Inlägg från: Anonym (:/) |Visa alla inlägg
  • Anonym (:/)

Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?

Jädrar i det vilken fin vän du är! En eloge till dig! Skit moralpredikan så många öser över dig här. Sanningen är faktiskt att vissa människor går det inte att prata med. De förstår inte. Nu förstår den här killen faktiskt hur det känns att bli slagen själv.

Vi burar in brottslingar, men när de kommer ut igen begår de samma brott en (eller flera ggr) till. Jag tycker det är självklart man blir frustrerad då.

Anonym (DUBBELMORALEN!) skrev 2014-12-02 12:30:40 följande:
    OK om en man hade dragit hem till en tjej och knäckt hennes näsben, Man Power eller? Haha? Hade du skrattat då också!

Vad rättfärdigar att en kvinna får knäcka näsbenet på en man och folk applåderar men om en man gör samma sak ska han polisanmälas samt kallas för svin resten av sitt liv?!
    Jag tycker det är helt okej att ge igen med samma mynt. Om man inte själv vill bli misshandlad, nej, då ska man inte misshandla andra heller.
    Anonym (Ta lagen i egna händer är EJ ok!) skrev 2014-12-02 20:00:37 följande:
    Så vad du säger är ju då att ts vill bli misshandlad, eftersom hon misshandlade?
    Eller hur?
    Gathenhielm skrev 2014-12-02 11:07:37 följande:
    Låt mig reda ut ditt trassliga inlägg:

1. TS är kampsportstränad. TS anföll mannen i hans eget hem. TS slog först. TS bröt mannens näsa. TS slog mannen så hårt (eller brottade ner honom) att han föll till marken. 

2. TS kommer att ha mycket svårt att hävda nödvärn. Mannen kommer ha mycket lätt.

3. Huruvida det är synd om mannen eller inte är irrelevant. Vigilantism blir inte lagligt även om det riktas mot skitstövlar.

4. Även om det självklart finns en viss tillfredsställelse i att se en kvinnomisshandlare få smaka på sin egen medicin måste man tänka på situationen i vilken TS vän har placerats, som ju borde vara huvudpersonen i dramat. Polisutredning och eventuell rättegång kommer att kompliceras oerhört efter TS bravader, för att inte tala om hur bodelning och eventuell kontakt med mannens familj eller labila vänner. Att springa ut som Boltie och banka skiten ur killen i hans egen lägenhet var knappast den bästa valmöjligheten i den givna situationen.

5. Kvinnomisshandel är avskyvärt. Jag såg ingen vidare anledning att dryfta ett ovedersägeligt faktum, varför jag inte inkludera detta, utan istället valde att svara på TS fråga. Men du insisterar på att jag bakar in självklarheter så är himlen fortfarande blå, daggen är våt och lego är olämplig föda för treåringar.
    Mycket vettigt och sakligt inlägg, som dessutom tar upp något mycket viktigt. Nämligen - hur har ts agerande försvårat en ev. misshandelsanmälan för vännen?

Killen fick ju in några slag, och det verkade ts vara beredd på.

Det är jävligt lätt att sitta hemma, bakom en datorskärm och säga vad man få och inte får göra.

Vi lever i ett samhälle där brottslingar frias helt. Ingen har väl missat tråden om mannen som kastat ner sin fru från balkongen? Situationer som den händer och samhället friar dessa brottslingar. Även om de hamnar i fängelse kommer de ut igen efter bara några månader eller ett år, och sen begår de samma brott igen.

TS har sett sin väninna skadad rejält två gånger och då byggs det upp en frustration och ilska. Ts är bara mänsklig som agerade på detta sättet.

Hade vi haft några vettiga lagar som faktiskt fungerade så hade detta inte behövt hända.
Svar på tråden Jag slog ner honom, är det JAG som är störd?