• Anonym (Tjej)

Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?

Hej!

Sedan två år tillbaka har min allra bästa och närmsta vän varit tillsammans med en kille. Han var superfin i början och jag var glad att min kompis hade hittat honom. Efter ett åt eller så kom min kompis till mig mitt i natten och sa att hennes kille hade blivit förbannad och kastat glas i golvet och även gett henne en örfil. Han trodde att hon hade kysst en annan kille den helgen då hon varit ute, vilket inte alls stämde då jag var med henne hela kvällen. Hon hade dansat med några, helt oskyldigt precis som jag och detta hade en vän till hennes kille sett och då sagt till honom att han sett oss dansa och ha skoj, och då hade han i sitt tröga huvud förvridit saker som aldrig ens varit i närheten på att hända.

Iallafall så löste dom det den gången fast jag sa fleeeera gånger till min kompis att det inte var en bra ide. Träffade även hennes kille och sa till honom att om han rör henne igen så kommer han råka illa ut. Självklart lovade han att det aldrig skulle hända igen. Tror inte heller att han blev särskilt rädd utav mina hot.

Nu i helgen hade min kompis varit ute. Jag var inte med denna gång men vi smsade under kvällen. Hon hade lovat att hon skulle vara hemma vid 23 tiden då hon och hennes kille skulle ha någon myskväll. Hon glömde bort tiden och kom hem vid 00 och han blev då galen och anklagade henne för att ha varit med en annan kille och fick henne tillslut att erkänna det, det var inte sant men hon blev rädd och tvingad att säga så. Detta gjorde honom ännu mera arg såklart och slog sönder hela lägenheten sen slog han henne flera gånger i ansiktet, även knytnävsslag, han sparkade henne när hon låg ner i magen sedan drog han henne ut i trapputgången i håret och lämnade henne där. Hon tog sig iallafall till mig tillslut. Vi grät tillsammans och sa att hon måste ringa polisen men hon ville verkligen inte detta. Jag ville inte tvinga henne men hon lovade mig att hon skulle anmäla honom senare. Plåstrade om henne och sedan gick hon och la sig. Jag blev bara så arg över vad han gjort. Hon är min allra bästa vän och är som min syster så jag blev så jävla ledsen och arg så jag bestämde mig för att gå till hennes kille. Dumt nu i efterhand kanske men jag tänkte inte på det då. Jag gick iallafall dit och han öppnade och lägenheten såg ut som jag vet inte vad. Började skrika på honom och han bad sticka, vilket jag inte gjorde. Vi började bråka och jag slog till honom vilket fick honom att bli galen, som jag hade förväntat mig. Jag tränar förövrigt MMA och självförsvar så även om han är dubbelt så stor och kille så vet jag att jag kan försvara mig. Han slog mig flera gånger i huvudet och tillslut lyckades jag få ner honom på golvet. 

Har fått massa sms från hans familj om att jag brutit hans näsa och att det verkligen inte var okej det jag gjorde och att jag är störd i hela huvudet. Jag är inte en tjej som går och slår ner folk, absolut inte! Jag gillar inte våld. Har aldrig slagits i hela mitt liv, förutom på träningar. Har även fått hot av hans kompisar. 

Var det så jävla fel av mig att göra detta? Han är ingen oskyldig kille som inte kan försvara sig direkt. Man gör inte så mot min bästa kompis och bara kommer undan med det.

• Svar på tråden Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?
  • Anonym (???)
    Anonym (cp-kvinnor.) skrev 2014-12-02 11:35:05 följande:
    Jag har aldrig levt i förnekelse. Men jag ar haft relation med kvinna förut...i syfte att ha sex. Jag ville testa om kvinnor var något för mig. Fick inte ens stånd-så avtändande är ni. Jag onanerade henne sen dumpade jag. Jag är singel idag efter relationen med min f.d. kille. Men jag hannar gärna i fängelse med män och har gärna sex med dem-det är ju rena himmelriket för mig!
    Dr Phil här igen.

Men eftersom det var en man som bedrog dig så borde du rimligen hata män också?

Eller bedrog han dig kanske med en kvinna, så det är därför du hatar alla kvinnor nu?
    Det kanske är därför du hatar kvinnor, för att de konkurrerar om alla män som du vill ha?

Eller så är du ett sinnessjukt troll.. som kommer att hamna i fängelse, vilket du uppenbarligen längtar efter.
  • Anonym (Girl power!)
    Anonym (DUBBELMORALEN!) skrev 2014-12-02 12:30:40 följande:
    OK om en man hade dragit hem till en tjej och knäckt hennes näsben, Man Power eller? Haha? Hade du skrattat då också!

Vad rättfärdigar att en kvinna får knäcka näsbenet på en man och folk applåderar men om en man gör samma sak ska han polisanmälas samt kallas för svin resten av sitt liv?!
    Ja verkligen ! Vet du vad som skulle göra min dag ?? D skulle vara om ts åkte och spöa dig!! Haha jävla wt med din white trash mentalitet
  • Anonym (DUBBELMORALEN!)
    Anonym (Girl power!) skrev 2014-12-02 13:05:02 följande:
    Ja verkligen ! Vet du vad som skulle göra min dag ?? D skulle vara om ts åkte och spöa dig!! Haha jävla wt med din white trash mentalitet
    Kan inte du komma då och försöka "spöa" mig? Men du kan väl inte ens ha ihjäl en mygga, jävla pajas. Går bra att vara tuff bakom skrivbordet va?
  • Vanillaextract

OK om en man hade dragit hem till en tjej och knäckt hennes näsben, Man Power eller? Haha? Hade du skrattat då också!

