• lillal8_79

Blastocyst FET

Hej julmust! Jag gjorde också min 1a FET i fredags med en 5 dagars blastis. Gjorde en ET med en 5 dagars i början av hösten.

Jag känner inte av någonting : p Jag inbillar mig kanske att jag känner mig lite kall i magen idag : /

Har du också BIM runt den 24? Jag har testdag den 30 december.

• lillal8_79

Hej igen julmust! : )

Vad lustigt att vi är så lika. Jag kör också ostimulerat. I natt började jag faktisk känna lite saker och det har hållit i sig hela dagen. Svårt att beskriva, känns som träningsvärk i magen, ibland som håll och ibland bara kallt.

Det är kul att få känna saker så att man åtminstone får gå och inbilla sig att man är gravid ; ) Jag har trott varje månad de senaste 2 åren att jag är gravid och nu tror jag det igen ; )

Nej jag tjuvtestar inte. Ett streck på Stickan är som en riktig käftsmäll, att mensen kommer känns 100 gånger bättre. Fast jag är lite avundsjuk på din testdag. Varför ska jag behöva vänta 5 dagar längre än du? ; ) Så jag kanske ändrar det till den 25 jag med, om jag vågar.

Vågar du tro att det kanske är nåt på gång därinne?

• lillal8_79

Oj då har du snart BIM. Håll dig borta från stickorna så länge du kan ; )

Ja min cykel har bara blivit längre och längre i takt med att barnlängtan ökar. Det är inte längre konstigt att den är 30 dagar. Men jag har aldrig gått längre än så. Jag tänker inte testa mig innan dag 31 och det blir det den 26 december : p

Ikväll har jag känt mig lite tvivlande : p Men hoppas på en natt med mkt symptom, för dig och mig : )

• lillal8_79

bra att vi har samma ruvdag så slipper jag hålla räkningen :) Nja natten var lugn och det jag känner idag påminner mig lite för mkt om pms. Men jag känner mig stabil än så länge. Det är ju många som skriver att det kändes precis som mensen var på väg.. men jag har inga superhöga förväntningar.

Har du fler blastocyster i frysen?

Känner du igen värken du har eller är den helt ny?

• lillal8_79

Jag har har två fem dagars blastisar i frysen så det känns bra. Fick rejäl mensvärk nu när jag skulle gå å lägga mig. Ingen aning om vad det betydde.

I kväll har jag gått på kristlig djupmeditation ; ) Det var för att ta tag i den stress jag brottats med den senaste tiden men jag tror jag blev lite andlig på köpet. Jag blev faktiskt lite omtumlad på ett bra sätt och böla lite när jag kom ut ur kyrkan. I övrigt gillar jag naturvetenskap. Googla på "här fäster ägget", det är ju helt fascinerande.

Fortsätt gärna att uppdatera mig om hur du mår : )

• lillal8_79

Men det är perfekt ju Julmust, tycker mig ha läst att det är många som känner sig sjuka och hängiga i början av graviditeten :)

Jag har känt av mensvärk hela natten och hunden har mått dåligt så jag har inte sovit så bra. Jag var ut med honom vid 3-tiden och då mådde jag lite illa. Nu går det magsjuka på jobbet så det kändes sådär.. men jag har inte mått illa nu på dagen så det var nog  inte magsjuka.

Det som talar emot ev graviditet är väl att jag känner mig så pigg och glad, och känner ingenting i brösten.

Ja alla mina fyra var femdagars, en återföring och resten i frysen. Jag har nog inte fattat fördelarna med långtidsodlade förrän nu. Jag bara tacka och tog emot, det var ingen som prata med mig om det. Det var tre som föll bort i processen.

Håll ut till söndag nu åtminstone Julmust. Vad spännande! Helt egoistiskt tror jag mina chanser för ett plus ökar med typ hundra procent om du plussar ;) om vi nu är så lika i allt.

Hoppas du inte blir allt för sjuk.

• lillal8_79

Läste en artikel från nåt sjukhus, att om det tar sig eller inte handlar till största del om hur embryot ser ut inuti. Ser den ut som den ska inuti så kommer den att fästa och utvecklas. Det handlade tydligen inte så stor del om själva kvinnan, enligt dom. Jag tyckte det kändes tröstande på något vis.

Kan inte fatta att jag skrev att jag kände mig glad. Känns sådär faktiskt nu ikväll. Det blir kanske jobbigare ju fler dagar som går. Man kommer ju närmre och närmre ett besked. Det gäller nog för mig att hålla mig sysselsatt : p

Brukar tänka på ett inlägg jag läste när jag vill trösta mig. Tjejen skrev att det kändes precis som att mensen var på väg hela tiden så hon hade med sig sin menskopp i en vecka, och var gravid då förstås.

