Inlägg från: Anonym (01) |Visa alla inlägg
  • Anonym (01)

Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?

Johan75 skrev 2014-12-03 08:05:03 följande:
    Ja, stackars! Tur du är gay - jag menar så att du slipper dessa våldsbenägna kvinnor och får hålla dig till den mer pacifistiska halvan av människosläktet. 
    Tipp topp svar Flört
    Ja precis som en annan här uppe sa att du förtjänar en guldstjärna ;)
  • Anonym (01)
    Lord Hans skrev 2014-12-03 14:42:23 följande:
    Jag anar viss sarkasm i ditt inlägg så därför kan det vara bra att informera dig om att kvinnor är precis lika våldsbenägna som män. I alla fall om man väljer att tro på forskningen.

www.dagensjuridik.se/2013/10/ny-studie-man-utsatts-minst-lika-mycket-vald-i-hemmet-som-kvinnor-ett-overraskande-resultat
    Det är då inte kvinnor som startar alla  krig i världen , men att kvinnor försvarar sig eller andra kvinnor för att stå upp för det är helt rätt gjort !!!!

Alla vi människor vet att män är starkare än kvinnor så varför vågar inte en man möta en man ?
    . En man är så feg  och vågar inte möta eller slå en man utan slår en kvinna istället så fruktansvärt fegt säger jag bara !!!!!!!
  • Anonym (01)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-12-01 20:38:36 följande:

Hej!

Sedan två år tillbaka har min allra bästa och närmsta vän varit tillsammans med en kille. Han var superfin i början och jag var glad att min kompis hade hittat honom. Efter ett åt eller så kom min kompis till mig mitt i natten och sa att hennes kille hade blivit förbannad och kastat glas i golvet och även gett henne en örfil. Han trodde att hon hade kysst en annan kille den helgen då hon varit ute, vilket inte alls stämde då jag var med henne hela kvällen. Hon hade dansat med några, helt oskyldigt precis som jag och detta hade en vän till hennes kille sett och då sagt till honom att han sett oss dansa och ha skoj, och då hade han i sitt tröga huvud förvridit saker som aldrig ens varit i närheten på att hända.

Iallafall så löste dom det den gången fast jag sa fleeeera gånger till min kompis att det inte var en bra ide. Träffade även hennes kille och sa till honom att om han rör henne igen så kommer han råka illa ut. Självklart lovade han att det aldrig skulle hända igen. Tror inte heller att han blev särskilt rädd utav mina hot.

Nu i helgen hade min kompis varit ute. Jag var inte med denna gång men vi smsade under kvällen. Hon hade lovat att hon skulle vara hemma vid 23 tiden då hon och hennes kille skulle ha någon myskväll. Hon glömde bort tiden och kom hem vid 00 och han blev då galen och anklagade henne för att ha varit med en annan kille och fick henne tillslut att erkänna det, det var inte sant men hon blev rädd och tvingad att säga så. Detta gjorde honom ännu mera arg såklart och slog sönder hela lägenheten sen slog han henne flera gånger i ansiktet, även knytnävsslag, han sparkade henne när hon låg ner i magen sedan drog han henne ut i trapputgången i håret och lämnade henne där. Hon tog sig iallafall till mig tillslut. Vi grät tillsammans och sa att hon måste ringa polisen men hon ville verkligen inte detta. Jag ville inte tvinga henne men hon lovade mig att hon skulle anmäla honom senare. Plåstrade om henne och sedan gick hon och la sig. Jag blev bara så arg över vad han gjort. Hon är min allra bästa vän och är som min syster så jag blev så jävla ledsen och arg så jag bestämde mig för att gå till hennes kille. Dumt nu i efterhand kanske men jag tänkte inte på det då. Jag gick iallafall dit och han öppnade och lägenheten såg ut som jag vet inte vad. Började skrika på honom och han bad sticka, vilket jag inte gjorde. Vi började bråka och jag slog till honom vilket fick honom att bli galen, som jag hade förväntat mig. Jag tränar förövrigt MMA och självförsvar så även om han är dubbelt så stor och kille så vet jag att jag kan försvara mig. Han slog mig flera gånger i huvudet och tillslut lyckades jag få ner honom på golvet. 