Vad rättfärdigar att en kvinna får knäcka näsbenet på en man och folk applåderar men om en man gör samma sak ska han polisanmälas samt kallas för svin resten av sitt liv?!

Hade en kvinna betett sig likadant mot en killkompis till mig hade jag tyckt att hon förtjänade samma behandling.
  • Anonym (cp-kvinnor.)
    Anonym (???) skrev 2014-12-02 13:00:20 följande:
    Dr Phil här igen.

Men eftersom det var en man som bedrog dig så borde du rimligen hata män också?

Eller bedrog han dig kanske med en kvinna, så det är därför du hatar alla kvinnor nu?
    Det kanske är därför du hatar kvinnor, för att de konkurrerar om alla män som du vill ha?

Eller så är du ett sinnessjukt troll.. som kommer att hamna i fängelse, vilket du uppenbarligen längtar efter.

Han bedrog mig med en man. Nej jag hatar inte män-jag älskar män. Det är därför jag är gay. Kvinnor är knappast en konkurrens enligt mig - han kunde gärna knullat med en brud...det skulle vara skönt då!

Det jag hatar är feminismen och kvinnor som tar sig friheten att behandla män som de vill, medan män inte ens får fjärta i närheten av en kvinna. Behöver jag säga något mer. Antingen är det du som är sinnessjuk (så som du sa till mig), eller så är du en oförstående individ som behöver vakna upp i verkligheten.

Lika rätt för alla, säger feminismen. Lev upp till det då! Om en kvinna har rätt att slå en tredje person, då kan mannen rätt att örfila sin otrogna fru. Enkelt!!! Kanske är jag trots allt en feminist....

• Anonym (:/)

Jädrar i det vilken fin vän du är! En eloge till dig! Skit moralpredikan så många öser över dig här. Sanningen är faktiskt att vissa människor går det inte att prata med. De förstår inte. Nu förstår den här killen faktiskt hur det känns att bli slagen själv.

Vi burar in brottslingar, men när de kommer ut igen begår de samma brott en (eller flera ggr) till. Jag tycker det är självklart man blir frustrerad då.

• Anonym (:/)

Jag tycker det är helt okej att ge igen med samma mynt. Om man inte själv vill bli misshandlad, nej, då ska man inte misshandla andra heller.
  • Anonym (Ta lagen i egna händer är EJ ok!)
    Anonym (:/) skrev 2014-12-02 19:29:23 följande:
    Jag tycker det är helt okej att ge igen med samma mynt. Om man inte själv vill bli misshandlad, nej, då ska man inte misshandla andra heller.
    Så vad du säger är ju då att ts vill bli misshandlad, eftersom hon misshandlade?
    Eller hur?
    Gathenhielm skrev 2014-12-02 11:07:37 följande:
    Låt mig reda ut ditt trassliga inlägg:

1. TS är kampsportstränad. TS anföll mannen i hans eget hem. TS slog först. TS bröt mannens näsa. TS slog mannen så hårt (eller brottade ner honom) att han föll till marken. 

2. TS kommer att ha mycket svårt att hävda nödvärn. Mannen kommer ha mycket lätt.

3. Huruvida det är synd om mannen eller inte är irrelevant. Vigilantism blir inte lagligt även om det riktas mot skitstövlar.

4. Även om det självklart finns en viss tillfredsställelse i att se en kvinnomisshandlare få smaka på sin egen medicin måste man tänka på situationen i vilken TS vän har placerats, som ju borde vara huvudpersonen i dramat. Polisutredning och eventuell rättegång kommer att kompliceras oerhört efter TS bravader, för att inte tala om hur bodelning och eventuell kontakt med mannens familj eller labila vänner. Att springa ut som Boltie och banka skiten ur killen i hans egen lägenhet var knappast den bästa valmöjligheten i den givna situationen.

5. Kvinnomisshandel är avskyvärt. Jag såg ingen vidare anledning att dryfta ett ovedersägeligt faktum, varför jag inte inkludera detta, utan istället valde att svara på TS fråga. Men du insisterar på att jag bakar in självklarheter så är himlen fortfarande blå, daggen är våt och lego är olämplig föda för treåringar.
    Mycket vettigt och sakligt inlägg, som dessutom tar upp något mycket viktigt. Nämligen - hur har ts agerande försvårat en ev. misshandelsanmälan för vännen?

• molly50

Jag påstår inte att TS har gjort rätt.
    Men den här killens familj och vänner som tycker att TS är störd. Vet de vad den här killen har gjort mot sin tjej? Och i så fall,tycker de att han är lika störd också då?

Jag kan på sätt och vis förstå TS även om jag inte tycker att våld är ok.
    Men den här killen behövde kanske få smaka på sin egen medicin för att förstå hur det är att bli slagen.
    Jag har själv levt i en destruktiv relation med en sjukligt svartsjuk person som både slog mig och försökte strypa mig.
    Till slut så slog jag tillbaka i självförsvar och skickade ut honom.
    Jag vågade inte polisanmäla och även om jag hade gjort det så tror jag inte att det hade hjälpt.
    Han kunde inte se att han gjorde fel utan skyllde bara allt på mig.
    Han fortsatte dessutom på samma sätt med nästa flickvän han skaffade sig.

Mattias och Hannah.
  • Gathenhielm
    Anonym (Ta lagen i egna händer är EJ ok!) skrev 2014-12-02 20:00:37 följande:
    Mycket vettigt och sakligt inlägg, som dessutom tar upp något mycket viktigt. Nämligen - hur har ts agerande försvårat en ev. misshandelsanmälan för vännen?

Tack. Skönt att se att några på det här forumet fortfarande besitter lite sans och balans.
    Reasons... we all have them, at times.
Svar på tråden Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?