Jag är sockerberoende, vad kan jag göra åt det?
Hej Familjeliv, jag är extremt beroende av socker, dricker typ 5 Red Bull om dagen trots att jag är livrädd för stroke. Inte kul men kan det finnas hjälp att få mot detta?
Hej Familjeliv, jag är extremt beroende av socker, dricker typ 5 Red Bull om dagen trots att jag är livrädd för stroke. Inte kul men kan det finnas hjälp att få mot detta?
Jag kan dock tillägga att jag har aldrig hört någonting om att nån i min familj eller släkt har haft stroke eller högt blodtryck så då kanske situationen förändras en aning?
Sluta drick Red Bull så blir det bättre. Som med alla beroenden är den första tiden svårast.
Drick coka cola istället.
Du kanske är koffeinberoende också?
Du kanske är koffeinberoende också?
Sluta dricka red bull, punkt. Finns ingenting annat du kan göra.
Ok, kan tillägga att jag vill verkligen sluta med Red Bull men av nån anledning bara trillar jag dit hela tiden, har nog inget svar på varför.
Men nu väljer jag att inte dricka skiten mer, inget kaffe och inga energidrycker överhuvudtaget, hoppas det går bra.
Det klarar du! Den första veckan är värst, men försök ta en frukt eller en smörgås när suget är som störst. :)
Ja, detta och att bli rökfri kommer gå bra, trots att jag gjort rätt många försök att sluta röka i år.
:)
Det är bara att bestämma dig för att sluta och sedan göra det. Här får man inte vara "för snäll", det är nolltolerans som gäller. Håll ut första veckan så blir det bättre sen.
Lycka till :)
Tack, jag kommer inte dalta någonting mer, dock ska jag alltid se till att ha snus på mig mot röksuget och då menar jag hela tiden förutom när jag sover.
Ät mindre socker så kommer ditt beroende trappar ner i takt med intaget
Enklast är nog att du bryter helt. Sätt små delmål för dig själv och tänk efter varje halvdag eller varannan dag eller vad du nu behöver, att satan vad duktig jag varit nu. Nu ska jag inte pajja det här utan nu ska jag jobba vidare mot mitt mål.
Eller så försöker du "byta ut" vanan att dricka redbull mot en annan, sundare vana. Som att när du vanligtvis gått och tagit en sådan burk så tar du ett stort glas mineralvatten istället. Eller ett äpple. Så att du fortfarande gör något men du gör något helt annat. Människan är en varelse styrd av vanor och vissa individer behöver verkligen byta vanan. Som när man tipsar rökare om att knapra på en morot istället för att ta en cig. Det kan låta löjligt men många behöver som sagt "göra något".
Är du beroende av redbull lär du känna av att du inte får något koffein, det kan man få abstinenskänningar av. Samma utav socker. Så det kan bli tufft. Men jag önskar dig lycka till!!