• Flaxkatten

IVF 2015 januari - februari

Hej tjejer!
    Vilken magnifik tråd! Har slösat hela förmiddagen på er
    Jag ska starta med sprutor ikväll och vill gärna vara med här om jag får!
    Är det någon mer som är så tidigt i processen som jag? Jag går på Sophiahemmet och jag är 40år.
    Jag fryste in ägg på Nordic IVF i Gbg för några år sedan då jag var lylämnad och hade panik, nu har jag ny karl och så bra AMH att läkaren vill ta ut nya ägg. Därför vet jag ju lite om hur det känns med själva stimuleringen och utplocket, men inte att göra det tillsammans och att hoppas på att det ska bli något. Det känns som om jag aldrig kommer att palla nervositeten fram till testdagen...

• Flaxkatten

Idag har jag varit på mitt andra "sprut-ultraljud" på Sophiahemmet och det flaggas för överstimulering och att alla äggen eventuellt måste frysas!! Det är 10-15 blåsor på varje stock och de växer fort. Jag har bara tagit 100 iu Puregon och de vill inte sänka dosen heller. Jag vill så himla himla gärna få tillbaka ägg nu, inte vänta till nästa månad! Någon mer som har varit i samma situation? Något råd?

• Flaxkatten

Jag ska tillbaka på ultraljud imorgon förmiddag och då bestämmer de nog hur det ska bli. Antagligen tar de ut äggen på måndag, kanske tisdag. Är det någon som vet ifall de befruktar äggen innan de fryser dem? Det hoppas jag, tycker mig ha hört att embryon klarar tining bättre än ägg.
    Hur som helst - man är så sjukt sugen på att få tillbaka nu, inte vänta!

• Flaxkatten
    Söndag skrev 2015-02-19 22:12:25 följande:
    Å va besvärligt :( kände du det innan?

Har inga råd jag har ju motsatt problem sprutat i 16 dagar och inget händer ökade till 250 gonal så vi får de vad morgondagens vul säger....
    Det låter besvärligt Så tråkigt! Vet du vad det beror på? Har du lågt amh-värde? Håller tummarna så för att det hänt något på vul idag!!
  • Flaxkatten
    Pommac1 skrev 2015-02-20 09:50:43 följande:

Hade äggplock igår. Fick ut nio ägg och inget blev befruktat. Känns så onödigt! Kliniken ringde nyss.  

Åh fy vad tråkigt! Det är precis vad man är orolig över... Att inte ens få börja ruva... Stackare <3
  • Flaxkatten
    Linda8110 skrev 2015-02-20 10:09:03 följande:
    Är man överstimulerad så är det bättre att vänta med att föra tillbaka. Ökar chanserna när kroppen är sig själv igen. De brukar befrukta innan de fryser!
    Okej okej, det låter ju bra det.. Håller tummarna att äggproduktionen lugnar ned sig...
  • Flaxkatten
    Kingston skrev 2015-02-23 04:06:38 följande:
    En vän till mig råkade tyvärr ut för detta... Äggen på höger äggstock hade redan släppt när det var dags för äggplock.

Men det är väl som med allt annat i den här svängen? Alla är olika och resultaten blir olika varje gång.
    Jag tror inte du behöver oroa dig för det. Orgalutranet ska ju se till att de stannar kvar, sen släpper Ovitrellen lös dem. Jag tog ut mina ägg idag och var orolig för just detsamma. Jag hade också jättemycket slemflytningar, men det skapas tydligen av allt östrogen som man får i purugon/gonal.

Jag fick ut 17 ägg och känner mig superstolt och nöjd och ska äta en bakelse nu!!!
  • Flaxkatten

Ska ta min första Lutinus snart och sen bär det av till Sophiahemmet för att förhoppningsvis få sätta in två små embryon!! Är så nervös inför att få höra hur det har gått för äggen!! Hoppas hoppas att det har tagit sig! Med 17st tycker jag ju att sannolikheten borde vara hög, trots att jag är 40 och min sambo 50...

Håll tummarna för mig/oss!!

• Flaxkatten

Då var två fina embryon på plats då!!!

Det känns jättebra, men det läskiga är att det var bara de två av alla 17 som hade befruktats. De var så dåliga tydligen Det finns en skruttig de ska ge en chans till på lördag, men de trodde inte på den. Så nu hänger allt på dessa två! Fredagen 13e ärmen testdag

• Flaxkatten
    Linda8110 skrev 2015-02-25 16:30:59 följande:
    Då håller vi tummen för dessa två! Hur kommer det sig att du fick tillbaka två direkt? Är du lite äldre?
    Det är intressant det här med att jag fick två. Det är läkarna som har frågat om vi ville, idén kom inte från oss eftersom vi inte trodde man fick göra det. Vi var tvungna att godkänna det båda två. De säger att det är för att vi är så "gamla", 40 resp 50, att det är bäst att satsa allt på ett kort. Inte mig emot, jag skulle bli överlycklig om det blev två. Men chansen är ju väldigt liten, de räknar chansen att det blir en som ganska liten också tyvärr. Så nu gäller det att hålla tummarna!!
  • Flaxkatten
    89Madeleine skrev 2015-02-26 11:29:42 följande:

Testade nu fast jag redan kissat kl 7 i morse.

Har testdag på söndag.

Kan detta stämma?? Eller är det Lutinus som jag tog i morse vid 7 som spökar?? php64W9fc29460.jpg

Åh vad roligt Madeleine!! Grattis!!!
  • Flaxkatten

Kunde inte hålla mig från att tjuvtesta idag, känner mig så himla gravid liksom - och det var positivt!!!! Halleluja! Nu börjar ju bara grubblet hur stor risken är att det lossnar... Hur många av er har fått positivt för att sen få missfall? När har det hänt isåfall? Eftersom jag har två embryon insatta, kan ett lossna och det andra klara sig?

• Flaxkatten
    89Madeleine skrev 2015-03-16 21:12:02 följande:
    Ledsen för din skull :( :(

Fick också missfall för 2 veckor sen :( så fruktansvärt jobbigt :(

Vi håller tummarna för oss nästa gång! Kram
    Hej tjejer, stackars stackars er att det sket sig! Hur långt hade det gått och hur märkte ni missfallet? Jag är så orolig för att mitt inte ska hålla hela vägen...
  • Flaxkatten

Fy fasen Madeleine och Kingston. Och så sent Kingston! Då hade du varit på ultraljudet och sett hjärtat väl? Att man aldrig kan få andas ut Förstår att det är jättetungt att fortsätta. Kram till er

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari