• Bebislängtan

1:a IVF efter 5 års försök

Hej alla.

Har gråtit hela dagen typ, och behöver skriva av mig till er. 

Vi har försökt få barn i hela 5 år, och det tar död på mig psykiskt. Vågade inte söka hjälp för att jag trodde att jag var totalt missbildad där nere och kunde aldrig få barn, ville inte ha det bekräftat typ ( sjukt jag vet ).

Började med att mannen och min närmaste vän efter 4 år övertalade mig att skicka remiss till kvinnokliniken här i Malmö. Där fick jag genom ultraljud veta att jag inte alls var missbildad haha. Allt såg perfekt ut förutom att jag hade underproduktion av sköldkörteln. Men det fixade sig snabbt och mina hormoner blev mycket bättre snabbt. Läkarna sa bara att jag skulle ta levaxinet så skulle jag bli gravid snart. Gjorde det, sköldkörteln blev mycket bra snabbt men ingenting hände. Väntade i 6 månader och sen sökte jag hjälp i privatklinik. Där sa de samma sak, jag hade inga som helst feeel. Allt är perfekt. Gjorde äggledarspolning, blodprover, ultraljud. Allt typ, sedan så sa min läkare att hon med 99 % säkerhet kan säga att IVF kommer att funka på mig. Så hon skickade en remiss tillbaka till kvinnokliniken Fick en tid väldigt snabbt.

Jag var där idag, för information om hur allt ska gå till. Sprut-uppläran. Allt gick bra. Men en sak undra jag, läkaren svarade inte på min fråga, eller så förstog hon inte mig; Under ultraljudet så visade hon mig mina äggstockar, de var fulla med fina ägg, en äggblåsa var stor, men den hade inte lossnat ännu ?. Jag skulle ha ägglossning den 20 / 11. Men hon sa att jag ännu inte ägglossat sa hon. Fattar ingenting ? Kommer de ägget dö, eller kommer jag ägglossa senare, ska ju ha mens om 12-13 dagar. Är helt förvirrad, Menses första dag var den 9 / 11. 

Är rädd att inte heller IVF kommer att ge mig en bebis. Kommer bli helt totalt förstörd :(..

Svar på tråden 1:a IVF efter 5 års försök