IVF 2015 januari - februari
Det var dessutom ett ganska svagt streck på stickan...
Det var dessutom ett ganska svagt streck på stickan...
Instämme. Ett streck är ett streck! Grattis! Vilken ruvardag är du på nu? Jag tror inte Clearblue överlag är bättre men man kan få veta veckor på detta. Jag har aldrig haft problem med stickorna. Däremot slutade Clearblue digitala ägglossningstest funka efter ett par ggr.
Hej alla fina därute!
Har varit på första mötet nu och ska börja med sprutor nästa mens som borde bli runt den 20-21 feb.
Hur har ni som jobbar gjort med ledighet när ni med kort varsel måste åka in för blodprov, vul, äp och allt vad som komma skall, jag antar att jag måste berätta för chefen vad vi har på gång, men känns tråkigt att behöva sjukskriva sig och få karensdag om jag skulle jobba dem dagarna. Så klart är det ju alla gånger värt det men funderar hur ni löst det :)
Nu ringde dem :) av 14 ägg så blev 9 befruktade. Är så glad!
Alla ska odlas fram till tisdag pga att de vill sålla och se vilken/vilka som har bäst kvalité. (blastocyster). Hoppas de fortsätter dela sig! Alltid något att vara lite nervös över :)
Gratis, vilken lättnad. Var idag på ÄP fick ut 6 st och på måndag får vi veta om några blivit befruktade.. Lång väntan.......
Idag fick vi plus även med ett Clearblue-test på eftermiddagsurin, så nu vågar vi oss på att ta ut glädjen vi är båda helt skakiga!
Helt galet...!
Jag har en liten fråga ang avfallshantering av dessa läkemedel.
Nässprayet, Synarela lämnar jag in till apoteket i en sån här påse. Hur gör jag med resten? Vätskeampullerna borde jag kunna sortera som glas då det inte har innehållit någon medicin. Men jag undrar hur man gör men den andra lilla glasbehållaren där det själva verksamma ämnet har varit i? Det borde väl lämnas in till apoteket?
Till sprutorna har jag fått en speciell gul behållare :) Antar att jag enbart lägger kanylerna där och sorterar sprutorna som plast?
Hur har ni andra gjort?
Tack fina ni <3
Jag sitter med paddan, orkar någon lägga till mig som gravid i listan?
Kram!!
Tack Happyland!
Grattis Fröken Smilla!!
Idag ringde Falun och på onsdag blir det äggplock! Ja hur ska jag beskriva känslan inför det? Skräckfylld? Överlycklig? Blandat?
Skulle tro blandad, är sinnessjukt nervös inför den fysiska smärtan MEN är samtidigt överlycklig över att komma ett steg närmare vårt mål.
Jag skulle få lugnade men är så rädd att det inte ska fungera lugnade.
Ja många frågor snurrar runt i huvudet på mig nu som ni märker... Jag vill iaf säga grattis till alla som har gjort ännu en dag i behandlingen! Bra kämpat!
En fråga till er som använt Gonal f tidigare:
När började ni få några känningar eller symptom på att något händer i kroppen. Är på fjärde dagen (kör korta programmet, utan nässpray) och idag har jag haft "ömmande" äggstockar. Känns som om när jag ska ha ägglossning, fast på båda sidorna.
Tycker det är lite tidigt att börja känna av sådant eller?