• Ellie

Snart orkar jag inte mer...

Anonym (Besviken) skrev 2014-11-26 23:12:06 följande:
    Har ju inte ansökt än men det är ju vad jag också hört. Med tanke på att vi bor i studentlägenhet kan jag inte sluta plugga utan måste läsa minst deltid för att få bo kvar. Men ska hursomhelst ringa imorgon o de vad d säger
    Hur länge till skall du plugga? Vad gör ni med ert boende sedan?
  • Ellie
    Anonym (Besviken) skrev 2014-11-26 07:46:00 följande:
    Det slutade med att han skyllde på att jag köpt onödiga saker på kredit. Ok. Jag har väl slösat nån hundring på nåt plagg och köpt ett par skor. Men för att jag har jobbat och använt mina pengar. Han tyckte även "varför har du inte sagt något om krediten" när han mycket väl varit med när vi hämtat ut pengar med kreditkort för att betala räkningar eller köpa busskort eller mat.

Det stämmer ju inte att den "hundring" som du slösat på något plagg, eller dina nya skor är betalda av pengar du jobbat ihop. Du betalar ju med kredit. Kanske du verkligen behövde skor mm, men kanske det faktiskt var onödiga köp som borde fått vänta tills du kan betala kontant? Har du verkligen berättat för honom hur er ekonomi ser ut? Hur mycket ni får in varje månad och hur mycket som görs av med? Har du sagt att du handlat på kredit i flera månader och betalat räkningar på det viset, men att krediterna nu är slut? Bara för att du handlar med kreditkort finns det ju inget som säger att du använder krediten. Det kan han ju omöjligt veta om du inte berättar det.
Svar på tråden Snart orkar jag inte mer...