• Johan75

Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!

Av någon orsak verkar det som att det enda människor som kallar sig för realister lyckas övertyga mig om är att många verkar tro att realism betyder att man tar på den tjockaste offerkoftan man har och sen vrider verkligheten så att den matchar denna offerkofta. 

Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    Anonym (DF) skrev 2014-11-23 17:37:05 följande:
    Så är det inte alls. Det finns nämnligen ett överskott på killar får 0-70år. Därav blir några utan.
    Jag har för mig att det är rätt jämt fördelat på planeten.
  • Johan75
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 18:32:19 följande:
    Där är problemet! Precis just där! Du köper inte för att du är för upptagen med att tycka synd om dig själv, för att det bara är du och dina gelikar som lider av ensamhet. Du har blivit så bild av ditt lidande att du inte kan se när jag presenterar fakta för dig. Dessa kvinnor är ensamma, det är helt vanliga kvinnor och allt de letar efter är vanliga män. Men du ser inte det för det kan inte var så att någon annan än du mår dåligt. Nu vet jag att du kommer läsa det här som fan läser bibeln och därför inte fatta det som jag skriver, för du vill inte. 
    Tror du att dessa vanliga kvinnor skulle vilja vara tillsammans med Anonym (DF)?
  • Johan75
    Anonym (Tillräckligt söt) skrev 2014-11-23 18:39:48 följande:
    Eftersom jag bara har sett en sida av DF och denna sidan är väldigt bitter samt hatisk mot kvinnor, och jag skrev att de sökte helt vanliga normala killar så skulle jag i nuläget säga nej. Men om DF jobbade bort sin bitterhet samt sitt kvinnohat så ser jag ingen anledning till att de inte skulle vilja det. Nu har jag som sagt bara sett en sida av DF så det är möjligt att han har sidor som jag inte känner till men jag har för mig att han beskrev sig som en helt vanlig kille någonstans i tråden, så jag utgår från att han är det.
    Ja, jag misstänker att du har rätt och även därmed identifierat det största problemet för vissa av skribenterna i tråden. 
  • Johan75
    Anonym (blabla) skrev 2014-11-23 22:27:35 följande:
    Undrar vart man kan hämta denna statistik ifrån att fler män än kvinnor är ensamma & lever singelliv , är det för o efternamn på alla brevlådor eller alla gifta par...förstår ingenting
    Du och jag som privatpersoner hittar det väl lättast hos scb. Scb i sin tur tittar nog mest på var människor är skrivna. 
  • Johan75
    P30 skrev 2014-11-24 09:40:30 följande:

Killar: No more mr. nice guy. Köp den boken och gör både dig själv och kvinnorna omkring dig en tjänst.

Nu har jag inte läst boken och kan därför inte uttala mig om huruvida den är något att ha eller inte - men en författare som varit "relationsexpert" hos Bill O´Reilly och Rush Limbaugh får nog bevisa ganska mycket för mig personligen innan han/hon vinner någon som helst cred. 
  • Johan75
    guchi skrev 2014-11-24 12:53:29 följande:
    "I don't wanna talk to anyone" sade han.
    Resten kan du strunta i.
    Ja, sånt kan ju strula till det när man ska möta andra människor.
  • Johan75
    Anonym (Kille) skrev 2014-11-24 18:22:43 följande:
    Vad menar du är orealistiska krav?
    Precis. Det är väl bara för killarna att sänka kraven också? Uppenbarligen finns det gott om 70+tjejer som lever ensamma. 
  • Johan75
    Anonym (Nils) skrev 2014-11-24 23:51:50 följande:
    Hahahah...vilka kan vara de rimliga kraven på en kvinna då?

Inte 50 kg:s övervikt,  inte ful, inte förvänta sig att man ska tycka det är roligt att kolla in melodifestivalen med henne, inte vara miljöpartist, inte tycka att Solsidan är stor dramatik, inte vegan och anti-kött-moralist, inte ägna sig åt sexuell utpressning, inte helt urusel i köket, inte feminist...

För mig är dessa krav - och några till -, alldeles rimliga.
    För dig ja, men för den tilltänkta partnern kanske du ställer alldeles för höga krav utifrån vem du är.
Svar på tråden Kvinnor - inse att ni har det lättare än män!