Har fått massa sms från hans familj om att jag brutit hans näsa och att det verkligen inte var okej det jag gjorde och att jag är störd i hela huvudet. Jag är inte en tjej som går och slår ner folk, absolut inte! Jag gillar inte våld. Har aldrig slagits i hela mitt liv, förutom på träningar. Har även fått hot av hans kompisar. 

Var det så jävla fel av mig att göra detta? Han är ingen oskyldig kille som inte kan försvara sig direkt. Man gör inte så mot min bästa kompis och bara kommer undan med det.

Det borde finnas fler kvinnor som dig Flört
    Du är ju en hjältinna Kyss
  • Anonym (01)
    Lord Hans skrev 2014-12-03 17:03:22 följande:
    Nedan har du en annan undersökning där man konstaterar att kvinnor är precis lika benägna att utföra familjevåld. Den är ifrån 1990 vilket rimligen ger de forskningsresultat som Sahlgrenska presenterar större validitet även ur ett längre tidsperspektiv. Men du kanske inte anser den forskning som universiteten bedriver som tillräckligt seriös? Borde man kanske ty sig till säkrare källor som Aftonbladet och Avpixlat? 

Strauss, M, & Gelles, R.J, (1990).Physical violence in American families: Risk factors and adaptations to violence in 8,145families, NewBrunswick: NJ Transaction.

Om det skulle vara sant som du säger att kvinnor är precis  lika benägna att utföra våld som män så skulle inte alla krig som förs i dags läget  vara startade av män !!!!
  • Anonym (01)
    Lord Hans skrev 2014-12-03 17:41:03 följande:
    Varför tror du att de är det?
    Det är inte att jag tror det , utan det är ett faktum att män startar krig och våldsamheter och det bottnar sig i männens ego, det är tydligen mannens natur!
  • Anonym (01)
    Haskel skrev 2014-12-03 19:15:53 följande:

OM, TS är en hjälte, så är även vännens kille en hjälte!

Definitivt inte ..... han började och då få han skylla sig själv att han blev klådd av en stark kvinna som gav tillbaka för att han är så feg som gav sig på sin flickvän, vilken tönt , riktiga  gentil män  ger sig inte på kvinnor.
    Vi vet redan att män är starkare än kvinnor rent generellt.
    Dessutom löser aldrig våld problemen, men ha man gett sig in på det och börjat då får man nog förvänta sig självförsvar från andra sidan , vilket jag anser att detta var!!
  • Anonym (01)
    Johan75 skrev 2014-12-03 18:26:49 följande:
    Fast det där är väl en förenklad bild av verkligheten som knappast ger mer förståelse för varken mäns eller kvinnors benägenhet att använda våld?
    Våld löser aldrig några problem, utan kan förvärra situationen, men är det självförsvar så är det !
    Faktum är ju att fortfarande att krig startas och mest av allt  av män vilket i sin tur betyder att män i det stora hela eller enkelt sagt är egotrippade och anser att våld löser dem flesta problemen det är tyvärr vad dem tror.

Våld är aldrig OKEJ, men självförsvar är det !!!!
  • Anonym (01)
    Lord Hans skrev 2014-12-03 19:19:48 följande:
    Vad är kvinnans natur?
    Dem tar då inte till våld som lösningar, det ligger inte i kvinnas natur, kvinnan är lugnare när det gäller sånt , dem vill försöka lösa allt på ett diplomatiskt sätt det är kvinnas natur, sedan att det finns kvinnor som löser det med våld dem är ju en minoritet så åter igen det är  majoriteten som räknas, så som med allt annat.
  • Anonym (01)
    Johan75 skrev 2014-12-03 19:47:53 följande:
    Några få män startar krig. Men historiskt har givetvis även kvinnor startat krig på samma sätt om än inte i samma utsträckning. 

