• Gweny

IVF 2015 januari - februari

Happyland skrev 2015-02-06 12:23:28 följande:

Här kommer en länk till en intervju i Mama med Pernilla Andersson, gift med Dregen, där hon berättar om deras IVF-resa. Mycket bra läsning med stor igenkänningsfaktor!

http://www.mama.nu/Omslagsmama/Pernilla-Andersson-Jag-gar-inte-ens-till-barnmorskan-utan-Dregen

Också läst, Var även intressant att höra Dregen på sommarpratarna förra året, då han berättade om det.
  • Gweny

Undrar bara om vi kanske kan ha listan med allas start, äp osv i en egen tråd? för den tar upp väldigt mycket plats och blir mycket att bläddra ner för att läsa dem vanliga inläggen?

• Gweny
    Akelois skrev 2015-02-07 19:01:56 följande:

Hej tjejer.

Har funderat fram och tillbaka om jag ska skriva här eller inte....

Jag har iaf bestämt mig för att vara ärlig med er tjejer då jag gillar hela högen, är så ledsen att jag måste lämna er.

Nu är det så här att både vår hemmaläkare och läkaren i Falun har helt missat att informera oss om en viktig sak, fast vi HAR frågat och varit helt ärliga.

Frågan är om det finns någon BMI-gräns när vi betalar privat. Nej det är inga problem för er har vi fått till svar. Dagen efter äggplock ringer först en sköterska och säger att det ser så bra ut och att vi kan komma tillbaka på måndag för insättning. Ni kan ju tänka er lyckan här hemma! Någon timme senare ringer överläkaren och säger att de fryser äggen och att det inte blir någon insättning. Lyckan byttes mot panik på 2,3 sekunder...! Du uppfyller inte vår BMI-gräns var svaret. Vilken j*vla gränsen frågar vi?! Vi hävdade kontraktsbrott och att det är en fråga om etik och moral.

Han erkänner att både han och hemmaläkaren har gjort fel men inget att göra. Vad krävs det för att vi ska få gå vidare frågade jag och svaret blev. "Gå ner 20(!!) kilo så syns vi om 2 månader"

Så läkaren uppmanar mig till att svälta mig själv för att ens kunna uppnå en sån makaber viktnedgång. Helt sinnessjukt! Jag förstår inte hur kroppen ska må bättre av två månaders svält? Vad de har för gräns talar de inte ens om...

Men hallå!! Fy vad dåligt av dem... så kan dem ju inte göra mitt upp i allt!!!

På SU är bmi-gränsen på 35. vissa ställen har 30.
  • Gweny
    Bebro001 skrev 2015-02-09 09:10:07 följande:

Känner igen mig.. Ruvdag 6 av blastocyst.

Sen dag 4 molande värk i magen från och till. Mina bröst har blivit större och mer ömma senaste 2 dagarna. Man blir tokig. Idag är det 13 dagar sen jag tog ovitrelle och tog ett tjuv-gravtest (digitalt) idag. Dumt, vet. Men orkar inte med väntan...

Den visade positiv 1-2 v... Nu är frågan om det är ovitrellen lr ej... Gah! :(

Grattis!!
  • Gweny

Skönt läsa om er andras äp och hur ni haft det och tips, så man har med sig. Om 5 veckor är det tänkt. Börjar spraya på måndag.

• Gweny

tråkig för er där det inget blev till frysen! är ju något man hoppas på att ha som backup.

Grukangrace>> hoppas det växer på sig fint!

• Gweny

Heystella>> grattis, vad roligt!

Akelois>> men vad klumpigt gjort/sagt av den läkaren, pga av det, så har ni behövt göra detta jobbiga och sen inte bli något av det, mähh!!  

Det som våra trådar är till för, man får skriva både uppåt och nedgångar här, få det ur sig. Vi har själva bara några få vänner som vet om det, men ingen kan ändå förstå hur det känns, som inte är på denna bana.

Hoppas det går bra med din viktminskning, kämpar själv på med det!

• Gweny
    Idag började jag ta provera och på måndag blir det att börja spraya med suprecur. skönt att komma igång nu, hoppas det inte blir för mycket biverkningar.
  • Gweny
    Josefinehej skrev 2015-02-12 11:53:22 följande:

en fråga till alla som ruvar/har ruvat!!!
    Hade ni sex under ruvningsperioden?? Går det bra med skyddat? Tänker mest om det är just infektionsrisken som är anledningen till att man inte "bör" ha sex?

Berätta. 

det vill jag också höra om....
  • Gweny
    sofotrollet skrev 2015-02-12 21:50:51 följande:

och även detta försök misslyckades... Vet inte hur vi ska göra nu. Detta var vårt andra ET och vet ej om vi har några ägg i frysen. Ska ringa och fråga imorn.. Tror dock ej på fet då äggen sist klarade upptining dåligt! Känner att allt är hopplöst. Vet ej hur vi ska orka gå vidare. Prick på 14e dagen efter ÄP/Äl så kommer blödningen. Precis som vanligt. Förstår ej hur det kan verka som att allt "fungerar" men så gör det ändå ej det...

Några här som börjat fundera på adoption?

Uch vad tråkigt!! Kan det inte få fungera bara!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari