• hallonbacken

IVF 2015 januari - februari

Får man hoppa in här? Väntar på mensen som är två dagar sen.. när den kommer så blir det att starta med korta protokollet för mig. Har kört långa protokollet i våras som aldrig kom till återföring då man inte hittade några spermier hos min sambo. Under hösten har vi testat två donatorinseminationer och nu är det dags för första IVF-behandlingen med spermiedonation. Jag är 28 år och min sambo 31 och vi går på RMC Linköping. 

• hallonbacken
    hallonbacken skrev 2015-01-22 08:26:36 följande:

Får man hoppa in här? Väntar på mensen som är två dagar sen.. när den kommer så blir det att starta med korta protokollet för mig. Har kört långa protokollet i våras som aldrig kom till återföring då man inte hittade några spermier hos min sambo. Under hösten har vi testat två donatorinseminationer och nu är det dags för första IVF-behandlingen med spermiedonation. Jag är 28 år och min sambo 31 och vi går på RMC Linköping. 

Kan någon lägga till mig i listan med info från mitt inlägg ovan också (förutsatt att jag får vara med förstås )?
  • hallonbacken

Hej

Var med här i börja och står med i listan men har mest bara läst utan att uppdatera min info. Vi gjorde korta protokollet och hade äp 6/2 då man plockade ut 15 ägg. Av dessa befruktades 14 och jag fick tillbaka ett fint på dag 3 (dvs. 9/2). Resterande skulle odlas vidare till dag 5 och sedan frysas in. De skulle skicka brev med resultatet så de kommer väl framöver. Jag är altså ruvar nu och har testdag 27/2 om någon kunde vara snäll och uppdatera min info.

Vi gör IVF pga. manlig faktor och använder donerade spermier då min sambo inte har några alls. Detta är andra IVF -försöket. Första ledde aldrig till ET då det var då det konstaterades att det inte fanns några spermier alls.

• hallonbacken
    mom2012 skrev 2015-02-12 16:27:36 följande:

Hallonbacken undersökte de även om bitesticklarna hadr spermier? Det verkar dock som.ni har en fantastisk kombination av ägg och donatotsperma iom det bra resyltat i befruktningsgrad. Lycka till!

Ja, vi gjorde t.o.m. MicroTESA på Carlanderska (vi går annars på RMC Linköping) vilket betyder att dom öppnar upp testikeln och letar med mikroskop och det fanns inga alls tyvärr. Det var ett tufft besked men vi var delvis beredda eftersom alla lämnade spermaprov visade på noll spermier. Vi har accepterat situationen och är oerhört tacksamma till de personer som väljer att donera.
  • hallonbacken

Tror vårt försök har misslyckats. Har haft blodblandade flytningar sedan igår eftermiddag. Hade äp 6/2 och ska enligt min vanliga cykel få mensen på söndag. Testdag är 27/2. Vet att det inte är helt kört men just nu känns det som om det är det...

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari