• shinyxxx

IVF 2015 januari - februari

Hej.. tänkte hoppa in i denna tråd om de e ok.. 
    Jag är på ruvardag 8 och ruvar på en blastocyst odlad i 5 dagar. Jag har testdag på onsdag. Det känns som en evighet dit. I flera dagar har jag haft mensvärk ont i korsryggen.. Inga direkta PMS symtom..  
    Har dock väldigt ont i perioder i rygg / ljumskar/ mage... nån annan som haft så här o sedan plussat? 

Första g¨ngen fick jag ganska tidigt bruna flytningar  och sen kom mensen 5 dagar innan testdag... 

• shinyxxx

Jag känner med er.. jag känner likadant.. .. det är en pina att gå på toaletten,.. jag har haft " menssmärtor" sen dag 4 efter återföringen... så jag vet inte vad jag ska tro.. nu är det dock mer centrerat till korsryggen och magen,...Någon som vet hur tidigt man kan testa för odlat blastocyst 5 dagars? 

• shinyxxx

åh, tror du....  frågan är om det visar säkert... jobbigt i bryta ihop om det inte visar positivt... fast sammmtidigt underbart om det lyckats..

• shinyxxx

en en kompis till mig testade negativt på 4 gravtester .. tills hon var till barnmorskan och fick bli undersökt i ca vecka 6... Konstigt men sant..!

• shinyxxx

Förstår att det måste kännas skit, men tänk  på dem som knappt har äggproduktion och inte ens får ut ägg som går att befrukta, det hände min kompis :( 

• shinyxxx

Jag var upp o kissade  tidigt på morgonen och var hungrig, det som var skillnaden, har lite mensvärk nu och är lite öm i brösten, men inte så mkt,och är morgonpigg, som jag aldrig är annars, inget illamående än tack o lov :) 

• shinyxxx

Som ni vet plussade jag 11/2. Har sen igår fått ljusbruna flytningar .. Livrädd för att det är missfall på g.. Känner mig helt knäckt !!:(

• shinyxxx

Mina bröst har vart spända i flera dagar imorse var det borta... Jag ska inte ha mens nu, är 13 dagar efter mensdag. Skulle jobbat inatt men orkar inte det. Pratade med kliniken, dem sa att det antingen kunde vara början till missfall el så var det ingen fara.. Bara vänta o se.. Men vad jobbigt det här är. Att det aldrig ska få flyta på o gå bra ..:(

• shinyxxx

13.30... Fy fn vad det här är jobbigt... Vet inte hur jag ska kunna ta emot ett negativt besked...

• shinyxxx

Hej! Nu har jag kommit hem från Ultraljudet. Dem såg en hinssäck o början till gulsäcken, allt såg bra ut =) Det var tyvärr för tidigt för att se något mer.  Blöder från livmodertappen. gynläkaren kunde inte se att det kom längre upp ifrån. Dem tog även cellprov när jag låg där.. En lättnadens suck... undrar dock varför dem ville ta cellprov hux flux bara... ännu en sak att oroa sig för... Tack för all stöttning! <3

• shinyxxx

Ja det känns skönt. Är det för tidigt för o se hjärtaktivitet i vecka 6+2 de syntes då inye än iaf..

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari