Inlägg från: Tacksamt |Visa alla inlägg
  • Tacksamt

Snart orkar jag inte mer...

Det som har hnt har hänt,nu får du ta nya tag och betala det viktigaste först!
    1. Hyra
     2. El
    3 .telefon
    4. Mat
    5. Transport
    6. Sparande
    7övriga räkningar

• Tacksamt
    Anonym (Besviken) skrev 2014-12-01 17:25:05 följande:

Hej alla som följt denna tråd.

Här kommer lite uppdatering av vad som hänt.

Jag satte mig ned och gjorde beräkningar. Delade upp gemensamma utgifter (hyra, lån etc) och personliga utgifter (busskort, mobilräkning etc) och visade honom vad han MÅSTE dra in för att det ska gå runt varje månad. (Ca 6500kr)

Vi bestämde oss för att sälja datorn vilket vi gjorde och fick in 11000kr (räcker för delvis denna månads utgifter och nästa)

Vi har bestämt att vi måste skaffa inneboende tills min man hittat ett jobb med en fast inkomst. Så vi letar just nu efter passande person.

När jag väl förklarade för min man att jag kände mig ledsen och besviken på honom öppnade han ögonen. Han insåg att han levt i en fantasi värld. Han har sagt förlåt men tyckte att jag hade kunnat sätta ner foten tidigare. Han kände att jag inte varit tydlig nog. Och det har jag kanske inte. Att bli arg och sexstrejka är kanske inte det bästa sättet att visa att något inte är bra. (Men ang kreditkortet så är han väl medveten om att vi använt det. Han har varit med och själv använt det när vi tagit ut pengar och handlat med det.)

Han har lagt upp grejer på blocket ...

Han har sökt jobb på många ställen, pratat med vänner osv. Men inte hittat något ännu. Om det börjar snöa har han garanterat jobb. Men inget man kan förvänta sig just nu.

Om vi skaffar inneboende så klarar vi oss. Vi har bostadsbidrag till februari 2015 så tills dess behöver min man ha hittat ett jobb med fast inkomst.

Å andra sidan kommer jag läsa heltid nästa termin vilket innebär studie bidrag och lån på totalt ca 9000kr i månaden. Men om jag fick välja bort lånet skulle jag såklart göra det.

Tack till er som stöttat och peppat mig att ta rätt beslut. Ni andra ska också ha tack för att jag lyckats visa er att jag ändå kunnat ta mig upp på fötter igen.

Kan säga att som det ser ut just nu drar vi in totalt 11400kr

Och i räkningar är det ca 12500kr

Dessa 12,500kr,vad är det för räkningar??
    Vill du speca? Kanske massa onödigt?
Svar på tråden Snart orkar jag inte mer...