Inlägg från: Fjärilslarv |Visa alla inlägg
  • Fjärilslarv

Snart orkar jag inte mer...

9000kr är ju ungefär vad man får ut från CSN per månad om man studerar heltid.......

• Fjärilslarv
    Anonym (Besviken) skrev 2014-11-25 18:53:58 följande:
    Kanske du kan berätta för mig hur man ska betala sina räkningar om enda inkomsten inte räcker till och krediten finns tillgänglig?

Datorn köpte vi för att han skulle starta eget och verkligen behövde den.. Men eftersom det inte blev av kommer jag nog att sälja den nu.

Med en hyra på 6500kr, mobilräkning, busskort och barnets nödvändigheter kan jag säga att 9000kr inte räcker särskilt långt.
    Då får man planera innan och flytta till ett billigare boende.
  • Fjärilslarv

Till ts: Jo det är lätt att hitta boende i sthlm om man är förutseende och ställer sig i kö i tid, samt ställer sig i kö igen samma dag man har fått en lägenhet. Man får helt enkelt planera för framtiden.

• Fjärilslarv
    Anonym (Besviken) skrev 2014-11-25 19:16:58 följande:
    Har stått sen dagen jag fyllde 18 år. Och bara fått studentlägenheter. Vilket innebär att man inte förlorar sin plats i lön utan tiden fortsätter att räknas även när man fått en lägenhet. Så jo jag har planerat för framtiden
    ok, ja jag stod i fyra år och fick en etta i en förort, samma dag jag skrev på kontraktet så skrev jag in mig i kön igen. Jag har under hela tiden även stått i bostadskö i tre andra städer, där jag än idag står kvar samt att jag står kvar även i sthlm fast jag är gift. Har man inte så mkt att lägga i hyra så får man ju ta det som finns och kanske bo i en etta eller så, man kan inte vara kräsen helt enkelt. 
Svar på tråden Snart orkar jag inte mer...