Jag tycker ditt resonemang gränsar till infantilt. 
    Men hörre du, så är inte fallet dem som sitter på makten rent världsligt just nu är män och så har det varit i alla tider, vi pratar åter igen  om majoritet och det är det som räknas.
    Sedan har det även funnits kvinnor som regerat men dem är få i jämförelse med män minoritet heter det, som sagt majoriteten är det som räknas.
  • Anonym (01)
    Haskel skrev 2014-12-03 20:11:33 följande:
    Det kvittar väl, vem som började!

Är våld rätt eller fel???

Om män är starkare än kvinnor "generellt", kvittar väl fullkomligt i ett slagsmål mellan två individer!

Blir man nedslagen, så blir man, oavsett kön.
    Som jag sa tidigare så anser jag att våld ej är OKEJ !
    Självförsvar är där emot helt okej!
  • Anonym (01)
    Johan75 skrev 2014-12-03 21:36:26 följande:
    Ja, det håller jag med om.
    Anonym (01) skrev 2014-12-03 20:05:16 följande:
    vilket i sin tur betyder att män i det stora hela eller enkelt sagt är egotrippade och anser att våld löser dem flesta problemen det är tyvärr vad dem tror.
    Nej, det betyder det inte.Är det majoriteter vi pratar om så skulle jag säga så här. Med tanke på hur få kvinnor som fått sitta på platser i samhället där de haft möjligheten att bedriva krigföring så skulle det inte förvåna mig om fler kvinnliga ledare procentuellt varit drivande i väpnade insatser än vad män har varit. 

Storbrittannien har haft en kvinnlig premiärminister - Thatcher. Vad hände då? Falklandskriget. Betyder det att brittiska kvinnor har det i sin natur att lösa problem med våld eftersom de har så stora egon? Nej, givetvis betyder det inte detta. 

Som sagt tycker jag att ditt resonemang är infantilt. 
    Det tjatas om Thatcher hela tiden ......... Hon är fortfarande en i mängden....

Fortfarande är det män än så länge som är i majoritet som för våldamheter i större utstäckning
  • Anonym (01)
    Haskel skrev 2014-12-03 22:17:43 följande:
    3. För det första skrev jag: "OM", ("TS är en hjälte, så är killen en hjälte").
    Vilket innebär att jag ifrågasätter och förnekar att TS skulle vara en hjälte. Då jag anser det lika vansinnigt som att kalla killen för hjälte. Båda har misshandlat en annan människa. 
    TS har förvisso visat killen att det gör ont att bli slagen, vilket kanske kan ses som positivt. Dock har hon även visat att våld är ett acceptabelt sätt att lösa konflikter. Vidare har hon nästan omöjliggjort en polisanmälan av killen, då det i praktiken kommer innebära att hon själv ställs inför rätta.

Att jag anser att TS gjort fel, innebär INTE att jag försvarar killen. Allt är INTE "svart eller vitt". 
    Först och främst så har TS sagt att det hon gjort var fel.

Det positiva i det hela var ju att hon fick ju honom att lipa, då var det väl värt det
    Såna kvinnomisshandlar som han kommer ju aldrig att få ett straff som han borde förtjäna därför anses TS som hjältinna!!l

Att han fått stryk andra gången är ju pga utav att han misshandlat sin flickvän!!

TS har förvisso visat killen att det gör ont att bli slagen, vilket kanske kan ses som positivt. 

Ja mycket positivt 

• Anonym (01)

Dessutom tycker jag att hon borde befrias från någon som helst dom överhuvudtaget.

Hon erkänner att det hon gjorde var fel och därav bör hon befrias och få en  ny chans.

Men den där kvinnomisshadlaren  bör få ett allvarligt och hårt straff, så att ska lära sig att tänka efter innan han höjer sin hand på någon annan !!!!!

Svar på tråden Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?