• lisodan

IVF 2015 januari - februari

Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-17 18:06:39 följande:

Kunde inte låta bli att ta ett till test av ett annat märke... Ser ni vad jag ser, eller inbillar jag mig?

Jag sa ju det! Ett streck är ett strecK! Grattis!!!!!
  • lisodan
    Linda8110 skrev 2015-02-18 07:02:48 följande:

Tog detta på morgonen. Jag har tydligen varit gravid och har nu ett tidigt missfall... Blöder massor. Känslorna är många...

Beklagar verkligen. Men se till att bli ordentligt undersökt och fortsätt ta progesteron tills dess. Det finns ju dem som blöder mycket i början och det ändå är ok. Vill inte ge dig falska förhoppningar, men dumt att sluta med Progesteronet iaf. Snacka med kliniken!
  • lisodan

Man kan se hjärtaktivitet så tidigt. Vi fick göra det för en vecka sen. Då var vi 6+0 tror jag. Men beror nog på maskin och på personen som gör ultraljudet. Första läkaren såg inget, andra gjorde. Det är nog på gränsen så tidigt! När har du nästa ultraljud?

• lisodan
    Linda8110 skrev 2015-02-18 17:53:27 följande:

Pratade med Huddinge imorse. De sa precis som jag tror att det med största sannolikhet är missfall eftersom jag blödit mycket i 1 veckas tid samt att alla symptom jag hade förr är borta. Jag ska ringa dem igen när jag slutat blöda och då åka in på koll så det ser bra ut. Sorgligt men ändå en speciell känsla att få se ett streck!

Ja, det är ju positivt att du KAN bli gravid!!! Har ni några i frysen?
  • lisodan
    Linda8110 skrev 2015-02-18 17:53:27 följande:

Pratade med Huddinge imorse. De sa precis som jag tror att det med största sannolikhet är missfall eftersom jag blödit mycket i 1 veckas tid samt att alla symptom jag hade förr är borta. Jag ska ringa dem igen när jag slutat blöda och då åka in på koll så det ser bra ut. Sorgligt men ändå en speciell känsla att få se ett streck!

Ja, det är ju positivt att du KAN bli gravid!!! Har ni några i frysen?
  • lisodan

Idag fick vi se ett litet pickande hjärta! Embryot har perfekt storlek för att vara 7+2. Vilken lycka! Vilken lättnad! Tiden sedan plusset har fyllts av en massa symtom, hopp, försvunna symtom, oro och färgade flytningar. Idag känns det bra! Mycket bra!

• lisodan
    Kingston skrev 2015-02-19 21:20:23 följande:
    Om man ändå visste att det var för något gott... Man vågar inte hoppas på för mycket :S

Samtidigt så läste jag ett citat igår: "ta ut lite glädje i förskott! Det enda som kan hända är att du varit glad i onödan"

Man borde bannemej leva mer efter den devisen! :)
    Det pratade vi med läkaren om idag faktiskt. Nu tänker vi vara glada! Vi vill hoppas lite. 2014 var så skit att nu behöver vi lite glädje i livet. Jag tror inte man blir mer ledsen för att man har varit glad - om något skulle gå fel.
  • lisodan
    sanla skrev 2015-02-21 14:17:32 följande:

Antiklimax.

Har gått på korta protokollet, på vad jag tror är låg dos av gonal-f då man såg risker med överstimulering då jag har många blåsor på äggstockarna (vilket läkaren uttryckte var bra).

Har gjort två VUL i veckan som senast lovade kring 15 blåsor totalt. 

Äggplock idag och alla var tomma utom 2 st! 

Gah! Fatta att man är spänd till på måndag innan kl 12 då de ringer senast annars återinföring kl 15.

Har haft utomkveds förut, så på något sätt borde våra reproduktionsdelar gå ihop. men 2 st...så besvikna från det man såg tidigare i veckan. 

Kvalitet kontra kvantitet...hoppas hoppas...

Annars blir det till att se över ett nytt protokoll. De på kliniken var rätt snopna också..

Lycka till alla annars! 

Förstår besvikelsen, men det behövs bara ett ägg! Vi fick ut 2 ägg och bara 1 delade sig bra. Nu är jag gravid i v 8. So far so good!
  • lisodan
    Längta skrev 2015-02-21 12:25:52 följande:

Hej alla. Testdag på tisdag men har funderingar på om jag ska tjuvtesta imorgon. Vill gärna kunna smälta resultatet på en helgdag vad de än blir för resultat ist för mitt i veckan när de ska jobbas och man ska fungera.

Men velar till och från. Jag e rädd de ska bli som vpr första ivf. Gravid men missfall i v6.

Jag har inte haft en blödning eller nå färgade flytningar.

Och känt jätte mkt i magen och mått kasst.

Men vpgar nog inte riktigt vara riktigt säkerförrän man sett på ett ultraljud oxh helst efter v 12.

Uch nu bygger ja upp de alldeles för mkt.

Självklart blir jag överlycklig om de visar gravid.

Jag hade testat imorgon om jag var du. Ni kan ju alltid testa igen också om det ej är positivt imorgon. Men det är skönt att göra det när man inte ska jobba. Lycka till!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari