommer en ny läkare in. Hon gör ett nytt test och tycker inte det verkar som jag har bakteriell vaginos. Polypen vill man ej göra något åt just nu pga blödningsrisk och det är onödigt att oroa i onödan. Och håll i hatten, hon tycker embryot har perfekt storlek!!! Efter ett litet tag hittar hon även hjärtat! Hon hittar hjärtat!! En liten pulserande rytmisk prick i kanten av graviditetssäcken! Och jag får se det med egna ögon!!!

Vi är överlyckliga! Förhoppningsvis tickar det även på bra i nästa vecka på UL på IVF kliniken. Idag är vi bara i 6+0 så vi vet ju att mycket kan hända! Men sååå mycket bättre nyheter än det den första läkaren sa till oss. (Inkompetenta fanskap). Grrr...vilken vånda i tre timmar. Hann fälla en del tårar!

Nu ska jag försöka sova ikapp lite. Ikväll blir det skaldjur o alkoholfritt vin.

Annars stort grattis till plus, ruvarstatusar osv. Beklagar för er som det ej gått så bra för denna gång!

Shit vilken story! Men vad underbart med ett tickande hjärta! Heja!
  • Kakan1976
    Längta skrev 2015-02-10 15:16:24 följande:

Fick just ett mail ifrån ivfkliniken.

Inget av våra 5 ägg som skulle odlas vidareklarade sig till frys.

Nu känns allt hopplöst. Som varför skulle då de jag ruvar på klara sig?

De könns som de kommer bli en repris av vad som hände i vårt första försök.

Alla ägg som skulle odlas vidare på dog men vi blev gravid men fixl missfall i v 6. Jag orkar verkligen inte det hör en gång till. :(

Urk vad trist att inget klarade sig till frysen. Men! Ge inte upp hoppet på det du har i magen, embryot klarar sig mycket bättre i den miljön.

Kram
  • Kakan1976
    CB1982 skrev 2015-02-10 18:33:25 följande:

Hej!

Idag har jag tyvärr börjat blöda så är väldigt nere.

Vi har inte råd med fler försök nu så antingen får vi spara i 2-3 år eller bara acceptera att vi inte kan få barn ihop.

Hoppas att det går bättre för er andra <3

Åh nej vad tråkigt.

Stor kram
  • Kakan1976
    Josefinehej skrev 2015-02-10 19:41:30 följande:

När började alla med lutinus? Till mig har dem sagt samma dag som återföring men ska man då börja på morgonen den dagen eller efter återinföringen??

På kvällen efter plocket börjar man på Sahlgrenska och Nordic i Gbg. Och tre ggr per dag efter fet. Sen tar man på morgonen på återföringsdagen men inte mitt på dagen.
  • Kakan1976
    Kingston skrev 2015-02-10 20:31:25 följande:
    Tänkte också fråga om lutinus.

Jag skulle börja ta det dagen efter äggplock, 3 ggr om dagen.

Men det är verkligen det äckligaste jag varit med om! ÄCKELVARNING:

Men hur länge ska man stå ut med den här skiten? Man får ju dom vidrigaste flytningarna i mannaminne! Ser ju ut som om man tappat en risifrutti "down there"... Jag lär ju leva i celibat tills dess att jag själv kan gå på toaletten utan att kräkas lite av åsynen!
    HAHAHA! Läste högt för min sambo och skrattade gott åt Risifrutti! Det blir helt klart celibat tills man slutar ta dem.
  • Kakan1976

Är det nån mer än jag som får som mensvärk precis efter att ha tagit Lutinus på kvällen? Varje kväll när jag tagit en och gått och lagt mig så värker det lite extra...

• Kakan1976
    Linda8110 skrev 2015-02-10 21:41:00 följande:

RD 13 idag med 2-dagars och mensen började nu på kvällen. Tredje gången gillt blev ingen succé. Tråkigt... Bryta ihop lite och sedan nya tag!

Usch vad trist. Känner med dig.

Kram
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari