• Kakan1976

IVF 2015 januari - februari

Ulri skrev 2015-01-24 16:40:25 följande:

Nu är min blastocyst på plats! Igår satte de in vår sista frysta blast som såg ut precis som innan den blev fryst. Nu får vi bara hoppas att den sätter sig ordentligt. Har fått blodförtunnande sprutor denna gången som förhoppningsvis ska hjälpa till. Testdag 3 februari!
    Det måste bara gå nu så att vi slipper börja om med stimulering och allt igen. Tredje gången gillt!

Lycka till!
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-01-26 10:14:47 följande:

Spännande med allt som händer i tråden.

Själv har jag faktiskt fått ett plus på stickan!!!!! Vi tjuvtestade igår på ruvardag 10, för jag har kännt mig lite konstig under helgen. Molvärk och bakiskänsla.

Känns helt otroligt att vi efter sammanlagt två ET fått plus båda gångerna. Å andra sidan ej så många befruktade ägg. 3 allt som allt på 2 IVF försök. (Ett klarade ej upptining).

Nu gäller det bara att resten av graviditeten går bättre än sist!!!

Grattis!!!
  • Kakan1976
    Citrona skrev 2015-01-26 13:33:44 följande:

Hej!
    Har försökt komma med på listan för någon vecka sedan, hur kommer jag med?
    ivf-försök 1
    ÄP imorgon
    36 år
    Sophiahemmet

Har ett JÄTTEBRA tips till alla som tycker att sprutorna gör ont: kyl ner huden med en påse med till exempel grönsaker från frysen i ca 10 min så känns INGENTING.
    jag har stark sprutfobi men detta hjälpte verkligen mig på alla sätt ;)

Man lägger till sig själv om man sitter vid en dator, kopiera texten och klistra in i nytt meddelande. Välkommen!

Bra tips, det ska jag testa ikväll när jag ska ta Orgalutran som ju oftast gör rätt ont.
  • Kakan1976
    Meligna skrev 2015-01-26 18:46:16 följande:

Hade mitt ÄP idag. Roligare saker har jag gjort här i livet. Visste att det kunde kännas men aj vad ont det gjorde.

Blev inte bättre av att det bara blev 1 ägg som såg bra ut och sen tog det väldigt lång tid innan de hittade spermier med tillräcklig rörlighet.

Så nu håller jag verkligen tummarna för att få kunna bli en ruvare på onsdag. Känns svårt att hålla sig optimistisk just nu >_

Usch då. Håller tummarna för dig.

Kram
  • Kakan1976

Testades Citronas tips precis, med att kyla ner huden några minuter innan Orgalutranen och det funkade finfint! Tycker den sprutan känns rejält annars men den kändes knappt nu. Så testa om ni har ont av sprutorna!

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-01-28 07:35:54 följande:

Mensen kom nu idag, 10 dagar innan testdag :/ jag visste att den var på gång men trodde nog inte den skulle komma redan på rd 8... Ska man fortsätta med crinonen? Känns ju liksom lönlöst. Och lite äckligt.

Är det som riktig mens? Jag fick nämligen en nidblödning RD 8 som var som en rosa flytning och som upphörde efter en dag. Sen fick jag förvisso missfall ändå men det var flera veckor senare men det finns många olika anledningar till blödningar som inte mens så ge inte upp hoppet ännu!
  • Kakan1976
    maka011 skrev 2015-01-28 11:27:47 följande:

Äp idag gick bra. 22 ägg plockade. Gjorde väldigt ont stundvis, men de var snabba med att fylla på med smärtstillande så var en bra upplevelse. Då makens prov såg bättre ut blir hälften befruktade vanligt och hälften med icsi. Totalfrys dock då jag har mycket vätska i buken. Men känns bra. Nu håller vi tummarna för att många klarar sig.

Härligt med 22 ägg! FET ger också ofta bättre resultat så totalfrys är en bra sak i sammanhanget.
  • Kakan1976
    Meligna skrev 2015-01-28 11:00:42 följande:

Nu tackar jag för mig. Sahlgrenska ringde idag och meddelade att ägget inte delade sig så det blir ingen insättning för mig. Så det blir till att göra ett nytt försök en annan gång.

Vill någon ta bort mig från listan så får se gärna göra det.

Bättre lycka till er andra!

Åh vad tråkigt. Jag beklagar.
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-01-29 06:24:37 följande:

Alltså. Mensen kom aldrig riktigt igång igår, och igår kväll kändes mitt underliv konstigt svullet. Jag var också galet trött, och sov som vanligt dåligt. Jag tänkte att jag orkar inte med den här ovissheten och kl 5 nu imorse gjorde jag ett gravtest, och det blev positivt...!

Jag vågar inte riktigt tro på det och vill inte ta ut något i förskott, ska fortsätta testa i dagarna som kommer. Det var dessutom med ett test från Testlagret så man kanske inte ska lita på det. Mina CB-tester ville jag inte riktigt använda än.

Så nej, man vågar inte tro på det, men visst tändes hoppet igen...

Jävla kropp alltså. Vilken bergochdalbana!

Jag vill inte lägga till det i listan förrän vi är helt säkra.

Grattis!
  • Kakan1976
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-01-29 14:40:58 följande:

Några symptom på er som nyss börjat med sprutor? Själv känner jag ett tryck över äggstockarna...Lite ömt liksom.

Jag är på sprutdag 7 idag, känner lite molvärk nu men det är först det två senaste dagarna som det känts nåt. Hade ultraljud idag och hade 14 blåsor i varierande storlekar så det kan hända mycket utan att man känner av det särskilt mycket.
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari