Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

IVF 2015 januari - februari

Fröken Smilla skrev 2015-01-28 07:35:54 följande:

Mensen kom nu idag, 10 dagar innan testdag :/ jag visste att den var på gång men trodde nog inte den skulle komma redan på rd 8... Ska man fortsätta med crinonen? Känns ju liksom lönlöst. Och lite äckligt.

Vad jobbigt och tråkigt! Ledsen för din skull. Ring och kolla med kliniken och se vad de säger. Kram tjejen!
  • Utflykt i verkligheten
    lisodan skrev 2015-01-28 22:51:07 följande:

Svårt att hänga med i alla svängar nu. Vi är så många i tråden. 

Kan inte annat än hålla med. Det var därför jag skapade en Sthlm:s-tråd. För att få det lite mer personligt och kanske kunna träffas över en fika eller så... Men det verkar inte vara aktuellt tydligen. Funderar faktiskt på att lämna tråden. Vi är så många och man får ingen personlig kontakt med varandra då.
  • Utflykt i verkligheten
    Kakan1976 skrev 2015-01-29 14:43:23 följande:
    Jag är på sprutdag 7 idag, känner lite molvärk nu men det är först det två senaste dagarna som det känts nåt. Hade ultraljud idag och hade 14 blåsor i varierande storlekar så det kan hända mycket utan att man känner av det särskilt mycket.
    Ja det är bara att vänta och se... Har ul på måndag. Lite kul ska det bli ändå att se vilken effekt detta har på kroppen.
  • Utflykt i verkligheten
    Bebro001 skrev 2015-01-30 09:40:33 följande:

Godmorgon. Igår var vår dag för ÄP.

Gick bra och de var så fina på kliniken . Fick ut 14 ägg. Idag ringer de och berättar om någon blivit befruktad och när ET kan ske. Håll tummarna! :)

Håller tummarna för er alla! Kram

Håller tummarna!
  • Utflykt i verkligheten
    Kingston skrev 2015-01-30 08:16:41 följande:

Första sprutan avklarad. Gick väl bra men måste erkänna att jag tycker det är obehagligt på många vis.

Att berätta för min arbetsgivare skulle bara innebär mer problem för mig än vad det skulle göra nytta.

Vi är väldigt många på vårt företag (300+) och här sprids rykten snabbt som vinden och det vill jag verkligen inte!

Ja ibland är det bättre att hålla tyst. Där jag jobbar nu skulle det säkert inte vara några problem att berätta, men mina tidigare erfarenheter, gällande andra saker på andra arbetsplatser, är att det är bättre att hålla tyst och berätta något först när det är ok för alla att veta.
  • Utflykt i verkligheten
    Sindyrella1983 skrev 2015-01-29 22:52:07 följande:

Imorgon är det ÄNTLIGEN dags för första sprutan ??

väntar2015: jag har varit ärlig mot min chef och mina kollegor, men gjort klart att jag berättar om och när jag vill. Ibland har jag varit sjuk ibland tagit ledigt och ibland hittat på läkarbesök eller tandläkaren eller liknande. om du berättar så var tydlig mot dom om du vill prata om det eller inte.

Så ikväll kör du första sprutan alltså? Härligt!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari