• molly50

Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?

Jag påstår inte att TS har gjort rätt.
    Men den här killens familj och vänner som tycker att TS är störd. Vet de vad den här killen har gjort mot sin tjej? Och i så fall,tycker de att han är lika störd också då?

Jag kan på sätt och vis förstå TS även om jag inte tycker att våld är ok.
    Men den här killen behövde kanske få smaka på sin egen medicin för att förstå hur det är att bli slagen.
    Jag har själv levt i en destruktiv relation med en sjukligt svartsjuk person som både slog mig och försökte strypa mig.
    Till slut så slog jag tillbaka i självförsvar och skickade ut honom.
    Jag vågade inte polisanmäla och även om jag hade gjort det så tror jag inte att det hade hjälpt.
    Han kunde inte se att han gjorde fel utan skyllde bara allt på mig.
    Han fortsatte dessutom på samma sätt med nästa flickvän han skaffade sig.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Tjej) skrev 2014-12-02 23:00:09 följande:

Många som svarat. Jag är ingen galning som slår ner folk hur som helst, verkligen inte. Jag har inget problem med min impulskontroll heller eller aggressionsproblem. Han slog min bästa kompis som är betydligt svagare än honom och kunde inte försvara sig. Fel att ta lagen i egna händer, det är det men jag hade ingen avsikt att skada honom allvarligt. Jag ville visa att man gör inte såhär. Sen så var han inget litet offer som inte kunde försvara sig, tvärtom. Han slog mig precis lika mycket som jag slog honom, om inte mer. Bara att jag ''vann'' när jag fick ner honom på golvet och han gav upp och lipade som en liten flicka. 

Min kompis har anmält honom och hennes skador är fotade. Har även fotat mina skador. Han kommer förmodligen få något litet skitstraff men han kommer aldrig röra min kompis igen. Han får anmäla mig om han vill och jag kommer att stå för vad jag gjort isåfall. Jag är som sagt ingen galning så mitt straff lär inte bli särskilt hårt, han däremot har slagit en som är betydligt svagare än honom själv vid flera tillfällen, en som varit helt oskyldig.  

Jag är inte för våld. Varken att killar slår tjejer eller tjejer slår killar. Det är fel. MEN håller man själv på och slåss och tillochmed blir varnad innan så får man fan skylla sig själv. Jag skulle aldrig slå någon som är svagare än mig själv eller en som inte kan försvara sig.

Sen att en tjej inte kan slå ner en kille som någon i tråden påstod - Bullshit. 

Jättebra att ni tagit bilder på skadorna och anmält!
    Hoppas att din vän inte går tillbaka till honom igen.
    Bra också att du vet att du egentligen gjorde fel och tänker stå för allt.
    Men jag kan på ett sätt förstå hur du tänkte också.
    Jag hade också blivit förbannad om en vän blev behandlad på det sättet.

Men en sak jag undrar över.
    Du skrev att hans vänner och familj har kallat dig störd efter vad du gjorde.
    Vet de vad han har gjort mot din väninna och tycker de att han är lika störd då eller försvarar de honom där också?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Tjej) skrev 2014-12-02 23:27:31 följande:
    Hon har lovat att inte gå tillbaka och jag är säker på att hon inte kommer göra det heller. Hon har sett vad han kan göra och varför skulle han inte kunna göra om det liksom. Vem vill ha en kille som slagit en, hon inser det nu. 

Såg att du frågat det innan, glömde svara på det - Enligt min kompis har hans familj vetat om vad som hänt redan första gången men inte brytt sig om det särskilt mycket. Han har lurat i dom att hon varit med någon annan och då har väl dom sett det som om det skulle vara okej att slå någon. Min kompis har även skickat sms till både hans mamma och syster om vad som faktiskt hänt. Dom står helt på hans sida men det spelar egentligen ingen roll för dom är nästan lika dumma som bara köper hans skitsnack. Hans kompisar som skickat hot har dock bett om ursäkt till både mig och min kompis. 
    Det låter bra. Hoppas att hon inte faller tillbaka.
    Jag har,som agt,själv levt i en destruktiv relation med en sjukligt svartsjuk person så jag vet hur det är.
    Jag fick till slut nog och försvarade mig genom att slå tillbaka och skicka ut honom.
    Jag ville inte stanna en minut till med den människan!
    Jag tyckte jag var värd mer än så.

Ok. Det låter ju som att de är av samma skrot och korn som han då.
    Undrar var han fått de generna ifrån...
    Hans vänner verkar ju ha lite mer vett innanför pannbenet i alla fall,om de har insett vad han går för.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?