Jag går på akademiska i Uppsala. Jag fick ut 10 ägg, 7 blev befruktade och 4 klarade av att bli blastisar. Embryologen sa att det var ett strålande resultat. Jag vet faktiskt inte om hon talade om kvalitén eller antalet. Eller varför de gjorde som de gjorde. Kändes som om det var duktigt folk på labbet. Så litar på dom.

Hoppas du känner dig bättre snart! Jag har inte känt så mycket idag förutom lite mensvärk. Jag tycker faktiskt att det är mer aktivitet på nätterna så jag brukar känna mig mer positiv då. Är det lika för dig?

• lillal8_79

Hej julmust! Vad jobbigt du har med din värk. Hoppas du får sova i natt. Jag har haft mensvärk från och till hela dagen. Mina förhoppningar är låga. Det har ju hänt att jag haft kortare cyklar så jag skulle kunna få mensen på lördag : p Du har väl BIM idag?

Imorgon jobbar jag sista dagen innan jullov, ska bli så jäkla skönt. Samtidigt är jag lite orolig att jag ska få för mkt tid att grubbla och börja deppa : /

• lillal8_79

Grattis julmust!! : ) Visst är det svagare strecket rosa? Gud vad roligt! Jag känner nu trots mensvärk hela dagen att det inte är kört riktigt än : )

• lillal8_79

Känns konstigt att vi bara har varit på den här tråden i 6 dagar och nu så har du plussat också : ) Ligger på soffan med hunden och funderar om molvärken kan vara nåt annat än mensvärk. Känner mig allmänt positiv trots att jag tvivlar. Så länge man inte vet finns det hopp ; )

Jag kan inte ens föreställa mig vilka känslor ett plus skulle frambringa. Jag tror jag skulle svimma ; )

Du försvinner väl inte bort från tråden utan att säga hej då va : )

• lillal8_79

Känns konstigt att vi bara har varit på den här tråden i 6 dagar och nu så har du plussat också : ) Ligger på soffan med hunden och funderar om molvärken kan vara nåt annat än mensvärk. Känner mig allmänt positiv trots att jag tvivlar. Så länge man inte vet finns det hopp ; )

Jag kan inte ens föreställa mig vilka känslor ett plus skulle frambringa. Jag tror jag skulle svimma ; )

Du försvinner väl inte bort från tråden utan att säga hej då va : )

• lillal8_79

Nä åka till jobbet efter en sån där grej skulle jag inte heller vilja göra ; ) Tur att man är julledig nu då.

Inget nytt under solen här, bara vanlig molvärk. Har visserligen testdag den 30 men de närmsta dagarna kommer bli spännande.

Läste på en annan tråd att det är 53 % chans att bli gravid på en blasto. Jag har inte haft nån koll på %. Kan det verkligen stämma? Fast det verkar som det är många som plussar på de här blasto trådarna.

Hur går det för dig smenskelling?

• lillal8_79

Blev tvungen att glo i spegeln ett tag för att se om jag hade nå glansiga ögon men icke ; ) Tiden går trögt, ruvar dag 8 idag. Känns som mensen kommer om några sekunder : p

• lillal8_79

Inte fel att få längta efter varann ett tag ; ) Vi har inte haft några restriktioner.

Jag fråga min sambo vad han trodde idag, vi har inte pratat om det sen återföringen. Han sa i motsatts till din att han inte trodde på den här gången. Nähe! Vet inte vad han basera det på. Jag antar att han har rätt men hoppas få visa honom fel. Han trodde på förra omgången men den lyckades inte, så vad vet han.

Just nu är min mage och jag inte kompisar. Syrran lagade mat till mig idag.. kom precis på att hon tyckte kycklingen luktade konstig. Jag var för trött för att orka bry mig. Hoppas det inte beror på det : p

• lillal8_79

Låter jobbigt det där smenskelling, men jag är avundsjuk. Jag vill också ha gas mage och drömma mardrömmar ; ) Här finns inga tecken på att allt inte är precis som vanligt.

• lillal8_79

Nä ingenting, inte ens brösten. Ja jag har ju haft mensvärk från och till den senaste veckan, men det brukar jag ju ha.

Om det är nåt jag har och komma med så känner jag inte av min PMS heller. Jag brukar bli snuvig en vecka innan BIM, helt slut två dagar innan mens och allmänt olustig från och till. Men jag är på gott humör.

Vad tror du? Är det kört? Vad man nu svarar på det ; )

• lillal8_79

Grattis igen julmust! Det blev inget för mig den här månaden. Det är väl bara att fortsätta att försöka. Hoppas allt går bra för er. Kram kram!

• lillal8_79

Kul att höra uppdatering från er : ) Jag är på mini-skidsemester. Det blir ingen återföring nu i januari då ackis inte öppnar för återföring förrän den 12. Men det kan nog vara bra med en paus, det känns så. Syrran ska prova zonteapi på mig. Så jag ska ladda upp mig till tänderna den här månaden. Ska försöka ta en paus från FL. Hoppas ni får må ok trots alla gravsymtom. Kram!

Svar på tråden Blastocyst FET