IVF 2015 januari - februari
Kunde inte låta bli att ta ett till test av ett annat märke... Ser ni vad jag ser, eller inbillar jag mig?
Kunde inte låta bli att ta ett till test av ett annat märke... Ser ni vad jag ser, eller inbillar jag mig?
Tog detta på morgonen. Jag har tydligen varit gravid och har nu ett tidigt missfall... Blöder massor. Känslorna är många...
Man kan se hjärtaktivitet så tidigt. Vi fick göra det för en vecka sen. Då var vi 6+0 tror jag. Men beror nog på maskin och på personen som gör ultraljudet. Första läkaren såg inget, andra gjorde. Det är nog på gränsen så tidigt! När har du nästa ultraljud?
Pratade med Huddinge imorse. De sa precis som jag tror att det med största sannolikhet är missfall eftersom jag blödit mycket i 1 veckas tid samt att alla symptom jag hade förr är borta. Jag ska ringa dem igen när jag slutat blöda och då åka in på koll så det ser bra ut. Sorgligt men ändå en speciell känsla att få se ett streck!
Pratade med Huddinge imorse. De sa precis som jag tror att det med största sannolikhet är missfall eftersom jag blödit mycket i 1 veckas tid samt att alla symptom jag hade förr är borta. Jag ska ringa dem igen när jag slutat blöda och då åka in på koll så det ser bra ut. Sorgligt men ändå en speciell känsla att få se ett streck!
Idag fick vi se ett litet pickande hjärta! Embryot har perfekt storlek för att vara 7+2. Vilken lycka! Vilken lättnad! Tiden sedan plusset har fyllts av en massa symtom, hopp, försvunna symtom, oro och färgade flytningar. Idag känns det bra! Mycket bra!
Numera hänger jag mest här. www.familjeliv.se/forum/thread/72471047-vi-som-antligen-ar-gravida-efter-ivfad-20142015
Ska kolla in den andra tråden också...
Antiklimax.
Har gått på korta protokollet, på vad jag tror är låg dos av gonal-f då man såg risker med överstimulering då jag har många blåsor på äggstockarna (vilket läkaren uttryckte var bra).
Har gjort två VUL i veckan som senast lovade kring 15 blåsor totalt.
Äggplock idag och alla var tomma utom 2 st!
Gah! Fatta att man är spänd till på måndag innan kl 12 då de ringer senast annars återinföring kl 15.
Har haft utomkveds förut, så på något sätt borde våra reproduktionsdelar gå ihop. men 2 st...så besvikna från det man såg tidigare i veckan.
Kvalitet kontra kvantitet...hoppas hoppas...
Annars blir det till att se över ett nytt protokoll. De på kliniken var rätt snopna också..
Lycka till alla annars!
Hej alla. Testdag på tisdag men har funderingar på om jag ska tjuvtesta imorgon. Vill gärna kunna smälta resultatet på en helgdag vad de än blir för resultat ist för mitt i veckan när de ska jobbas och man ska fungera.
Men velar till och från. Jag e rädd de ska bli som vpr första ivf. Gravid men missfall i v6.
Jag har inte haft en blödning eller nå färgade flytningar.
Och känt jätte mkt i magen och mått kasst.
Men vpgar nog inte riktigt vara riktigt säkerförrän man sett på ett ultraljud oxh helst efter v 12.
Uch nu bygger ja upp de alldeles för mkt.
Självklart blir jag överlycklig om de visar gravid.